2723

کم حرفی و عدم شوق در همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 80 بازدید

سلام ۱۱ ساله ازدواج کردم و یه پسر ۲ ساله دارم همسر از خیلی جهات خوبه ولی کم حرفی و بدون شوق بودنش واقعا من رو عذاب میده و زندگی رو برام دشوار کرده اگر خونه باشه یا فیلم میبینه یا خوابه و هیچ حضور روانی در منزل نداره و این انرژی من رو برای یه زندگی شاد از بین میبره واقعا نمیدونم کار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

 اینکه همسرتان کلا شخصیت آرام و منزوی داشتند یا اینکه مدتی ست این رفتار را دارند به حل مسئله کمک بیشتری میکرد.

ابتدا باید برایتان توضیح دهم که چندین سال پس از ازدواج ،شور و نشاط سالهای ابتدایی به تدریج کمرنگ شده و بسیاری از زوج ها  از احساس یکنواختی و سرد شدن در رابطه شکایت میکنند .

گلدان گلی را در نظر بگیرید که رسیدگی کافی به آن نشود پس از مدتی پژمرده و خشک میشود ،زندگی زناشویی نیز همانند یه گیاه نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد چه بسا با طولانی شدن ازدواج این رسیدگی باید بیشتر و حساس تر نیز باشد.

ابتدا از شما میخواهم با همسرتان در مورد مسئله ای که برایتان ناخوشایند است صحبت کنید ،ممکن است مشکلی در محیط کار و یا...داشته باشند که باعث بروز این رفتار شده ،اگر در این زمینه مشکلی وجود داشت با ایشان همدردی کرده و تلاش خود را برای حل مشکل و همراهی با او اعلام کنید.دوست گرامی همچنیم ممکن است دلخوری و نارضایتی هم بین شما و همسرتان وجود داشته باشد که با این رفتار همسرتان اعتراض و ناراحتی خود را بروز میدهد،به رابطه و رفتار خود در چند ماه اخیر نگاهی بیندازید و در این مورد نیز با همسرتان صحبت کرده و در صورت نیاز به مشاور خانواده مراجعه کنید.

بعد از بررسی موراد ذکر شده این موارد میتواند به شما در تغییر شرایط کمک کند.

لیستی از کارهایی مورد علاقه خود و همسرتان را تهیه کنید (مکان ها و هر انچه با آن خاطره داشته و یاد آور دوران نامزدی و اوایل ازدواجتان است میتواند پیشنهاد خوبی باشد)و با توافق زمانی را برای وقت گذراندن با هم در بیرون از منزل و بدون حضور فرزندتان داشته باشید.

مرور خاطرات ،عکس ها و فیلم های شخصی یا یک سفر دو نفره هم به بازسازی رابطه کمک میکند.

بسته به خلاقیت و شرایط زندگی خود راهکار مناسب با زندگی خود را برای ایجاد نشاط خلق کنید.

موفق باشید



 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

شوهرم چون بچه داره هیچ شوقی برای بچه دار شدنمون نداره

پاسخ وقت بخیر دوست عزیز این سوالات برای ما پیش می آید؟ *چند وقت از ازدواج شما گذشته است؟ *موضوع بچه دار شدن را به چه اندازه مطرح کردید؟ *رابطه بین شما و ایشان چطور پیش می رود؟ *انگیزه و هدف از بچه دار شد...

کم حرفی..

پاسخ با سلام قطعا اين اوضاع گذشته ايي داره از كجا شروع شد اين ترس و خجالت ، چي باعث نگراني شد و واكنش افراد در گذشته در برابر اين رفتار شما چي بود ايا سرزنش ميدادن مثل الاني كه سرزنش ميدهند يا احساس گناه ...

پرحرفی کودک 9 ساله

پاسخ سلام وقت بخیر شما باید سعی کنی در ساعتی که برای گفت‌وگو با کودک مشخص کردی به کار دیگری مشغول نشی و تماس چشمی با فرزندتان برقرار کنید. حتی گاهی با کودک هم‌کلام شوید و بازخورد بدهید مثلاً بگویند «جدی م...