2723

خانه قولنامه ای

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 57 بازدید

با سلام

من بچه روستا هستم. بعد از فوت پدرم با توافق پدربزرگ و مادربزرگم قرار شد خانه قولنامه ای که پدر مرحومم در شهر داشتند رو به من صلح کنند. به همین خاطر چندتا شاهد آوردیم و متن نوشته شد که پدربزرگ و مادربزرگم سهم الارث خود را به من واگذار کردند. شاهدین امضا کردند. من هم با استفاده از همون برگه قولنامه خونه رو به نام خودم تغییر دادم. خانه چون اوقافی است سند ندارد.

حالا مادربزرگم فوت کردند و پدربزرگم علیه من در دادگاه شکایت کردند. در متن شکایت هم نوشتند که من در حالت بیماری بودم و متوجه چیزی نبودم که از من امضا گرفتن و قرار بوده در قبال این صلح به من کل باغی که برای پسر مرحومم بوده داده شود ولی اینکار رو نکردند.

حالا آیا ایشون میتونن سهمشون از خونه رو پس بگیرند؟ خودم داخل خونه ساکن هستم.

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام و عرض ادب

1. در امضای اسناد و مدارک اصل بر این است که شخص در کمال صحت و سلامت عقلی نسبت به امضای برگه اقدام نموده است و خلاف این موضوع باید اثبات شود.

2. اینکه این موضوع مربوط به چه سالی هست و ایشان در حال حاضر اقدام نموده است نیز مهم هست اگر مربوط به سالهای گذشته باشد پذیرفته نمی شود.

3. موضوع دیگر همنطور که شما ذکر کرده اید هنگام امضای صلح نامه مذکور شهودی نیز حضور داشته اند که می توانید برای صحت آن به شهادت شهودتان استناد کنید.

4. بطور کلی اثبات این موضوع از جانب پدر بزرگتان در صورتی که دلیل مدرکی وجود داشته باشد مثل نوشته ای که به امضای شما رسیده باشد یا شهودی که ادعای ایشان را تایید بکنند شاید امکان نتیجه گیری داشته باشد. قبل از هر گونه اقدام با در دست داشتن مدارک با وکیل متخصص مشاوره حضوری داشته باشید.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

خانه قولنامه ای

پاسخ با سلامبله-اما پيشنهاد می شود موضوع اخذ سند را با كارشناسان ثبتی در ميان بگذاريدموفق باشيد

قولنامه خانه در ازای مهریه

پاسخ سلام و احترامنوشتن اين عبارت البته به صورت شفاف موجبات جلوگيری از اختلافات احتمالی شما در آينده خواهد بود.به نظر اينجانب با صراحت كامل بنويسيد اين ملک به ارزش ريالی ١٥٠ ميليون تومان در ازای ( به طور م...

قولنامه قانونی خانه

پاسخ سلام حتما ضمن مراجعه به دفاتر معتبر املاک و يا دفاتر اسناد رسمی اقدام به تحرير و ثبت قولنامه اقدام كنيدنكات مهم در فرمهای مخصوص دفاتر فوق قيد شده است و شما مبتنی بر وضعيت خاص خودتان نسبت درج نظرتان اق...

بی اعتمادی به همسر برای قولنامه ماشین

پاسخ سلام وقت بخیر. شما در صورت عدم اعتماد به همسرتون بهترین کاری که میتونید انجام بدید این هست که پس اندازتون رو در اختیارش قرار ندید و خودتون ویا از افراد خانواده که بهشون اعتماد دارید کمک بگیرید برای خ...