2723

برای ترک خودارضایی چکار باید کرد؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 292 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام خسته نباشین.. من بیست سالمه و نزدیک بیست و یک سال میرم..

متاسفانه به دیدن فیلم های مستهجن وخودارضایی اعتیاد پیدا کردم.. بخاطر این نمازمو یا نمیخونم یا خیلی کم‌‌‌‌‌...

بعد از انجام از خودم بدم میاد..

واز مشکلات جسمی که برام پیش میاد واژنم حالت خشکی پیدا میکنه و به شدت گاهی اوقات میسوزه انگار که چیزی داخلش کرده باشم و این موضوع برای بکارتم منو نگران میکنه درحالیکه من فقط مالش و فشار میدم....

ببخشید که انقدر صریح گفتم ولی دیگه خسته شدم از انقدر سستی خودم.. که نمیتونم ترک کنم نفهمیدم از کی شروع شد این مشکل ولی میدونم خیلی وقته. لطفا کمکم کنین

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کارشناس کلینیک

کاربر گرامی سلام. متخصص مرتبط با سوال شما قبلا به سوالات مشابه پاسخ گفته اند: 

لطفا کلیک کنید
لطفا کلیک کنید
لطفا کلیک کنید

تجربه شما

login captcha

سلام

برای ترک این عمل شما باید از قبح و زشتی و گناه و ضررهای آن آگاه گردی. برای مثال چرا ما افراد حاضر نیستیم یک لیوان آب جوی خیابان را بخوریم هرچند که زیاد هم تشنه باشیم چون به یقین رسیده ایم که خوردن چنین آبی می تونه ما را دچار انواع بیماری های روده ای و اسهال و استفراغ و....نماید از این جهت آن آب را نمی خوریم.

حال خیلی از افرادی که به سوی خودارضایی می روند از خطرات و قبح و زشتی و گناه آن عمل اطلاعی ندارند و بعد که حالت اعتیاد گونه پیدا کرد و آثار آن خودش را نشان داد نگران شده ولی اون اراده قوی را ندارند که بتوانندبه طورکامل اون را کنار بگذارند.

شما بهتر است به تقویت اراده خود بپردازید.

برای تقویت اراده ابزارهای بازدارنده نیاز است مثلا وقتی شما بدانی که این عمل شما از گناهان کبیره است و برای گناهان کبیره هم اگر شخص موفق به توبه نشود عذاب شدن الهی حتمی است می تونه برای شما هشداری باشد که شاید بر اثر یه حادثه و اتفاق مرگ من فرا رسیدان وقت با کوله باری از گناه خداوند را ملاقات کنم چه قدر سخت خواهد بود.

باز اگر این نهیب ها هم اون قدرت را نداشت می توانی دستت را نزدیک یک حرارت ببری وبعدبا خودت فکر کنی که من طاقت نزدیک شدن به آتش دنیایی را ندارم پس چگونه اون عذاب های دردناک الهی را می توانم تحمل کنم این هم می تونه برای شما بازدارنده گردد.

از نظرپزشکی هم می تونی از ضررهای اون که اسیب به روح و جسم شما می زنه مطلع گردی و این هم برای شما یک بازدارنده باشه.

باز شما برای انکه کمتر وسوسه شوی بهتر است اوقات بیکاری خودتون را با مطالعه خواندن دعا و نمازهای مستحبی و روزه گرفتن پرکنی .

از خوردن غذاهای تندو محرک که به تقویت نیروی جنسی کمک می کند خودداری کنی.

سعی کنی موهای زاید را دیر به دیر بزنی تا نمای اندام تناسلی شما چهره ناخوشایندی برای شما داشته باشه و عاملی برای تحریک شما نگردد.

سعی کن کمتر درتنهایی به سرببری و در زمان های تنهایی هم اگر فکرت به سمت وسوی این مورد رفت فورا به خداوند از شرشیطان پناه ببر .

سعی کن به ورزش و پیاده روی بیشتر بپردازی و اون قدر خودت را در کارو فعالیت خسته کن تا به بستر رفتی از خستگی فورا به خواب بروی.