اختلاف بین مادرزن و داماد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 524 بازدید

با سلام . مشکلی دارم ک همه ابعاد زندگیم رو تحت تاثیر قرار داده .در بچه داری ، زندگی روزمره ،در روحیم در ارتباط با همسر و با خانوادم و... دو ساله ازدواج کردم و بخاطر شغل شوهرم مجبورم یک مدت ۲ هفته ای در هر ماه منزل پدرم بمونم چون همسرم نیست . و اینکه یک نوزاد ۴ ماهه داریم .
مشکل از اونجا شروع شد که در اول آشنایی و ازدواج مادرم خیلی خوشحال و موافق نبود بیشتر بخاطر شغل شوهرم. در کنار اون همسرم یک سری رسومی که مطلوب ما بود اجرا نکرد و همین اختلاف سلیقه ها باعث کدورتهایی شد‌ حالا ۲ سال گذشته و این هم بگم همسرم یک سری رفتارهایی داشته که مادرم رو ناراحت کرده و مادرم یک سری انتظاراتی داره که شوهرم شاید اصلا به ذهنش نرسه و حالا که انجام نمیشه مامان من رفتار سرد از خودشون نشون میدن. و وقتی همسرم رفتار سرد میبینه ایشون هم سرد میشه و من در این دور باطل که بوجود اومده واقعا نمیدونم چه کار کنم و هر بار در خودم خورد میشم با دیدن این صحنه ها و ناراحتی های دو طرف. من بارها برای مادرم توضیح دادم حسن نیت شوهرم رو اشاره کردم بارها شفاف سازی کردم . از اونطرف به شوهرم بارها انتظارات مادرم رو گفتم چیزهایی که ناراحتش میکنه و دلش رو میشکنه . اما هنوز نتیجه مثبتی نداشت بلکه بدتر هم شد !!! همسرم اینقدر که مادرم تصور میکنه واقعا سیاه نیست و در مقابل مادرم اینقدر که همسرم فکر میکنه کم محبت نیست.
( من در ماه ۲ هفته منزل مادرم هستم و همسرم محل کارش هست و بعد از اینکه بچه دار شدیم قسمتی از کارهای بچه رو خانوادم زحمت میکشن و کمکم میکنن )  
خیلی درمانده شدم. 
این مشکل من باعث شده من حتی نتونم از زندگیم لذت ببرم ‌ 
وقتی میبینم کوهی از ناراحتی هم تو دل مادرم هست هم تو دل همسرم و من این وسط موندم که چیکار کنم
ازتون کمک میخوام
اگه میشه توصیه هایی کنید که من هم از شوهرم هم مادرم بتونم بخوام .

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل تحصیلات ام ارشد هست اما بیکار و خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیزم

یادداشت شما رو خوندم و درک می‌کنم اینکه شما علیرغم تلاش‌هاتون نمی‌تونید مسائل بین همسر و مادرتون رو حل و فصل کنید، چقدر می‌تونه براتون ناخوشایند باشه. خصوصا که به نظر می‌رسه به خاطر همکاری خانواده‌ در نگهداری از فرزندتون، احساس فشار بیشتری می‌کنید برای رفع ناراحتی‌ها.

نکته‌ی دیگر این هست که شما لذت بردن از زندگی، حفظ روحیه، بچه‌داری و ... رو مرتبط می‌دونید به حل و فصل مسائل بین مادر و همسرتون. یعنی تا این دو عزیز، طبق استانداردهای شما با هم رفتار نکنند، خیال‌تون راحت نمیشه و نمی‌تونید از زندگی لذت ببرید.

مشابه همین رفتار رو در مادرتون توصیف کردید: ایشون از اینکه در ازدواج شما، انتظارات‌شون از جانب همسر شما برآورده نشده و رسوم مطلوب‌شون اجرا نشده، ناراحت هستند و کماکان این ناراحتی رو با رفتار سردشون دارن نشون میدن. و انتظار دارند همسر شما طبق انتظارات‌شون رفتار کنند.

توصیه‌ای که بتونید از همسر و مادرتون بخواهید براتون ندارم! اما برای خودتون می‌تونم پیشنهاد کنم که خودتون رو از وسط این ماجرا کنار بکشید! چطور فکر می‌کنید که شما باید این اختلاف نظرها رو حل و فصل کنید؟ آیا اصلا تمام اختلاف نظرهای بین دو نفر لزوما می‌تونن رفع بشن؟ اون هم وقتی که هیچکدوم از اون دو نفر، قصد تغییر دادن خودشون رو ندارند و یک نفر سوم داره به تنهایی تلاش می‌کنه!

به خدای بزرگ می‌سپارم‌تون

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اختلاف مادرزن و داماد

پاسخ با سلام اينكه در گفته هايتان عنوان كرديد كه شوهرتان در برابر مادرتان سكوت كرده اند و بی احترامي نكرده اند يک ويژگی و رفتار مثبت بوده است نگذاريد حرف های مادرتان روی شما اثر بگذارد .بهترين كار را كرده ...

رابطه مادرزن و دخترش

پاسخ با سلام خدمت شما کاربر گرامی این موضوع میتواند بخاطر وابستگی بین مادرو دختر باشد که ساعت ها باهم سر مسائل مختلف صحبت میکنند اگر رفتادر مادر همسرتان جنبه دخالت ندارد و شمارا در زندگی مشترک دچار مشکل خ...

درگیری لفظی مادرزن و داماد

پاسخ با سلام بهترين راه صحبت كردن جدی و مستقيم با همسرتان است .بهتر است همه قواعد و دلايل زندگی مشتركتان را با هم بررسی كنيد و بدانيم اين اصل كه زندگی نيازمند آرامش روانی و به دور از رفتارهای آسيب زننده ا...

دخالت مادرزن در زندگی مشترک

پاسخ اقتدار یکی از مهم ترین ویژگی های وجودی مردان است تعریف از اقتدار مردانه، دو گونه است که عمدتا مردان سراغ تعریف غلط آن رفته اند. خداوند به مرد اقتدار داده تا او را ستون، پایه و تکیه گاه زندگی قرار ده...