2723

سلام خسته نباشید من ماه اول بارداری هستم. سرما خوردم و سرفه هام موندگار شده. دکتر عمومی بهم اسپری دهان سالبوتامول و شربت کتوتیفن دادن. حالا شنیدم اسپری باعث شکاف کام میشه میترسم استفاده کنم. در مورد شربت هم نگرانم. خواهش میکنم اگر صحت داره بگید که مصرف نکنم

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

سلام مامان عزيز ، اگر سابقه آسم و آلرژی داريد بر مبنا تاثيرات سرفه های پی در پی روی جنينتان ، بهتراست با مشورت با متخصص ريه از داروهای جايگزين استفاده كنيد اگر چه سالبوتامول هم در صورت نياز با تجويز پزشک متخصص داده ميشود. ولی اگر فقط بخاطر عوارض سرماخوردگی آنهم در ماه اول بارداری برايتان تجويز شده است، به شما توصيه ميكنم : حتما با پزشک زنان زايمانتان  در اين رابطه مشورت كنيد.

تجربه شما

login captcha

ممنون از پاسختون. سال قبل هم دو، سه مرتبه این حالت برام پیش اومد که با مصرف قرص های حساسیت خوب میشدم. یعنی من الان این داروها رو مصرف نکنم؟ روی جنین اثر داره؟

دکتر زنانم متاسفانه در دسترس نیست.

@دیوونم_کردین

اينكه بتوان بدون دانستن هيستوری شما و علائم و شرايطتان نظر داد ، بسيار سخت و غير خرفه ای ميباشد. باز هم توصيه ميكنم از پزشكتان مشورت بگيريد.

پرسش ها و پاسخ های مشابه

قرص سالبوتامول بارداری

پاسخ سلام بهتر است به پزشک دیگری نیز مراجعه نمایید تا با رویت جواب سونوگرافی و آزمایشات و داشتن شرح حال کامل نظر دهد زیرا در دوران بارداری باید با احتیاط از داروهای شیمیایی استفاده شود موفق باشید

اسپری سالبوتامول در ماه 6 بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز اگر بیماری زمینه ای دارید و قبلا از این اسپری استفاده می کردید باید به پزشک معالج مراجعه نمایید و طبق دستور پزشک معالج خود از این دارو استفاده کنید موفق باشید.

استفاده اسپری سالبوتامول در بارداری

پاسخ سلام.منع مصرف ندارد.

اسپری سالبوتامول رو کی قطع کنم؟

پاسخ با سلام، در صورت سرفه شدید و استفراغ بعد از سرفه برای درمان عفونت ریه به متخصص اطفال مراجعه فرمایید.