باسلام و خسته نباشید.

می خواستم بدونم آیا من می تونم سه ماه از مرخصی زایمانم رو قبل از تولد نوزاد استفاده کنم؟ البته منظورم مرخصی استعلاجی نیست، همون مدت مرخصی زایمان رو سه ماهش رو قبل از زایمان استفاده کنم؟ و اینکه آیا حتما باید پزشک استراحت تجویز کنه تا بیمه قبول کنه و یا اینکه به میل خودم می تونم اینکارو انجام بدم؟ کلا تامین اجتماعی در این خصوص چه مدارکی می خواد؟ و چه اقداماتی قبل از رفتن به مرخصی و بعد از بازگشت از مرخصی باید انجام بدم؟

ببخشید سوالاتم زیاد شد

اطلاعات تکمیلی

سن 34 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور بیمه

سلام
در ابتدا باید بگویم که نمیتوان مرخصی زایمان را قبل از زایمان استفاده کرد و 6 ماه مرخصی پس از زایمان برای شما محاسبه می شود.
در صورتی که پزشک برای شما قبل از زایمان مرخصی تجویز کند به عنوان مرخصی استعلاجی و اضافه بر 6 ماه مرخصی زایمان برای شما لحاظ خواهد شد. البته مرخصی شما باید در شورای پزشکی بیمه حتما تائید شود.
در صورتی که باز هم سوالی دارید همینجا بپرسید. 

تجربه شما

login captcha

ممنون از پاسختون. حالا اگر یک گواهی از پزشک جور کنم ببرم و خودم هم بگم که چیزی بیشتر از 6 ماه مرخصی نمی خوام. تاثیری روی نظر شورای پزشکی نداره؟ یعنی راحتتر بهم مرخصی نمیدن؟ چون من مواردی رو دیدم که شورای پزشکی اجازه می ده قبل از زایمان برن مرخصی اما از مدت 6 ماه مرخصی زایمان کم می کنه.

پرسش ها و پاسخ های مشابه

شکایت از بیمارستان برای ندادن مرخصی زایمان

پاسخ با درودبا توجه به اينكه مبلغ محكوميت آن ارگان مبتنی بر رأی اداره كار بوده است و مهلت ١٨ ماهه نيز جزو مواعد قانونی ، جهت برآورد هزينه فوق در بودجه آن سازمان ميباشد امكان مطالبه مبلغ مد نظر شما نيست.

شکایت از شرکت در مرخصی

پاسخ با سلام و عرض ادب موردی نداره معوقات و حق و حقوق قانونی مطابق اداره کار بایستی در هر حال به شما پرداخت شود و بودن یا نبودن شما در شرکت تاثیری در مطالبات قانونی شما ندارد. و در صورت عدم پرداخت با اجر...

مرخصی زایمان یک ماه قبل از زایمان

پاسخ سلام دوست گرامی اگر مادری قبل از زایمان و در دوران بارداری نیاز به مرخصی داشته باشد دو راه دارد از مرخصی استعلاحی استفاده کند یا با گواهی پزشک متخصص و بیمارستان وارد مرخصی زایمان شود یعنی قبل از تول...

سلام . وقت بخیر . من کارمند هستم . بعد از مرخصی زایمان 9 ماهه شروع به کار کردم ، یعنی الان پسرم تازه

پاسخ با سلام معمولا در این سن خواب کودک تغییر می کنه . تا کودکتان عادت کند مدتی طول می کشه می توانید از شربت baby sleep استفاده کنید