تاخیر گفتار در کودک و مصرف ریسپریدون

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 4442 بازدید

سلام. مرسی که وقت ارزشمندتون رو در اختیار من قرار دادید.

دخترم 2 سال و چهار ماهشه. از حدود 8 ماهگی شاهد رفتارای غیر متعارفی ازش بودیم که ما رو نگران میکرد مخصوصا نیمه شب که با جیغ از خواب بیدار میشد و به صورت غیر قابل کنترلی گریه جیغ دار میکرد هر چی بزرگتر شد این رفتارا توش تشدید شد توانایی های حرکتیش که بیشتر شد سعی میکرد با پرت کردن خودش به این ور و اون ور و یا کوبیدن سرش به زمین به خودش صدمه بزنه و شب نخوابی هاش هم بیشتر و عجیب تر شد. معمولا هم جاهای عمومی باهاش نمیتونیم بریم چون جنجال میکرد و به هر بهانه ای شروع به جیغ زدن و صدمه زدن به خودش میکرد. من و خانواده شوهرم با اصرار همسرم رو مجبور کردیم که به روانشناس کودک مراجعه کنیم که ایشون ما رو ارجاع دادن به یکی از مغز و اعصاب کودکان معروف تهران.

ایشون نوار مغز گرفتن و آزمایش خون خواستن که جوابش منفی بود و ریسپریدون شبی یک چهارم تجویز کردن پرسیدم مشکل دخترم چیه فرمودن تا جواب آزمایش خون صبر میکنیم.

جلسه بعد که 3ماه گذشته بود جیغ زدن های نیمه شب دخترم کم شده بود و تو فضای عمومی هم رفتار معقول تری داشت مراجعه مجدد کردیم در مورد بهبود دایره کلمات دخترم پرسیدن تجویز پزشک ممویت ب12 و ادامه ریسپریدون بود .پرسیدم مشکل دخترم چیه گفتن تاخیر تکلم گفتم پس رفتارای غیر معمولش چی گفتن چیز غیر طبیعی نیست. تعجب کردم چون من نگران گفتار دخترم نبودم گرچه روانشناس گفته بود که تاخیر تو گفتارش احساس میکنه.

الان 2ماهه که از مراجعه دوم گذشته و خودم هم تا حدی متوجه تاخیر گفتار شدم فقط تک کلمه میگه و اصلا تحلیل نداره ولی رفتارایی که از نظر من غیر معمول بود خیلی خیلی کم شده واقعا آرامش بهم برگشته.

حالا نگرانی شدیدی به خاطر مصرف داروی ریسپریدون دارم. خیلی به همسرم اصرار میکنم که به گفتار درمان مراجعه کنیم اما راضی نمیشه و میگه ما داریم از همین راه نتیجه خوبی میگیریم و نیازی نیست کنارش گفتار درمانی انجام شه.

آیا مصرف این دارو توی شرایط دختر من جای نگرانی داره و آیا باید به گفتار درمان مراجعه کنیم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 30 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

گفتاردرمانگر

با سلام 
نوزاد ۲۸ ماهه  قادر به بیان حدودا ۵۰ کلمه هست،همچنین جملات 2تایی را می تواند بیان کند تا حدی.
بنابراین تاخیر گفتار و زبان مشهود هست .
دلایل مختلفی برای تاخیر گفتار وجود داره که نیاز هست حتما توسط گفتار درمان ارزیابی شود و برنامه های درمانی در صورت نیاز ارائه گردد.
برای تجویز مصرف یا عدم مصرف دارو عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود که این مورد در حیطه کاری پزشک متخصصش هستش .
🌹🌹
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

قرص ریسپریدون برای کودک

پاسخ دوست عزيز سلام وقتتون بخير و آرامش دوست عزيز داري تجويز شده توسط روانپزشك تجويز داده ميشود و نظر ايشان محترم مي باشد اما جنبه هايي از اضطراب با تغيير رفتار والدين و بازي هاي ويژه كودكان برطرف خواهد شد...

مصرف قرص ریسپریدون در کودکان

پاسخ سلامبرای چه مشكلی مصرف ميكنه؟

قرص ریسپریدون و عصبی شدن همسر

پاسخ سلام و درود باتوجه به توضیحات شما ایا مصاحبه و تستی از همسر شما گرفته شده؟ چی شد که درمان رو قطع کردن؟ عزیزم بهتره ابتدا خودتان به یک مشاور مراجعه بفرمایید‌چون شرایط بوجود امده تحملش سخته و به شما سخت...

قرص ریسپریدون و ممانتین برای اوتیسم

پاسخ سلام و روزبخير. در اين خصوص پيشنهاد اول من مراجعه به يك روانپزشك ديگه كودك و نوجوان براي بررسي و ارزيابي مجدد مي باشد. پرتلاش و صبور باشيد.