سلام دکتر

بچم از کودکی تا الان که ۹ ساله هست خیلی پرحرفه خیلی اذیتم از این موضوع همیشه اطرافیان از پرحرفیش گله دارن و حتی کلاس با دوستاش خیلی پرحرفی میکنه و خانمش ازش شاکیه. خدا وکیلی چند جور باهاش رفتار کردم مشورت کردم نمیتونه کنترل کنه خودشو. چیکار کنم که این عادتش رو تغییر بده؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۵ شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
وقت بخیر
شما  باید سعی کنی در ساعتی که برای گفت‌وگو با کودک مشخص کردی به کار دیگری مشغول نشی و تماس چشمی با فرزندتان برقرار کنید. حتی گاهی با کودک هم‌کلام شوید و بازخورد بدهید مثلاً بگویند «جدی میگی، این‌طوری شد و….
چون بیشتر اوقات کودکان برای جلب توجه پرحرفی میکنن.
تکنیک مدت زمان برای گفتگو رو میتونید براش اجرا کنید:
به‌محض تمام شدن مدت‌زمانی‌ای که برای گفت‌وگو مشخص‌شده،  بهتر ه به کودک بگویید که عزیزم، 30 دقیقه است که با من حرف می‌زنی من هم کار دارم، اجازه بده کاره‌ام رو انجام بدم و دوباره برمی‌گردم با هم حرف بزنیم، بهتر است تو هم این مدت کاراتو انجام بدی.

هرگز نباید از الفاظی چون «خسته شدم»، «بسته دیگه زیاد حرف زدی»، «وای حوصلم رو سربردی» و… استفاده کنند چراکه به کارگیری این جملات می‌تواند به سلامت روان کودک آسیب بزند.»
 «چنانچه پدر و مادر به این مسئله توجه کنند و طبق قانون و زمانی که تعریف کرده‌اند با کودک هم‌صحبت شوند و این قانون را ادامه دهند بعد از 10 روز پرحرفی کودک کمتر می‌شوند و شکل منظم‌تری به خود می‌گیرد. البته تعریف این قانون و مشخص شدن زمان نباید به این معنا و مفهوم باشد که در زمان‌های دیگر شما نباید با کودک حرف بزنید»
البته گاهی اوقات پرحرفی نشانه هوش کودک نیز میتواند باشد ولی نکته دیگه اینکه اگر علائم دیگری مثل پرتحرکی و صبر نکردن در کارها و یا عدم تمرکز و توجه و اینکه آیا در مدرسه مدام از سرجاش بلند میشه یا نه بررسی بشه و اگر این علائم رو داره حتما  با یک متخصص کودک مشاوره حضوری برید.
موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

کنترل پرحرفی

پاسخ سلام و درود عزیزم خیلی خوب است که با رفتار دیگران متوجه شدید این مسئله رو دارید چند راهکار میدم خدمتتون اگر باز هم ادامه دار بود پیشنهاد میکنم به یک مشاور مراجعه بفرمایید که با تمرینات تخصصی تر این مش...

سلام من شش ماه است عروسی کرده ام اما جدیدا احساس میکنم همسرم بسیار بسیار پرحرف است و اصلا حوصله ی شن

پاسخ سلام دوست عزیز ممنونم که برای صحبتاتون ما رو انتخاب کردید برای ارتباط بیشتر لطف بفرمایید اسم من رو نسترن بلک شاهی را داخل موضوع یادداشت بکنید لطف بفرمایید این چند سوال را جواب بدهید؟ 1-همسرتان چند س...

باسلام چهار ماهه زایمان کردم. میل جنسی ام صفر شده با اینکه قبلا همیشه پرحرارت بودم. اصلا تمایلی

پاسخ با سلام کلیه علایمی که ذکر نمودید در این دوران طبیعی است. زیرا به علت تغییر بزرگی که فرزند در زندگی ایجاد می کند، مدتی زمان می برد که توجه شما مجددا به زندگی معمول زناشویی برگردد، لذا در این زمینه هی...

کم حرفی..

پاسخ با سلام قطعا اين اوضاع گذشته ايي داره از كجا شروع شد اين ترس و خجالت ، چي باعث نگراني شد و واكنش افراد در گذشته در برابر اين رفتار شما چي بود ايا سرزنش ميدادن مثل الاني كه سرزنش ميدهند يا احساس گناه ...