2723

افزایش اعتماد به نفس کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 41 بازدید

سلام، پسرم 5 سالشه و میره پیش دبستانی، چیکار کنم اعتماد به نفسش بره بالا، مثلا میاد از مهد میگه لقمه بزرگ برام گذاشته بودی بچه ها بهم خندیدن یا میگه فلان اسباب بازی و (دایناسور پلاستیکی رو ببرم مهد بچه ها بهم نمیخندن ؟ چیکار کنم که که حرفا و واکنشای نادرست بقیه براش اهمیتی نداشته باشه و اعتمادبه نفسش بره بالا؟

اطلاعات تکمیلی

سن 36 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام

اعتماد به نفس و عزت نفس بايد بر اساس توانمندی های كودک شكل بگيرد يعنی بعنوان مثال توانمندی های كودک را برايش بايد پررنگ كنيد و اين با اعتماد به نفس كاذب تفاوت دارد يعنی آنچه واقعا وجود دارد و نكته بعد اينكه بايد مهارتهای ارتباطی كودک افزايش داده شود ، فراموش نكنيد كودک تمامی حرف ها و پيامهايی را كه از طرف والدين دريافت كرده در خودش حفظ می كند و اعتماد به نفس هم يكی از همان پيامهاست.

پيشنهاد ميكنم از بازی هايی كه در آن برد و باخت وجود دارد برايش استفاده كنيد و در اين بازيها بار اول اجازه بدهيد او برنده شود و بار دوم شما و بار سوم اجازه دهيد با تلاش برنده شود .

همچنين توصيه ميكنم سطح انتظارات خودتون را با تواناييهای كودک متناسب سن و موقعيتش بسنجيد چرا كه گاهی والدين با انتظارات بالای خود اعتماد به نفس كودک را تخريب كنند.

و در نهايت اينكه اجازه دهيد كودک استقلال خود را حفظ كند و به او مسئوليت های متناسب به سنشان بدهيد تا استقلال را تمرين و تجربه كند و احساس توانمندی اش افزايش يابد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha