با سلام و خسته نباشید. ببخشید همسر من یک اخلاقی داره که خیلی اهل تلافی کردن هستش. مثلا اگر بخواهیم با کسی بریم بیرون و اون تاخیر کنه همون دقیقه همسرم هم به هزار دلیل مثلا میره ببخشید دستشویی یا حمام یا هرکار دیگه که اون هم تاخیر کنه حال طرف رو بگیره. خوب ببینید این نوع رفتار در سراسر زندگی ما حضور داره و حالا ریز بینی و بدبینی و نکته سنجی و باهوش بودن رو هم به خصوصیات ایشون اضافه کنید. کل روز من باید مواظب باشم چون هر رفتار یا گفتار از سوی خودم یا خانواده ام منجر به عکس العمل بسیار شدید از جانب ایشون میشه در حالیکه من هرگز نسبت به خودشون یا خانوده ایشون همچین موضعی ندارم. الان مادر من خیلی بیمار و شکننده هستن. دلم میخواد باهاشون مسافرت برم بهشون برسم ولی رفتار تلافی جویانه ایشون منو خیلی معذب میکنه. اهل گفتگوی سالم و بی پرده نیستن و کوچکترین انتقاد رو به بدترین شکل ممکن تفسیر و تا مدتها به سرم میکوبن. چطور بهشون بفهمونم دنیا کوچیکتر از اونه که تمام وقتمون صرف رفتار تلافی جویانه بشه؟؟ ایشون نظرشون اینه ضربتی زدی ضربتی نوش کن. در همه احوال زندگی.

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

این حد از خشم و لجبازی با رعایت بهبود پیدا نمیکنه، همسر شما در شرایط خاصی تبدیل میشه به یک پسر کوچولو که برای خواسته اش پا فشاری می کند و این می تواند به شرایط و تربیت زندگی  کودکی اش مربوط باشد.

بنابراین اولین و موثرترین قدم مراجعه ایشون به مشاور است.

گام بعدی کمکی مراجعه شما به مشاور تا با جلسات بتوانید خود را توانمند نمایید و از آسیب های وارده به سلامت روانتون جلوگیری کنید.


می دانم تلاش خود را می کنید و مطالب زیر فقط جنبه آگاهی بیشتر دارد.


علت‎ها را شناسایی کنید

برای زندگی زناشویی خود زمان بگذارید. اخلاف نظرها و سوء تفاهم‎های به وجود آمده در زندگی‎تان را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این اختلافات سعی کنید علت آنها را بیابید. بی‎طرف باشید و ماجرا را از دید یک شخص سوم نگاه کنید.


مشورت کنید

گاهی پیدا کردن ریشه مشکلات کار سختی می‎شود، مخصوصا اگر خودتان بخشی از اتفاقات باشید. برای این کار از مشاور یا یک فرد امین و باتجربه کمک بگیرید.


به جنبه‌های مثبت او فکر کنید

به یاد بیاورید که برای چه با او ازدواج کرده‎اید. نکات مثبت او را در یک دفترچه بنویسید و هر زمان که احساس کردید حس خوبی به او ندارید به آنها نگاه کنید. مسلما وقتی فردی کاری کرده که شما را عصبانی می‌کند، دیدن نکات مثبت وجودی این فرد کار بسیار دشواری است و شاید همان لحظه ممکن نباشد. انتظار هم نمی‌رود همان لحظه به این نکات فکر کنید. بلکه در اوج ناراحتی و عصبانیت، اول باید صبر کنید و هیچ اقدامی نکنید تا عصبانیت و ناراحتی‌تان فروکش کند و بعد از گذشت مدت زمانی دوباره فکرتان را جمع و جور کرده و جنبه‌های مثبت او و ماجرا را هم در نظر بگیرید.


شما کینه به دل نگیرید

در برابر لجبازی و کینه همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روز به‌ روز روابطه تان بدتر و بدتر می‎‌شود و بازگشت به عقب غیر ممکن خواهد شد. همیشه یک راه برگشت برای زندگی‎تان به جا بگذارید و همه پل‎ها را خراب نکنید.


