2723

امکان بارداری با فیبروم تحتانی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 27 بازدید

با عرض سلام و خسته نباشید

من یک خانم ۲۸ ساله هستم. سال گذشته با وجود فیبروم ساب سروز ۷ سانتیمتری و دو فیبروم کوچکتر برای اولین بار باردار شدم که طی بارداری این فیبروم ها در قسمت سرویکس قرار گرفتند که تا انتهای بارداری فیبروم بزرگ به ده سانتی متر و فیبروهای کوچکتر به پنج سانتی متر رسیدند.

به علت وجود فیبروم ها پزشک معالجم به من توصیه کرد منتظر بروز درد طبیعی زایمان بشم که در صورت باز نشدن کانال سزارین شم. وضعیت جنین در سی و نه هفته سفالو اوبلیک بود. سی و نه هفته و چهار روزم بود که دردها و انقباضات منظم شروع شد. به بیمارستان مراجعه کردم. بعد از ده ساعت از شروع انقباضات کیسه آب در بیمارستان پاره شد و منجر به پرولاپس بند ناف و مرگ جنین شد.

الان دو ماه از این قضیه میگذره و من کم کم میخوام برای بارداری بعدی آماده شم. خواستم بدونم چه کار کنم که دوباره این بلا به سرم نیاد.

چون در بارداری قبلی پزشک ها منو به هم پاس میدادن، در صورتی در آخر سزارین من توسط رزیدنت سال چهار انجام شد که اذعان داشت عمل ساده ای بود.

پاسخ مشاور

متخصص زنان و زایمان

سلام. بسیار ناراحت کننده بود. متاسفانه پرولاپس بندناف کاملا تصادفی در برخی موارد رخ میدهد و گاهی نمیتوان در این موارد کاری کرد.

چون در بارداری بعدی سزارین خواهید شد و در وقت معینی بدون درد یا پارگی کیسه آب زایمان انجام خواهد شد، شانس تکرار ندارید. مگر با احتمال ضعیف شرایط اورژانس برایتان پیش بیاید.

درحال حاضر با توجه به اینکه سزارین شده اید توصیه میشود حتما برای ترمیم کامل رحم حداقل ۱۸ ماه صبر کنید و به این زودی اقدام نکنید. با توجه به اینکه زایمان بعدی شما هم سزارین خواهد بود قبل از اقدام حتما برای بررسی شرایط فیبرومها به پزشک مراجعه کنید.

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پوست خشک و تخم مرغی قسمت تحتانی

پاسخ سلام و عرض ادب بله درمان دارد ، باید حتما حضوری توسط متخصصان پوست و مو کلینیک ایرانیان بررسی شود و درمان هایی که می تواند بسیار موثر باشد از جمله میکرودرم ، فیس آپ و لیزر های لایه بردار (اربیوم ، ی...

پر‌کردن اندام تحتانی

پاسخ سلام دوست عزیز با این قد و وزن، bmi بدن شما بالای ۱۹ هست . یعنی کمبود وزن ندارید. ولی برای قضاوت بهتر، من باید درصد چربی و توده عضلانی شما رو بدونم.اگر توده عضلانی تون پایین باشه میتونه منجر به لاغری ...

جفت سیرکولار تحتانی چیست؟

پاسخ سلام. نرمال است نگران نباشيد

استفاده از کمربند تحتانی در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز خیر نیازی نیست که دائم بسته شود زمان های که سر پا می ایستید در صورت داشتن کمر درد می توانید از آن استفاده کنید موفق باشید.