2723

رفتارهای دختر ۱۵ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 61 بازدید

با سلام

دختر ۱۵ ماهه ای دارم که به مدت یک ماه است تغییر رفتار داده. در یک سالگی کلمات ماما، بابا، نه، دادا رو به خوبی بیان می کرد. در ۱۴ ماهگی ازش می پرسیدم زبون مامان یا بینی مامان کو با دست اشاره می کرد. به مدت چند هفته است که متوجه شده ام وقتی صدایش می کنم معمولا پاسخی به اسمش نمی دهد مگر اینکه از اتاق دیگری صدایش کنم. همچنین تماس چشمی اش با من و پدرش کم شده ولی با اطرافیان مثل گذشته تماس چشمی دارد. مثلا کنارش دراز میکشم و صدایش می زنم، با من چشم در چشم نمی شود و رویش را بر می گرداند اگر کارم را تکرار کنم باز هم رو بر می گرداند ولی لبخند می زند. 

اگر بگویم چیزی را بده به من، نمی دهد اما بگم ابه می خوایی با اصوات می گوید می خواهد اما دیگر از کلماتی که بلد بود فقط به ندرت ماما را استفاده می کند. 

نسبت به محیط بسیار کنجکاو است ولی دستور پذیری خیلی کمی دارد. بیشترین مشکلم این است که نسبت به اسمش بی تفاوت شده و کلماتی که بلد بود را به کار نمی برد و کلمه جدید نمی سازد. 

در ضمن بای بای نمی کند ولی دست می زند اما خیلی گه گاه. 

ممنون میشم راهنماییم کنید، خیلی نگران تغییر رفتار دخترم هستم. 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۰ جنسیت زن شغل مدرس وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

سلام
بله همانطور که فرمودین یکی  از نگرانی های اصلی در این سن  در کودکان عدم واکنش کودک نسبت صدای اسم خودشان هست اما این را هم در نظر بگیرید که موارد بسیاری هستند که باعث این مشکل میشود.از طرف دیگر یک کودک ۱۵ماهه در این سن باید به بازی های اکتشافی و جستجو بپردازد و از آنها لذت ببرد.کودک در این سن ممکن است کمی ساکت به نظر برسد اما درحال رشد حرکتی بزرگی است که کمی او را به سمت توجه بیشتر به حرکت سوق می دهد.از این رو اگر نسبت به ماههای قبلی بی توجه تر شده مشکل خاصی نیست.اما در جایی نام اختلال به خود میگیرد که به طورکلی ارتباطش با محیط اطرافش محدود به چند اسباب بازی و یا  بدتر از آن به یک حرکت تکراری یا کلیشه  ای در یکی از اندام های انتهایی بدن مثل  کف دست و کف پا بشود.
معمولا اختلال در کیفیت خواب و تحمل بسیار پایین و افزایش تعداد گریه ها و بدخلقی های کودک هم به این عامل رفتارهای تکراری اضافه خواهد شد و یک مجموعه از علائم نگران کننده را شکل میدهند.عامل نگران کننده بعدی کاهش شدید اشتها و رفتار تغذیه ایی کودک میباشد که در کنار عواملی که در بالا اشاره  شد میتواند نگران کننده باشد .ولی اگر مواردی است که شما اشاره فرمودین خیلی جای نگرانی نیست.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پرخاشگری کودک ۱۵ماهه

پاسخ سلام مامان عزيز تا ٢ سالگي شما بايد مادري در دسترس و پاسخگو و حساس به نيازهاي كودك باشيد و خواسته هاشو بدون تاخير برآورده كنيد و نبايد طوري باشيد كه برسه به جاييكه جيغ بزنه . وبهش ميگم مامان جيغ زدن ك...

بی قراری و گریه کودک ۱۵ماهه

پاسخ سلام، بهتر است با مشاور کودک صحبت کنید.

بد فرمی سر نوزاد ۱۵ماهه

پاسخ اگر رشد دور سر و تکامل کودک مناسب است اسیبی به مغز نمیرسد. معمولا در این سنین درزهای سر و ملاج خیلی بسته شده ،اگر همچنان باز است ممکن است کمی بهتر شود ولی در کل وقتی موی سر بلند میشود معمولا این حالته...

سرفه کودک ۱۵ماهه

پاسخ با سلام و عرض ادب دوست عزیز درمان سرفه به طور کلی نیاز به زمان دارد. داروهای تجویزی پزشک مصرف کنید. محیط اطراف مرطوب نگه دارید. شیردهی و مایعا ت وآب میوه طبیعی ادامه دهید. در صورت تشدید سرفه و عدم بهب...