قبول کنید که هر شخصی نقاط ضعفی دارد

همسرتان مانند هر انسان دیگری دارای نقاط ضعف، محدودیت‎ها و کمبودهایی همچون خودتان است. باید برای داشتن زندگی خوب تلاش کنید. با همسرتان صحبت کنید و نارضایتی خود را به طور علنی به او بگویید و از او بخواهید که با هم به دنبال چاره‎ای برای بهبود وضیعت‎تان باشید.


همسرتان را آرام کنید

در زمان عصبانیت همسرتان جواب او را ندهید و با او وارد بحث نشوید. خیلی از افراد در زمان عصبانیت هیچ حرف منطقی و قانع کننده‎ای را قبول نمی‎کنند. او را به آرامش دعوت کنید و همیشه خواسته‎هایتان را در آرامش به او بگویید. البته وقتی خودتان هم عصبانی هستید از جر و بحث بپرهیزید.


در گفتگو با همسرتان به یاد داشته باشید

همسر شما انسان حساسی است. پس در درجه اول زمان مناسبی را برای گفتگو پیدا کنید. مثلا زمانی که او از سر کار برگشته و خسته و گرسنه است، زمان خوبی برای یک گفتگوی مفید نیست.


در گفتگو آرامش خود را حفظ کنید، سعی کنید منطقی باشید، از واژگان کنایه‎دار استفاده نکنید، به او هم فرصت صحبت کردن و دفاع از رفتار و حرف‎هایش را بدهید. اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر او احساس کند با بیان اشتباهاتش تحقیرش می‎کنید یا انتقادتان را توهین ‌آمیز به او منتقل ‌‎کنید، آنها را نخواهد پذیرفت. خودتان را در موقعیت او قرار بدهید و در پایان گفتگو حتما نتیجه‎گیری کنید.


انتظار نداشته باشید که در مدت زمان کوتاه به یک نتیجه شگفت انگیز برسید و اخلاق همسرتان کاملا عوض شود. قطعا بخشی از مشکلات به شما هم برمی‎گردد، پس سعی کنید رفتارهای نامناسب خود را حذف کنید و صبر داشته باشید.


و یک مساله مهم سعی کنید لطفا راهکارهایی برای مدیریت استرس خود بیاموزید این امر به شما در مدیریت شرایط یاری خواهد رساند.


شاد باشید🌹🌹🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

خمس کار پژوهشی دانشجویان

پاسخ سلام بله خمس تعلق می‌گیرد. خمس فقط به پول و مواد غذایی تعلق نمی‌گیرد، بلکه به هر چیزی که سرسال اضافه بیاید، تعلق می‌گیرد. ​​​​​​همه پول پس‌انداز می‌کنند و این دلیل نمی‌شود خمس ندهیم. ضمناً خمس فقط یک...

تلافی کردن بدی های اقوام

پاسخ سلام همراه عزيز ✋🏻 ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد باگذشته در صلح باشيد گاهی اتفاق مي افتد از كساني بسیار رنجیده ایم و این رنجیدن همچون کوهی بر دوش ما حمل می شود. رنجی که با نبخشیدن دیگری متحمل م...

خیانت شوهر و تلافی

پاسخ کافیست برگردید به عقب..از مشاور کمک بگیرید و اینو پذیرش کنید که انتقام و خشم شما زودگذر بوده.اگر بخشش نکنید تا بینهایت لین روابط را ادامه خواهید داد..در صورت ادامه دادن جدا شوید چراکه هردو در این زندگ...

با سلام باتوجه به اینکه 12سال ازدواج کرده ام و بچه ندارم وچند بار ای وی اف کردم سه بارهم در رویان؟؟

پاسخ سلام سوال 1 و 2 رو باید از مرکز مشاوره درمانی خودتون سوال کنین . 3- نه خودارضایی نمیتونه دلیل این مورد بشه .