2753

تاثیر تندخویی و عصبانیت مادر بر فرزندان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 100 بازدید

سلام. لطفا کمک کنید در شرایط  روحی خیلی بدی هستم . مادرم مدام در برابرم جبهه میگیره و خیلی با عصبانیت و تندخویی باهام برخورد میکند . مادرم شدیدا بدبین و ترس از آسیب دیگران چه روحی چه جسمی داره !!!

از بچگی یادمه عصبی و رنجور و نارضی بود که مدام یا منو مورد سرزنش و کنترل های افراطی قرار می داد بدون هیچ گونه کمک و حمایت  عاطفی!! هیچ گاه جلوی دیگران از بچه هاش دفاع نمیکرد انگار میترسید حقش رو بگیرد.

همش میخوام رعایتش کنم ولی نمی تونم و این که زخمهایی که میزنه خیلی عمیقه از کودکیه 😔😔 منم نمی تونم دردش رو تحمل کنم حمله میکنم مثل خودش بدون منطق !!!

برادرم هم از رفتارهای مادرم آسیب زیادی دیده تو کمپ بستری به خاطر مصرف شیشه 😖😖

مادرم با عصبانیت پیشم میگه چرا دارم آزار میبینم و برادرت ایتجوری شد😞بهش میگم مادر عزیزم دقت کن کجای رفتارت اشتباهه تغییرش بده. شدیدا عصبی میشه و جبهه میگیره همش درسته ذات بچه های من خرابه😔😔

نمی خوام تعریف کنم پدرم رییس یک دانشگاه دولتی شهر بود (فوت کردند) که البته پدرم هم از تحقیرهای مادرم در امان نبود ولی خوب روی او به اندازه ما تاثیر نداشت . مادرم هم استاد دانشگاه است 

خودم دارم رشته خوبی در دانشگاه خیلی معتبری درس میخونم. از نظر ظاهری خیلی خوبم . ولی اصلا اعتماد به نفس ندلرم چون مادرم همیشه منو و برادرم له میکرد و تحقیر و توهین 

برادرم از ۱۰ سالگی رباط میساخت همه فامیل و معلمهاش میگفت خیلی باهوش و دوست داشتنی ولی اینقدر مورد سرزنش های مادرم بود اونم به اعتیاد روی آورد. 

توروخدا کمکم کنید میخوام خودمو بکشم دیگه خسته ام😢😢😢

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

سلام دوست عزیزم


هر فردی در خانواده ای با مشکلات خاص خودش زندگی می کند و شما هم شرایطی این چنین دارین. اول از همه باید شرایط رو بپذیرید تا بتوانیم جلو تر برویم.

مادر شما خصوصیات اخلاقی و ترس هایی دارن که تا به این سن ثابت بوده و طبیعتا تغییر آن سخت و محال هم به نظر میاد. پس ما بیایم فکر اینکه مادر رو عوض کنیم از سرمون بیندازیم.به شما زخم هایی زده درست و رفتار هایی ناخوشایند زده این هم درست اما ما اینطور فکر می کنیم که مادر شما همین قدر می تونسته و تا همین حد بلد بوده و فکر می کرده بهترین کار همین بوده. قطعا مادر شما هم خودشان تحت تاثیر رفتار های نادرستی در خانواده خودشان و دوران کودکی بوده که ترس هایی این چنین دارد.

همه این حرف ها را میزنم که تمرکزت رو روی خودت بیاوری. چون دیگران مسئول رفتار خودشون هستند و شما هم همینطور.

از اعتیاد برادرت متاسف شدم. این انتخابی بوده که با توجه به ضعف هایش کرده. شما هم در همین شرایط بوده اید ولی انتخابت اعتیاد نبوده و الان درخواست کمک کرده ای. این نشون میده که شخصیت قوی و جنگنده ای دارید.و به آینده امید بهتر شدن دارید

پس چند پله شما جلو افتادی الان.

