عزیزم نکته خیلی مهم در مورد دریچه های مکانیکی یا فلزی این هست که بیمار باید همیشه دارو های رقیق کننده بخورن و پرهیز غذایی داشته باشند اما در عوض دریچه دائم العمر هستش
اما دریچه طبیعی یا حیوانی معمولا بیشتر ده سال دوام نداره اما خطر جابه جایی و لخته ندارن و مصرف دارو های رقیق کننده هم الزامی نیست مگر بنا بر صلاح دید پزشک
مادر تون وارفارین یا آسپرین و قرص فشار و چربی خون مصرف نمیکردن ؟
اگر دریچه تکون خوردن باشه که مشکل از بی احتیاطی نیست
اما اگر دریچه تکون نخورده و خون لخته شدن باشه میتونه به خاطر عدم مصرف درست و به موقع دارو های رقیق کننده باشه