با سلام. دختری دارم ۳ سال و نیمه با سابقه اضطراب و ترس . چند وقتی است که دستشوییش رو خیلی نگه میداره و وقتی میره دستشویی توی شلوارش کارش رو میکنه! لطفا راهنمایی کنید چطور برخورد کنیم . با تشکر

اطلاعات تکمیلی

سن۳۴جنسیتزنشغلدبیروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با سلام.

دوست عزیز همون طور که خودتون اشاره فرمودید، زمینه ی اضطراب و ترس وجود داره و از طرفی دخترتون از لحاظ تقویمی در سن استقلال هستش. که این خیلی نکته ی مهمیه.

سعی کنید که نیاز به استقلالش رو در زمینه های دیگه تامین کنید حتما". از طرفی هم کلا" اضطراب رو با کارهایی مثل آب بازی ، گل بازی، شن بازی، بازی با رنگ انگشتی، بازی با بادکنک و... تا جایی که میتونید کم کنید. و سعی کنید واکنشتون در مواردی که شلوارش رو کثیف میکنه طوری باشه که اصلا" او رو برای تکرار تحریک نکنه. یعنی جوری نباشه که باعث افزایش اضطراب بشه و طوری هم نباشه که بچه احساس عذاب وجدان و سرخوردگی پیدا کنه و بیشتر از همه طوری نباشه که حالت بازی و کانال ارتباطی به خودش بگیره. یعنی پیش خودش بگه که : من هر وقت پی پی میکنم مامان بیشتر پیشم هست، پس چون خیلی مامان رو دوست دارم بیشتر انجامش میدم تا مامانم بیشتر پیشم باشه.

طوری برخورد کنید که موارد این چنینی پیش نیاد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

ثابت نگهداشتن وزن

پاسخ با سلام و عرض ادب در این شرایط باید حتما به متخصص خود مراجعه نمایید و از ایشان رژیم تثبیت را دریافت نمایید ضمنا در صورت بروز اضافه وزن پس از تثبیت حتما باید مجددا مراجعه کنید که جلوی آن گرفته شود.

نگهداری وزن بعد از زایمان

پاسخ با سلامشما ابتدا دوران شيردهی خود را كامل كنيد و بعد طبق وزنتون رژيم افزايش يا كاهش وزن دريافت كنيد

نگهداری از فرزند توسط مادر بعد از طلاق

پاسخ با سلام حضانت از طفل تا ٧ سالگی با مادر است اما شما ميتوانيد در شرايط طلاق بر خلاف اين موضوع توافق كنيد

نگهداری آمپول اچ سی جی

پاسخ سلاماگر تغییر دما خیلی شدید بوده است و زنجیره سرما رعایت نشده است بهتر است دارو را تعویض کنید. در غیر این صورت مشکلی ندارد. روز خوش