عدم ارتباط کلامی و عصبی شدن کودک ۲ ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 120 بازدید 2 تبادل تجربه

با سلام و تشکر بابت زحماتتون

پسر ۲ و سال و نیمه ای دارم که مدتی است بسیار پرخاشگر و عصبی شده. هر وقت بچه ی دیگه ای گریه می کنه به شدت عصبی می شه و کتکش می زنه. هر وقت آهنگ غمگینی یا شعری که دوست نداره براش می خونم هم منو می زنه. کلمات زیادی بلده ولی توی جمله استفاده نمی کنه و فقط شعرهایی که حفظه رو می خونه. کلا زیاد ارتباط کلامی برقرار نمی کنه و ارتباطش بیشتر از طریق بازی و شعر است. به نظر شما دچار اختلالی است یا این رفتار ها نرمال است؟

اطلاعات تکمیلی

سن۲۷جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام.

به نظر خودتون از چه زمانی پرخاشگر و عصبی شده؟
و این که وقتی میدونید یک شعر یا ترانه ای رو دوست نداره چرا براش میخونید؟

در اسرع وقت هم به یک متخصص روانپزشکی کودک و نوجوان مراجعه کنید به نظرم با توضیحات مختصر ارائه شده ، عدم مشاهده ی بالینی دقیق کودک و ..... تشخیص نرمال بودن یا داشتن اختلال کار درست و علمی نیست.

تجربه شما

login captcha

سلام.

به نظر میاد که فرزندتون دچار یک تجربه ی ناخوشایند شده. اگر این حالتهای عصبی شدن و واکنش نشون دادن نسبت به گریه و..... خیلی زیاد شده و در حدی هست که زندگی و فعالیتهای معمول و روزانه اش رو مختل کرده، حتما" از یک "بازی درمانگر" کمک بگیرید.

سلام ممنون که پاسخ دادید 

این حالت ها رو قبلا هم داشت 

ولی از یک ماه پیش که سه روز بیمارستان بودم و پسرم رو گذاشتم خونه مادرم بیشتر شده

حتی اگه تو تلویزیون بچه ای گریه کنه بشدت عصبی می شه

درباره اهنگ هم چون با لالایی می خوابه من شعرهای مختلف براش می خونم 

پرسش ها و پاسخ های مشابه

کلامیدیا

پاسخ بله . با انتی بیوتیک رفع می شود . جهت درمان مناسب مراجعه کنید و مایعات بیشتری بنوشید و ادرار خود را نگه ندارید .

تاخیر کلامی فرزند

پاسخ سلام. وقتتون بخیر با توصیفاتی که در رابطه با دخترتون داشتید از لحاظ رشد گفتاری نرمال هستند و جای نگرانی نیست. تلفظ حروف هنوز در این سن به تکامل نمیرسه و تا چهار سال تکمیل میشه.

تاخیر کلامی در کودک 4 ساله

پاسخ با سلاماولا این که خواهر زاده شما چه مشکلی داره نیاز به ارزیابی دقیق داره .اینکه در این سن کودک توانایی برقراری ارتباط با سایر کودکانو نداره یا به درستی نداره و به گفته شما از نظر کلامی هم دچار ضعف ...

وابستگی به مادر و عدم محبت کلامی همسر

پاسخ سلام امیدوارم که خوب باشید .ببینید هیچ نیازی به جنگ و جدال و دعوا نیست . ما انسانها برای اینکه در زندگی زناشویی خوشبخت بشویم لازم است با فردی ازدواج کنیم که ویژگیهای شخصیتی اش با ما متناسب باشد . متاس...