2723

با سلام

من مرداد 87 ازدواج کردم 34 سال سن دارم با قد 165 و وزن 74 کیلوگرم، تا سال 91 جلوگیری طبیعی داشتم سه ماه بعد از اقدام به صورت طبیعی باردار شدم و اردیبهشت 92 زایمان ( سزارین اختیاری ) داشتم.

بعد از زایمان ؛ مجدد جلوگیری طبیعی داشتم. از مرداد 96 برا بارداری مجدد اقدام کردم اما تیرماه جهت معاینه و بررسی علت ناباروری به پزشک خودم مراجعه کردم بعد از انجام سونوگرافی واژینال و پاپ اسمیر و آزمایش خون کیست هموژاریک در تخمدان راست و مقداری عفونت تشخیص داده شد. دو ماه قرص Ld به همراه آنتی بیوتیک و قرص یدوفولیک تجویز نمودند پس از دوماه مجدد سونوگرافی انجام دادم کیست کاملا درمان شده بود. ماه بعد سه عدد قرص لتروزول ( از روز هشتم تا دهم ) و ماه بعدش پنج عدد ( از روز 5 تا 10 ) و یک عدد آمپول HCG5000 روز 13 با قرص مکمل کلسیم تجویز شد اما این ماه عکس رنگی روز 8 انجام دادم تخمدان و لوله راست متورم با اندکی چسبندگی که با تزریق مجدد باز شد اما لوله چپ در خلف رحم قابل مشاده نبود. حالا دکترم برای ماه بعد بازم برام لتروزول 10 عدد ( از روز 5 تا 10 روزی 2 تا ) و HCG 5000 روز 13 تجویز کردن. سوالم اینکه که ممکنه موقع گرفتن عکس رنگی چون استرس زیاد داشتم لوله چپم دیده نشده باشه یا باید برم لاپاراسکوپی ضمنا هفته قبلش همسرم رفته دکتر ارولوژیست واریکوسل دوطرفه تشخیص و 3 عدد آمپول HCG5000 بیست روز یک بار و قرص امگا 6 تجویز نمودند. در صورت جواب نگرفتن طی 2 ماه گفتن باید عمل بشه. از اون روز یک دکتر طب سنتی رفتم یک جوشونده برای عفونت بهم داده که شبا بخورم. نمی دونم طول درمان همسرمو ادامه بدم یا به موازاتش برا لاپاراسکوپی اقدام کنم.

اطلاعات تکمیلی

سن 34 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

متخصص زنان و زایمان

سلام.

اطلاعات شما کامل نیست. اول اینکه آیا منظور شما این است که ۱سال اقدام کرده و باردار نشدید و بعد مراجعه به پزشک کردید؟

اگر بله، باید جواب آزمایش هورمونی و اسپرم و خود عکس رنگی را ببینیم، تا تشخیص برای علت نازایی داشته باشیم و بعد درمان را در نظر بگیریم.

اگر تخمکگذاری دارید و اسپرم هم سالم باشد نیاز به لاپاراسکوپی فعلا نیست و باید با یک لوله هم باردار شوید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

نازایی ثانویه

پاسخ سلام بله می تواند از عوارض آمپول سه ماهه باشد اما نگران نباشید مشکل جدی نیست با دارو رفع می شود موفق باشید

نازایی ثانویه

پاسخ با سلام اكر تا دوسه ماه هم نشد از نظر باز بودن لوله هاي رحمي هم بررسي شويد

نازایی ثانویه

پاسخ با سلام فرصت زيادي براي اقدام بدون درمان نداريد

آمنوره ثانویه

پاسخ با سلام بستگی به وضعیت هورمونها دارد ولی اگر یگ دهم است احتمال کم دارد