2723

اعتیاد به موبایل در همسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 52 بازدید

سلام خسته نباشین 

همسر من نمیدونم اعتیاد دارد یا نه اما خیلی از اوقات سرش در موبایل است 

من هم چند ماهی است که چند تا از برنامه های گوشیم رو کلا پاک کردم مثل اینستاگرام و.. ..اما همسرم تازه شروع کرده به دنبال کردن اینجور برنامه جوری که وقتی داری باهاش حرف میزنی نمیشنوه من قبلا اینجوری بودم اما الان خیلی بهتر شدم و کمتر وقتم رو با گوشی میگذرونم چندین بار به همسرم رک گفتم که عزیزم ولش کن و جبهه گرفته دیگه امروز بهش گفتم عصبی برخورد کرد گفت دست از سرم بردار که گفت شوخی کردم ولی میدونم ناراحت شد که بهش گفتم نمیدونم علتش چیه؟؟ شاید چون من قبلا اینجوری بودم که اینجوری میکنه چجوری میشه این گوشی رو از زندگی کنار بذاریم من که سخت دارم مبارزه میکنم میترسم که فردا بچه مون به دنیا بیاد دیگه براش وقت نذاره همسرم میخوام بعنوان مادر این چیزارو کنترل کنم و اینم بگم رابطه مون خیلی خوبه و دوستانه هستیم اما تو این مورد کم آوردم و مشکل پیدا کردیم باهم ... 


اطلاعات تکمیلی

سن 20 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻

ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد

دوست عزيز در زندگی زناشويی معمولا دلخوری ها ،رنجش هاشكايت ها ديده ميشود .و با توجه به دنيای امروز اين مساله زياد ديده ميشود، آنچه مهم است اين است كه زن و شوهر چگونه و به چه نحوی با يكديگر در مورد رنجش ها صحبت ميكنند .ابتدا دقيقا برای خودتان تعيين كنيد كه در اين باره از همسرتان چه ميخواهيد ؟ آيا از همسرتان ميخواهيد به رابطه  اينترنتی اش پايان دهد ؟ آيا از او ميخواهيد تا ساعات بيشتری را در كنار شما باشد ؟ هدف صحبت بايد روشن و مشخص و صريح باشد . از مطرح كردن گلايه به طور همزمان پرهيز كنيد . پيش از بيان دلخوری به همسر ، ابتدا كل ماجرا را روی كاغذ بنويسيد . زيرا نوشتن ،هم باعث آرامش نسبی شما ميشود ،هم سهم خودتان را از دلخوری مشخص ميگردد و در عين حال با يادآوری ماجرا ،به علت های آن بهتر واقف ميشويد . پيش از صحبت سعی كنيد خود را به جای همسرتان بگذاريد . سعی كنيد هنگام گفتگو خشمگين نشويد . هنگام صحبت به نكات مثبت كارهای اخير همسرتان اشاره كنيد . تاكيد كنيد كه ممكن است مقصر اين ماجرا خودتان باشيد .(با توجه به اينكه طبق گفته های شما خودتان قبلا اينگونه بوده ايد ) به اشتباهات خودتان اشاره كنيد و از همسرتان عذر خواهی كنيد .

ضمن حل مساله حرف هايتان را با زخم زبان ، كنايه و تحقير بيان نكنيد .

زمان مناسب را برای مطرح كردن موضوع و نگرانی هايتان انتخاب كنيد . بدترين زمان ، وقتی است كه همسرتان در اينترنت است . زمان مناسب بايد مورد تاييد و توافق دو طرف و در وضعيتی به دور از دعوا و عصبانيت باشد . نگرانی و خواسته هايتان درباره ی وابستگی او به اينترنت به طور مشخص و دقيق بيان نماييد. او را متوجه كنيد كه رفتار افراط و عادت شديد او چه تاثيری بر روحيه شما گذاشته . دقيقا مشخص كنيد كه چه چيزی در عادت او بيشترين نگرانی ،تاثير و آسيب را به شما تحميل كرده است .به همسرتان از احساس درد و رنجی كه به خاطر دور افتادن از او در شما ايجاد شده بگوييد . به هر حال اين مسائل در زندگی هست با همسرت دوباره صحبت كن و قانونی برای خودتون بزاريد.

يک قانون كه خوب كه ميتوانيد برای خودتان بگذاريد اينكه كه هر دونفر وقتی در خانه كنار هم هستيد زمان مشخصی رو برای فضای مجازيتون داشته باشيد ،قانون و مقرراتی را رو برای خودتون بگذاريد مثلا يک ساعت در خانه استفاده كنيد ،بعد از اون ديگه بزاريد كنار رسيدگی به مسائل خونه و مشورت كردن در امور زندگی با همسر ،ارتباط عاطفی داشتن با همسر همه اينها بهترين نقش رو خواهد داشت . برای اينكه شما زندگيتون غنی تر و محكم تر و وابسته تر هم بشه.

و در كنار اين مسئله خود شما سعی كنيد با فضای جذاب ،با صحبتهای مناسب سمت همسرتان باشيد. گاهی رفتارهامون مناسب نيست يا اخلاق تندی داريم و يا مرتب داريم همسرمون رو انتقاد ميكنيم يا مرتب داريم در مورد مسائلی صحبت ميكنيم كه اون مسائل خوشايند نيست و استرس زاست . گاهی اوقات دنيای مجازی بهترين دنيا هست ،چون نه اعتراض هست نه حرف اضافه  ايی نه چيزی بدی هست ،هر چيزی كه نخواهيم فوری ميايم بيرون وازش خارج ميشيم ، يعنی دنيايی كه كاملا در اختيار مون هست ، بنابراين با همسرتان صحبت كنيد شرايط را برايش مناسب تر مهيا كنيد كه در يک شرايط مناسب جذابيتهای سمت شما هم بيشتر باشه اونوقت اين باعث ميشه كه همسر شما هم نسبت به شما توجه داشته باشه ،مطمئن باشيد با اين روش مشكلات كمتر خواهد شد .


                        شاد و موفق باشيد 🙏🏻🌷

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

استفاده از موبایل در بارداری

پاسخ سلامهر چه در بارداری مخصوصا در سه ماه اول از امواج و موبایل...دوری کنید بهتر است. مصرف زیاد سبزیجات و میوه جات تازه را فراموش نکنید. روز خوش

استفاده از موبايل در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز از نظر علمی تاثیر آن روی سلامت جنین صد در صد مشخص نشده است اما بهتر است در دوران بارداری کمتر از موبایل استفاده کنید موفق باشید.

بازی کودک 19 ماهه با موبایل

پاسخ سلام بازی زبان کودک است و معیاری برای پیش بینی آینده اش. کودک شیرخوار نیاز جدی به بازیهای فیزیکی با المانهای حسی، حرکتی و عاطفی و کلامی دارد. موبایل تا چه حد اینها را تامین میکند؟

بارداری واستفاده از موبایل

پاسخ سلام هنوز آسیب جدی امواج موبایل به جنین بطور قطع ثابت نشده ولی پزشکان ومحققان معتقدند کمترین میزان استفاده از موبایل در دوران بارداری باید صورت بگیره همچنین در طول شب مودم اینترنت خاموش ‌موبایل ها از ...