سلام ، می خواستم تجربه تلخی که از بیماری سرطان داشتم رو براتون بگم ، شاید به درد کسی خورد
از سال ۱۳۸۴ به مقدار خیلی کم و گاه گاه در مدفوعم خون میدیدم ، بدون درد یا عارضه دیگه ای ، به خاطر ترس و سن کمی که داشتم بهش توجهی نکردم …
سال ۱۳۹۰ شدت خونریزی یه کم بیشتر شده بود ، ازدواج کرده بودم و بچه دار شده بودم ، رفتم دکتر ، بدون اینکه بیهوشی بده ، کلونوسکوپی انجام داد ، درد وحشتناکش ، وحشت بهم انداخت ، اون موقه پاتولژی کردن و گفتن سالمه ، دکتر هم گفت این یه آفت که با شیاف و کمی مراعات غذایی خوب میشه …
خوب نشد که هیچ ، همینجور هم بدتر میشد ، من از ترس کولونوسکوپی دیگه پیش دکتر دیگه ای نرفتم ، در حالی که نمیدونستم برای این کار بیهوشی انجام میدن
گذشت و گذشت ، تا سال ۱۳۹۷ ، کار به جایی رسید که کاسه دستشویی پر از خون میشد ( ولی هیچ دردی نداشتم )
دیگه ترسیدم و رفتم دکتر و ماجراهای وحشتناک بعدش :
بهمن ۹۷ ، عمل رکتوم انجام دادم
دوروز بعدش مجبور شدن کلوستومیم کردن ( روده رو بیرون بدن گذاشتن )
تا اردیبهشت ۹۸، حدود ده دوازده بار اتاق عمل رفتم ، عفونت روده رو برطرف کنن
به خاطر بد بودن جای کلوستومی و عفونتهای زیاد ، روده رو برگردوندن و از جای دیگه استومی کردن
۸ جلسه دوتایی شیمی درمانی و ۲۸ جلسه رادیو تراپی انجام دادم
شهریور ۹۸ استومی رو بستن
فروردین ۱۴۰۰ روده انسداد پیدا کرد
خرداد ۱۴۰۰ عمل فتق ( جای استومی) و کلوستومی مجدد انجام دادم
خرداد ۱۴۰۱ پیوند روده انجام دادم
خرداد ۱۴۰۲ عمل فتق ( برای بار دوم محل استومی !!!) و بستن استومی رو انجام دادم
مرداد ۱۴۰۲ ( به علت زیاد باز شدن شکم ، امحاء داخلی بدن دچار انسداد میشن ، حالب کلیه راستم مسدود شد ) و نفروستومی شدم
بهمن ۱۴۰۲ پیوند حالب انجام دادم
والان متظرم چند روز دیگه برم تا استنت کلیه رو برام در بیارن
و به تمام اینها مشکل نداشتن رکتوم رو هم باید اضافه کنم که به خاطر سرطانی بودن برداشته شد و گوارش من رو مختل کرده
خواستم بگم ، ان شاء الله که همیشه سالم باشید ، اما اگر کوچکترین مشکل ، درد ، خونریزی ، هر چیز غیر طبیعی مشاهده کردید ، حتما حتما پیگیری کنید
برای من هم دعا کنید