سلام خدمت کارشناسان محترم سایت

خانمی متاهل و ۳۴ ساله هستم،ده سال در ارگانی دولتی مشغول بکار بودم و در حال حاضر سه سال می شود که از آن سازمان استعفا داده ام ،اما با رفع مشکل خانوادگی ام مجددا در فکرم تا به شغل قبلی ام بازگردم.

اما مسئله اینجاست به شدت دچار ضعف اعتماد بنفسم، از نه شنیدن و قضاوت مدیران  از بابت درخواستم حسابی بیم دارم، از اینکه مورد تمسخر آنها واقع شوم یا نه بشنوم. خیلی با خودم کلنجار میروم که اینگونه فکر نکنم و درخواستم را کتبی تسلیم کنم و با مدیر مجموعه قرار ملاقات بگیرم. ترس از قضاوت و کمبود اعتماد به نفس متاسفانه تاثیر بدی روی کارها و تصمیماتم می گذارند. اطرافیانم از کودکی خیلی اهل مسخره و تحقیر بودن و همین روی من تاثیر منفی گذاشته. سپاسگزارم در اینباره راهنمایی ام کنید ، به خصوص مسئله بازگشت به کارم

اطلاعات تکمیلی

سن34جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز✋🏻

ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد


اعتماد به نفس به اين معناست كه خودتان را باور كنيد .اعتماد به نفس همواره در درون شما توليد ميشود نه از بيرون ،اعتماد به نفس تعهد شما به خودتان است .اين تعهد كه هر آنچه لازم باشد انجام خواهيد داد تا به خواسته ها و نيازهايتان برسيد .

تمرين كنيد خودتان را با تمام ويژگيهای مثبت و منفی بپذيريد و دوست بداريد . هر گونه افكار منفی كه درباره خودتان داريد مثل :"من يک بازنده ام " ،"من خوب نيستم "

"هيچ كس مرا دوست ندارد "و...

را شناسايی كنيد كه اين افكار منفی از كجا آمده.

توقعات خودرا كاهش دهيد هميشه عالی بودن غير ممكن است ،افرادی كه ميخواهند هميشه عالی باشند هيچ كاری را انجام نمی دهند .

روابط های مثبت برای خودتان ايجاد كنيد و با كسانی كه حس خوب برايتان دارند مهربان تر باشيد

جسور ،قاطع باشيد .نه گفتن را در خود تمرين كنيد و از چيزهاي كوچک شروع كنيد .

دوستانی كه ارتباط با آنها  برای شما لذت بخش است در اولويت قرار دهيد .

چيزهای جديد را امتحان كنيد فعاليت های مختلف را امتحان كنيد تا استعداد های خود را بشناسيد بعد به توانايی و مهارتهاي جديدی كه به دست می آوريد افتخار كنيد .

آنچه را كه فكر ميكنيد درست است انجام دهيد ،به ياد داشته باشيد اين انتظار اشتباهی است كه بخواهيم هميشه مورد پذيرش و تاييد ديگران باشيم .

منتقد درونی تان را تعليم دهيد چون اين منتقد درون شماست ،ميتوانيد كنترل آن را به دست بياوريد و اجازه ندهيد كه تحقيرتان كند يا چون فكر مي كند شكست ميخوريد نگذارد  كاري را انجام دهيد.تصميم بگيريد كه از اين به بعد اين نداي درونيتان فقط توصيه ها و پيشنهادات مثبت برايتان داشته باشد .

از موفقيت هايی كه تاكنون داشته ايد ،برای خود ليست تهيه كرده و هر از گاهی ،نگاهی به آن بيندازيد 

به ايده ها و نظرات خود افتخار كنيد

برای ابراز عقايد خود خجالت نكشيد.

ورزش كنيد  و موسيقی گوش كنيد 

مهارتهای خودتان و همچنين مهارتهای اجتماعي تان را در هر  كاری كه برای شما لذت بخش بالا بيريد .

هر روز صبح چند دقيقه مقابل آينه بايستيد و از خودتان تعريف كنيد ،سعی كنيد هنگام نگاه كردن در آيينه به موارد مثبت چهره خود نگاه كنيد و از آن تعريف كنيد ،اين كار در كسب اعتماد به نفس بسيار مؤثر است .

بهتر است به محل كار خودتان برويد ،با ترس خود روبروشويد مطمئن باشيد چيزی كه از آن ترس داريد به آن بدی كه شما فكر ميكنيد نيست ، روبه رو شدن با آنچه شما از آن ميترسيد باعث افزايش اعتماد به نفس ميشود 

قبل از اينكه برويد ،به انتظارها و  هدف هايتان در انتهای مسير فكر كنيد ،اما خيلی بلند پرواز نباشيد 

برنامه ريزی جلوی عملكرد ضعيف را ميگيرد ،هر چه آماده تر باشيد احساس شايستگی و مهارت بيشتری خواهيد داشت و اعتماد به نفس تان بيشتر ميشود ،آمادگی باعث ميشود كه اتفاق بد نتواند شما را شكست دهد .

شكر گزاری و رضايت بابت هر كار مثبتی كه انجام ميدهيد ، باعث تقويت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد .

 پيشنهاد ميكنم كه كتاب عزت نفس در ده گام از نشر دانژه را  مطالعه كنيد و تمرين های داخل اين كتاب به شما خيلی كمک خواهد كرد .


            شاد و موفق باشيد🌷🙏🏻

تجربه شما

login captcha

سپاسگزارم 💕💕

پرسش ها و پاسخ های مشابه

چاقی بدون بازگشت چه جوری

پاسخ سلام عزیزم مولتی ویتامین ها میتونن اشتها رو بیشتر کنن ولی هر چاقی و لاغری قابل بازگشته

بازگشت همسر به زندگی

پاسخ با سلام در نظر داشته باشید که رابطه به این صورت نیست که هر دو نفر به سمت جدایی پیش بروند. معمولا یکی از زوجین به سمت جدایی پیش می رود و قدامات اولیه را انجام میدهد. همسر شما فردی بوده که برای جدایی ا...

بازگشت کیست بعد از دو ماه

پاسخ زیر نظر پزشکتون ابتدا آزمایش بارداری داده بشه در صورت عدم بارداری سونوگرافی جهت بررسی وجود کیست در تخمدانها انجام بشه

علائم و احتمال بازگشت دیابت بارداری

پاسخ با عرض سلام خیلی خوشحالم که به شرایط بدنتون اینقدر توجه میکنید ولی نگران نباشید در انگشتان پا و احساس برق گرفتگی میتواند ناشی از کمبود ویتامین باشد چون قند شما بالا نیست ولی برای اینکه خیالتون راحت ت...