شما الان شرایطی داری که می تونی با رفتارهات حتی به مادر و برادرت یاد بدی که چطور بهتر باشن. قدم اولت همون پذیرش هستش. بعد این است که روی خودت تمرکز کن. این که شما از این زندگی چه می خواهی و برای آن تلاش کن. شما انتخاب های خیلی بیشتر و بهتری از برادرت داری. الگو باش.

اگر مادرت تندخویی میکنه فقط چند ثانیه قبل از اینکه واکنش نشون بدی به این فکر کن که خب مادر من این همه سال این طور رفتار کرده و به غیر از این مدل جور دیگه ای بلد نیست... اما من که میتونم... من هم که تا الان مثل خودش رفتار کردم نتیجه بخش بوده؟نه... پس حالا این دفعه من آروم و متفاوت برخورد می کنم.

این کار رو هر بار انجام بده سخت هست اما بعد از مدتی عادی میشه.

این که به مادرت بگی به رفتار هاش نگاه بکنه قطعا براشون سخته که از دخترشون همچین حرفی رو بشنوند و بپذیرند که شاید تقصیر کار هستند. اعتیاد برادر شما 100% به خاطر رفتار های مادر شما نمی تواند باشد. چون او هم حق انتخاب داشته و اعتیاد رو انتخاب کرده.

شما هم حق انتخاب داری پس بهترین رو انتخاب بکن. آفرین داره که در هم چین شرایطی در دانشگاه خوب و رشته خوبی قرار گرفته ای. این کار رو چه کسی انجام داده؟درس رو کی خونده؟شما ... پس اینجا هم شما دوست عزیزم انتخاب کردی.

تا الان به روش هایی عمل کرده ای که بعضی هاش تغییری در رفتار های مادر و شرایط نداشته پس از الان کمی متفاوت تر عمل کن.

سخت هست اما شدنیه. شما با انتخاب ها و تصمیم های بهتر و رفتار های بهتر به مادر و برادر خودت راه دیگه ای رو نشون میدی و بعد از مدتی باعث انگیزه آنها میشی حتی اگر نشون ندن.

همین راه موفقی که در درس پیش گرفته ای رو ادامه بده و مطمئن باش که در نهایت با این کارهایی که گفتم شما بهترین نصیبت میشه، با آسیب به خودت هیچ چیزی حل نمیشه فقط ضعفت رو نشون میده.

محکم روی پاهات بایست

موفق باشی

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

لجبازی و تندخویی برادرم

پاسخ سلام وقت بخیربچه ها به خصوص پسرها در این سنین که سن نوجوانی هست فوق العاده حساس میشن و خانواده ها باید خیلی حواسشون بهشون باشه .برادر شما هم در سن خیلی پرخطری هست که باید همه جوره رعایت حالشو بکنید و ...

تندخویی و فعالیت زیاد پسرم

پاسخ سلام؛ دوست عزیز با توجه به توصیف مختصری که شما از فرزند دلبندتان ارائه دادید نمی‌‌توان مشکل را تشخیص داد.به نظر می‌رسد نیاز به بررسی حضوری و تخصصی وجود دارد. به شما توصیه می‌کنم هرچه سریعتر به کارشناس...

تندخویی همسر

پاسخ سلام دوست عزیز از اینکه کلینیک نی نی سایت رو برای مطرح کردن سوالتون انتخاب کردید بسیار سپاسگزاریم رفتار های پرخاشگرانه که در شرایط مختلف اتفاق میفته واکنش و عکس العمل به یک رفتار است.اشاره کردید این...

تندخویی نسبت به همسر و خانوادم

پاسخ سلام همراه عزيز ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد كافی است زمانی را صرف جستجوی عواطف ،احساسات و افكارتان بكنيد .به اين فكر كنيد كه چه چيز هايی باعث آزار و اذيت تان شده است .روی آنچه باعث ايجاد احساسات...