2753

ازدواج در سن کم و قبل از سربازی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 218 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام و خسته نباشید خدمت شما

پیشاپیش معذرت میخوام اگه سوالم طولانی میشه

من و یه آقا پسری که هم سنیم و فامیل دور یک سال و نیم دو سال بود همدیگه رو دوست داشتیم یعنی در سن ۱۶ سالگی.

ایشون تو اون دوسال خیلی از طرف من اذیت شدن چون من کوتاه نمیومدم و میگفتم چون سنمون کمه نظرمون عوض میشه تا اینکه بعد اون دوسال وقتی که ۱۸ سالمون شد به من دوباره پیام دادن و خیلی اصرار کردن منم قبول کردم بیشتر باهم آشنا شیم تا شرایط جور شه و ازدواج کنیم. الان دو سال از اون موقع میگذره و ما عشق و علاقمون از روز اول خیلی بیشتر شده. اون بخاطر من همه کار کرده از خوشی و آسایشش زده فقط میره سرکار تا پول جمع کنه زودتر ازدواج کنیم ولی ما تازه بیست سالمونه و اون هنوز یکسال مونده تا فوق دیپلمشو بگیره و هنوز هم سربازی نرفته.

وقتی برام خواستگار میاد انقدر حالش بد میشه که حد نداره. راستی از رابطه ما خانواده اش، مامان بزرگش، خاله هاش ‌و خانواده من بجز بابام خبر دارن.

خودش میگه قبل از سربازی مغازمو باز کنم (آخه تصمیم داره شغل آزاد داشته باشه) بیام خواستگاریت و چون سربازی تو شهر خودمون میفته هم برم سربازی و هم کار کنم. به نظر شما تصمیمون درسته؟ بعدا مشکل پیش نمیاد؟

همه میگن بره سربازی بیاد نظرش عوض میشه ولی خودش میگه اگه میخواست عوض شه تو اون دوسالی که ازت جواب رد شنیدم و اذیت شدم میرفتم منم مطمئنم که واقعا دوستم داره و حرفاش الکی نیست ولی میترسم نگرانم که نکنه بعدا مشکلی پیش بیاد.از نظر عاطفی، مالی و خیلی چیزای دیگه

لطفا راهنماییمون کنید خیلی سردرگمیم

اطلاعات تکمیلی

سن 20 جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

دوست عزیز سلام
از آنجا که سن هر دوی شما هنگام آشنایی کم بوده، باید به خیلی چیزها دقت کنید و فقط به فکر این نباشید که زودتر زیر یک سقف بروید. از جمله چقدر به ویژگی‌های روان‌شناختی یکدیگر آگاهی پیدا کرده‌اید؟ نقاط قوت و ضعف همدیگر را می‌شناسید؟ انتظارات، خواسته ها و نیازها‌یتان را به صورت شفاف و دقیق در میان گذاشته‌اید؟ حد و مرزهایتان را مشخص کرده‌اید؟ خط قرمزهایتان در ازدواج چیست؟
باید در مورد شرایط ازدواج نگاه واقع بینانه‌تری داشته باشید. فضای ازدواج با رابطه‌ی دوستی (حتی دوستی طولانی) بسیار متفاوت است. هر دو نفر باید خواهان و آماده‌ی پذیرش مسئولیت‌ها و نقش‌های جدید باشند. در ازدواج پای خانواده ها به میان می‌آید، ناخواسته ممکنست تعارض هایی پیش آید که نیازمند حل مسئله و تحمل شما باشد و چالش های جدیدی را پیش روی شما قرار می‌دهد، از این رو تاکید می‌کنم که نگاه جامع تری به مقوله‌ی ازدواج پیدا کنید.
دوست داشتن همدیگر مثل موتور محرک رابطه است، ولی برای تداوم و تثبیت ازدواج به مهارت‌هایی نیاز است که با گذشت زمان و تجربه و پختگی به دست می‌آیند.
وقتی ایشان به خواستگاری شما می‌آیند در واقع می‌خواهند متعهد بشوند که از پس مسئولیت‌ها به عنوانِ مردِ خانواده بر می‌آیند: یعنی شغل مناسبی داشته باشند، بتوانند منزلی تهیه کنند، مخارج زندگی را تامین کنند،... آیا ایشان شرایط و امکانات لازم را دارند؟ آیا از حمایت مادی و معنوی خانواده برخوردارند؟ چون 20 سال دارند و تازه اول راه قرار دارند. با توجه به اینکه سربازی نرفته اند جواز کسب نمیتونه به نام خوشون باشه در مورد این مساله با هم صحبت کرده اید؟
ازدواج كردن با سربازی رفتن هيچ منافاتي ندارد شما می توانيد همسر مناسبی را برای خود انتخاب كنيد و به صورت نامزدی با ايشان رفت و آمد داشته باشيد و ايشان هم در خانه پدرشان بماند تا خدمت سربازی خود را به پايان برساند و در ضمن خدمت با استفاده از مرخصی به ايشان سر بزنيد و با ايشان در تماس باشيد تا هم از دوران شيرين نامزدی بهره بيشتری ببريد و هم آمادگی بيشتری برای زندگی مشترک پيدا كنيد. از طرفی در مدت سربازی علاوه بر مكالمات ، مكاتبات و ملاقات ها از راهنمائيها و تشويق های همديگر بهره ميبريد و شناخت بيشتر و بهتر از خود و زندگی پيدا می كنید . در اينجا نقش خانواده ها نيز بسيار مهم است و بيش از ديگران می توانند به شما كمک كنند.
توصیه میکنم جلسات مشاوره پیش از ازدواج را حتما طی کنید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

login captcha

خیلی ممنون از راهنماییتون.خیلی عالی بود

پرسش ها و پاسخ های مشابه

معافیت کفالت سربازی

پاسخ با سلام موضوع را با سازمان نظام وظیفه در میان بگذارید موفق باشید

خواستگاری که سربازی نرفته است

پاسخ سلام دوست عزیز همه ی افراد برای کارهاشون دلایلی دارند که شاید منطقی یا غیرمنطقی باشه و نمیشه با یک دلیل اونهارو قضاوت کرد. توصیه ی من مراجعه ی ایشون و دخترخالتون برای مشاوره ی پیش از ازدواج هستش تا نک...

معافیت سربازی

پاسخ سلام دوست عزیز به سازمان نظام وظیفه مراجعه فرمایید

سربازی نامزدم و افسردگی

پاسخ سلام دوست خوبم شما از كجا مطمئن هستيد كه نامزدتان افسرده شده و احتياج به كمك داره؟ در صحبتهای شما هيچ علامتی كه نشان از افسردگی ايشان باشد نديدم و درضمن اينكه گفتيد هنوز هم شاد هست ، پس افسردگی ندارند...