2777
2789

دستور پخت خمیر پیراشکی | سرآشپز پاپیون

ننه شه دتر دور/شه کوی کوتر دور/ننه شه طلای دورا/نازدار کیجای دورا/ننه شه کیجا ره خرنه/آسمون ما ره خرنه/شه صوب روجاره خرنه/شه طلاطلا ره خرنه/آننه شه دلخواه دور/ننه پاپلی دور/آ شه دار تتی دور🥰

😄:

خمیرجادویی

مواد لازم


آرد  ۳ لیوان

خمیر مایه  ۳ قاشق چایخوری

تخم مرغ  ۱ عدد

شیر یا آب  ۱ لیوان

روغن  ۶ قاشق غذاخوری

نمک  ۱ قاشق چایخوری

شکر  ۴ قاشق چایخوری


طرز تهیه

۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).

۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک و آرد را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ،  و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.

۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ،  بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.

۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه  ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است

خداوندا زندگیم در دستان توست،انتظار شکست ندارم ،همیشه همه چیز در زندگی به عالی ترین و راحتترین شکل به نفع من  در جریان است 

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

برو تاپیک آشپزهای سایو 

چقد نینیسایت چرت تر شده😕 و دلیلش اینه ک    خانوم جلسه ای های قری افراطی بی اعصاب تاپیک عکس لوبیا پلو رو هم به دعوا می رسونن نهلتیا😀                         وکاربران مرد قری🤢اصلا بعضی از مردای ایرانی هر جا برن به گند میکشن اونجارو وجود بعضیاتون اینجارو چرت تر تر کرده😐                             🍁☺                                                                     تقدیم به کاربران زن ستیز🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
خیلی بدمزه اس

افتضاحه

آرزو کن که آن اتفاق قشنگ بیافتد✨رویا ببارد🌦دختران برقصند💃 قند باشد🧁بوسه باشد💋خدا بخندد🤍به خاطر ما که کاری نکرده‌یم💚🤞🏻من تا آن روز چشم به در خواهم دوخت🕊

من از خمير نون بربري استفاده ميكنم

هم واسه پيراشكي گوشت هم پيراشكي معمولي😬

آرزو کن که آن اتفاق قشنگ بیافتد✨رویا ببارد🌦دختران برقصند💃 قند باشد🧁بوسه باشد💋خدا بخندد🤍به خاطر ما که کاری نکرده‌یم💚🤞🏻من تا آن روز چشم به در خواهم دوخت🕊
می شه خمیر مایه نریخت؟؟

میشه اما حجم خمیرت زیاد نمیشه و دوامش زیاد نیست

خداوندا زندگیم در دستان توست،انتظار شکست ندارم ،همیشه همه چیز در زندگی به عالی ترین و راحتترین شکل به نفع من  در جریان است 
چطوری؟؟من تازه عضو شدم بلد نیس

http://www.ninisite.com/discussion/topic/1171754/اشترودل-گوشت-سایو-با-خمیر-جادویی

چقد نینیسایت چرت تر شده😕 و دلیلش اینه ک    خانوم جلسه ای های قری افراطی بی اعصاب تاپیک عکس لوبیا پلو رو هم به دعوا می رسونن نهلتیا😀                         وکاربران مرد قری🤢اصلا بعضی از مردای ایرانی هر جا برن به گند میکشن اونجارو وجود بعضیاتون اینجارو چرت تر تر کرده😐                             🍁☺                                                                     تقدیم به کاربران زن ستیز🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

چی بنویسم

zrrjb | 43 ثانیه پیش
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز