فیزیوتراپی و ورزش برای عضلات لگن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1845 بازدید

سلام به جراح مراجعه کردم که شقاقم رو به طور کامل درمان کنم منتها ایشون گفتن که به دلیل ضعف عضلات لگن در صورت جراحی بی اختیاری میگیرم،بعد گفتن اگر علائم بی اختیاری داشتم برای فیزیوتراپی مراجعه کنم، من میتوانم ورزش کگل رو برای جلوگیری از بی اختیاری انجام بدهم  یا برای فیشر مضر است؟؟؟؟؟ با توجه به اینکه چند وقتیه خیلی روی تغذیه ام توجه دارم و زخمی ندارم! مگه فیشر اسپاسم عضله مقعد نیست؟ پس چه جوری ضعف عضلات هم دارم؟؟ تصور کنید اگر از الان ضعف عضلات مقعد دارم در حاملگی و بعد از زایمان چه شوم اگر ورزش هم نکنم!!

اطلاعات تکمیلی

سن۲۰جنسیتزنشغلوضعیت تاهلمجرد
پاسخ مشاور

فیزیوتراپیست

سلام

وقت بخير

در جراحی به علت مداخلاتی كه صورت ميگيرد احتمال اينكه عضلات انقباض طبيعی خود را از دست بدهند و ضعف بيشتر پيدا كنند بسيار زياد است، حتما بايد قبل از جراحی شروع تمرينات عضلات كف لگن و به خصوص تمرين كگل را داشته باشيد ولی مطمئنا كافی نيست و به تمرينات تكميلی بيشتر هم نياز است. اگر كگل را انجام ميدهيد مطمئن باشيد كه درست انجام ميدهيد و اشتباها عضلات شكم يا باسن را منقبض نكنيد.

فيشر ها با ضعف عضلات كف لگن و همچنين فشار اوردن در طول تخليه مدفوع بيرون ميزنند و ازاردهنده ميشوند.

اگر شما تمرينات را انجام دهيد نبايد نگرانی از بارداری و زايمان داشته باشيد، مهم اين است كه شما در حال پيشگيری از بروز علائمی مانند بی اختياری يا افتادگی ها هستيد.

نگرانی زمانی جدی مي شود كه اين علائم ايجاد شده باشند.

پس نگران نباش و روزانه حداقل ٥٠ بار حركت كگل را در حالت خوابيده انجام دهيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

فیزیوتراپی هموروئید

پاسخ بیوفیدبک در درمان بواسیر تاثیری ندارد.

تاثیر فیزیوتراپی در تکرر ادرار

پاسخ سلام دوست عزيزفيزيوتراپی ميتواند از طريق تمرينات بيشتر و جريان های الكتريكی به شما برای تقويت عضلات كف لگن كمک كند. توصيه ميكنم تحت نظر يكی از مراكز فيزيوتراپی كه كار تخصصی در اين زمينه انجام می دهند ...

فیزیوتراپی دیسک گردن

پاسخ سلامممنون ميشم اگر بدونم در حال حاضر هم بي حسی يا احساس گرگز و مورمور در دست ها داريد يا نه.بيرون زدگی ديسک شدت های مختلف دارد، اگر شدت كم باشد سريعا و با انجام تمرينات و فيزيوتراپی اصلاح خواهد شد، در...

تاثیر فیزیوتراپی در بیماری صرع

پاسخ سلام خير دوست عزيز ، متاسفانه در درمان صرع موثر نيست.