2723

سفت کردن عضلات در خواب و احساس خستگی بعد از بیداری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 74 بازدید

سلام. همسرم موقع خواب دیدن بدن خودش رو سفت میکنه طوری که بعد از بیدار شدن از خواب احساس خستگی میکنه. ایا راهی برای جلوگیری از این حالت وجود داره؟

پاسخ مشاور

روانپزشک و رواندرمانگر

سلام بله برای این حالت درمان وجود دارد البته اول باید جهت پیدا کردن علت ببرسی شوند. 
رعایت بهداشت خواب هم کمک کننده خواهد بود که چند نکته را خدمت شما عرض می کنم:

شما با استرس از خواب بیدار می شوید؟ 
🔴بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند افسردگي، اضطراب‌هراسي، گذرهراسي، اختلال اضطراب که فرد از صبح تا شب درگير آن است و ساير اختلالات اضطرابي نظير وسواس مي‌توانند فرد را با استرس از خواب بيدار کنند.
🔴اين عارضه که بيماري خاصي محسوب نمي‌شود با ارزيابي روانپزشک تشخيص داده مي‌شود و با درمان بيماري وسواس مشکل خواب نيز برطرف مي‌شود در صورتي‌که علت به اختلال اضطراب برگردد با بهبود بيماري اختلال خواب فرد نيز درمان مي‌گردد.

🔴علت سخت بيدار شدن از خواب، اختلالات خواب يا مشکلات روانپزشکي در فرد مي‌باشد که اين امر موجب مي‌شود فرد دير خوابش ببرد يا دير بيدار شود يا خواب نامنظمي داشته باشد در اين حالت مقدار خواب رم يا نان رم جا به جا مي‌شود و عمق خواب برهم مي‌خورد که اين عوامل باعث مي‌شوند فرد به موقع نتواند از خواب بيدار شود.

🔴همچنين اغلب مشکلات روانپزشکي مي‌توانند فرد را تا ساعتي از شب بيدار نگه دارند و در نهايت او را بي‌خواب سازند.
  دکتر مهدی قاسمی
روانپزشک
www.drqasemi.com

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

شب بیداری نوزاد

پاسخ با سلام و عرض ادب دوست عزیز نوزاد بعد از تولد به چندین هفته نیاز دارد تا خوابش تنظیم شود. از دو ماهگی می توانید اختلاف روز و شب را آموزش دهید که روز محیط خانه پر نور و سر و صدا باشد و شب هنگام شیر داد...

درد در عضلات واژن و مقعد

پاسخ سلاماطلاعات کافی نیست. حتما باید بیشتر بررسی شوید و معاینه لگنی انجام شود. اینکه درد در چه مواقعی رخ میدهد؟ آیا سابقه درد پریودی شدید یا....دارید برای تشخیص لازم است.‌مراجعه کنید. روز خوش

درد عضلات و مفصل در هفته 8

پاسخ سلام دوباره به پزشک مراجعه نمایید و طبق دستورات ایشان درمان گردید. بسیاری از داروهای سرماخوردگی را نمی توان در این سن حاملگی تجویز نمود.

شیر نخوددن نوزاد چهار ماهه در بیداری

پاسخ سلام ميتوانيد از ٤ ماهگي غذاي كمكي براي وي شروع كنيد