2723

پارانویید و عدم ازادی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 124 بازدید

سلام خسته نباشید بنده یه مشکل بسیار بزرگ دارم من بیست و چهار سالمه و یه داداش دارم که ازم شش سال بزرگترها و متاسفانه پارانویید داره  و کلا آزادی منو گرفته در حدی که نمیذاره برم سرکار یا برم بیرون یا حتی جوری شده که همه میدونن چجوری هست و کسی جرات ندارم بیاد خواستگاری چیزی و من واقعا دارم دیوونه میشم توی این خونه از صبح تا شب توی خونه ام و بدون بابا مامانم باهم جایی نمیتونم برم و تا هم بهش میگیم شروع می‌کنه به زدن منو و شکستن وسایل خونه واقعا به بن بست رسیدم توروخدا کمکم کنید .

حتی اجازه داشتن فضای مجازی رو هم ندارم عملا دست و پا بسته شدم تو خونه.

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاوره خانواده

سلام. وقت بخیر

تحمل شرایطی که در آن هیچ گونه آزادی و اختیاری برای تغییر شرایط نامطلوب نداشته باشید خیلی دشوار هست.
حتما با والدین خود صحبت کنید و شرایط روحی خودتان را برایشان توصیف کنید و خیلی واضح و مستقیم درخواست کنید که اجازه تصمیم گیری در مورد زندگی شما را به برادرتان ندهند.
اگر این کار را کردید و فایده نداشت سعی کنید شخصی را که صحبت ایشان روی والدینتان تأثیر می گذارد واسطه قرار دهید. سعی کنید خیلی منطقی و با زدن مثال هایی از اطرافیان استدلال کنید که شرایط فعلی جلوی رشد و پیشرفت شما را می گیرد و برادر شما نباید در خصوص زندگی شما تصمیم گیرنده باشد.

من قبلا مراجعی داشتم که شرایط مشابه شما را داشت و بعداز اینکه چند بار خودش از والدیتش خواست دخالت برادرش را در زندگی اش کم کنند و فایده نداشت من با مادرشان و خودشان یک جلسه گذاشتیم و مسئله را مطرح کردیم و نتایج منفی و راهکارهای جایگزینش را بررسی کردیم.
این کار نتیجه بخش بود و از میزان مداخله برادرشان در زندگی ایشان کاسته شد و پس از مدتی هم حذف شد.

اگر می بینید صحبت های خودتان یا افرادی که واسطه قرار می دهید بی نتیجه است از کمک یک مشاور یا روان شناس استفاده کنید.
​​​​​

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اختلال پارانویید دارم

پاسخ سلام دوست عزیز شما وابستگی ناسالم دارید که ریشه در گذشته سبک فرزند پروری والدینتان و مسائل دیگر دارد که باید بررسی شود و نیاز به مصاحبه بالینی و مرسش و پاسخ است. اگر از این شرایط به ستوه امده اید و زن...

بیماری پارانویید

پاسخ با سلام، توضیح این مطلب و بطور کلی تشخیصش خیلی پیچیده و ظریفه و البته بسیار شبیه به هم، این کار فقط از عهده متخصص بر می آید. توصیه من به شما این است که ذهنتونو درگیر تشخیص و... نکنید. و فقط به متخصص ر...

پارانویید

پاسخ سوال شما و درخواست شما کاملا کلی بیان شده و بنده نمی‌دانم در چه اندازه شمارا راهنمایی کنم.فقط میتوانید از روانپزشک کمک بگیرید برای همسرتان تا با مصرف دارو بهبود پیدا کند.

بیماری پارانویید و طلاق

پاسخ سلام.همسر شما خودش تمایل به درمان دارد وظاهرا بیماری را درصورت وجود ،پذیرفته است باتوجه به اینکه خودش مسایل راقبول دارد به روانپزشک مراجعه نمایید وفرصت بدهید.