بی توجهی دخترم در مهمانی ها به من

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 78 بازدید

دخترم کلاس دومه و با سختی و بعد چهار سقط و استراحت مطلق و مشکلات فراوان در بارداری به دنیا اومده. همین مسئله باعث شده که خیلی مرکز توجه هست و من خودمم خیلی حساسم به دخترم ولی با این وجود دخترم تقریبا دختر مستقلی هست.متاسفانه دخترم تو مهمونیها اصلا پیشم نمی یاد و به من اصلا توجهی نمی کنه .و همش به مامانم می چسبه و مامانمم از اونایی هست که اعتقادش اینه بچه باید تو مهمونیها ساکت و آروم فقط بشینه و تکون نخوره چون دخترم به شدت مامانم رو دوست داره به حرفاش خیلی گوش می ده و اصلا از جاش بلند نمی شه که مثل بقیه بچه ها بازی کنه و به حرف منم اصلا گوش نمی ده انگار من یه آدم کاملا غریبه ام خیلی ناراحت می شم از این رفتارش در صورتیکه تو خونه همش به من می چسبه نمی دونم چیکار کنم که تو بیرون مثل غریبه ها باهام رفتار نکنه؟

اطلاعات تکمیلی

سن 37 جنسیت زن شغل استاد دانشگاه وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

با سلام 
این رفتار دختر شما میتونه نشان از نداشتن تعامل مثبت بیت شما و ایشون باشع و تعامل شما باید ابتدا در منزل ترمیم بشه و بنوعی بازسازی انجام شه .
حتما در طول روز ۳۰ دقیقه باهاش بازی کنید و در طول این ۳۰ دقیقه کاملا مطیع باشید و امر و نهی نکنید و قضاوت و بکن نکن نداشته باشید البته در طول روز نه در این تایم فقط .این زمان بصورت مستمر باشه و کنسل نشه مگر در موارد اضطراری...باید نوع گفتگوی خود را تغییر دهید و از تحسین بیشتر استفاده کنید ‌در واقع ممکنه بگید خیلی هم تعامل دارید و خیلی هم تشویق می کنید آنچه که عرض شد در حیطه pmt والدین است که مدیریت رفتار نامیده میشود که میتونید با مراجعه به روانشناس متخصص در این حیطه یاد بگیرید. در کل لازمه این رفتار رو نادیده بگیرید در جمع و بولد نکنید و در یک موقعیت دیگه در منزل درباره انتظاراتتان در مهمانی در قالب قصه و یا مستقیم یکبار و بدون تاکید بیان کنید البته بصورت مستمر.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

همسرم به کارکردن های من در مهمانی توجه نمیکند

پاسخ سلام دوست خوبم این مساله در بین همه مادر ها شایع هست، میتونم بگم کمتر مردی هست که درکی از مسولیت های سنگین بچه داری و پذیرایی از مهمان داشته باشد، بهتر هست در درجه اول زیاد خودتان رو درگیر برداشت هم...

ترس کودک دو سال و نیمه در مهمانی

پاسخ سلاموقت بخیرنه ... اصلا نگران کننده نیست... اینکه میگید بعدش اوکی میشه پس مشکلی نیست اون هم به مرور درست میشه.

با سلام من در هفته ٣٣ بارداری هستم،چند روز پیش در مهمانی بودم و یه کودک مبتلا به آبله مرغان هم در آن

پاسخ سلام عزیزم با توجه به اینکه قبلا مبتلا نشدین احتمال ابتلا هست ،سریعا به یک متخصص عفونی مراجعه کنین تا اقدامات لازم را براتون انجام بدن .