2723

توی یه مسئله عاطفیم احساس ابهام و سردرگمی دارم!

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 121 بازدید

سلام وقت بخیر

من یک دختر ۲۱ ساله هستم و دانشجو رشته مشاوره.

یک سوال داشتم ازتون راستش من حدودا یک سال پیش با یک آقای که مدرس یکی از کلاس های که میرفتم بودند آشنا شدم این آقا خیلی باب ملاک های بنده بودند و دقیقا همون چیزی بودند که من میخواستم از شریک عاطفیم(اون چیزی که من میدیدم ازشون سرکلاس چون نه رابطه ی شخصی داشتیم نه چیزی)

من درکل آدم منتقدی هستم و در کلاس ایشون هم همین روال بر پا بود و باهم بحث و مشاجره ولی البته در قالب خوش برخوردی و شوخی.

من از ایشون خوشم میومد رفته رفته کارای که گاها انجام میداد هم من جوری برای خودم تداعی می‌کردم که گویا ایشون هم علاقه ای داره و بچهای کلاس هم میگفتن که اقای فلانی انگار ازت خوشش اومد و بگذریم

راستش اون کلاس تمام شد و من دیگه ایشون رو ندیدم

ولی برای یک کار پژوهشی بهشون پیام دادم که باهام همکاری کنن و ایشون بعداز دو سه روز طول دادن و دیر پاسخ دادن و با کمال تعجب که اول گفتن باشه و مشکلی نیست و اما در نهایت گفتند نمیتونن همکاری کنند

من خیلی اذیت شدم به شدت!

کم کم گذشت و من حسم بهشون تغییر نمیکرد ازش خوشم میومد هرچند ایشون نه کاری میکرد نه چیزی که برمبنای این باشه ک به من علاقه داشته باشه ولی همچنان من دوستش داشتم چکش میکردم حالم بد میشد از دیدن بقیه کنارش و...

وقتی هم این حسو بهش داشتم واقعا کسی به چشمم نمیومد .

یه مدت کوتاهی هست که حسم خیلی بهش کمتر شده و نه مثل قبل چکش میکنم نه بهش فکر میکنم.

در همین حین گاها سرکار یا جاهای دیگه آقایونی رو میبینم که باب معیار ها و ملاکام باشه علاقه دارم بهم توجه کنند و یا مثلا خودم رو بهشون نزدیک کنم...

سوالی که مدام توی ذهنم میاد و جوابی ندارم براش اینه که مگه من عاشق اون آقا نبودم ؟ آیا مثلا اون احساس عمیق و شدیدی که بهش داشتم الکی بوده؟که الان با دیدن این افراد چنین حسی درونم ایجاد میشه؟از طرفی هم میگم من اگر این آدما هم بیان جلو من اوکی نمیدم اگر یهو اون اومد گفت چی درصورتی که میدونم نمیاد اون آقا ولی هست در ذهنم و در برابر آدمای قرار میگیره که دارم می‌بینم و باب ملاکام هست و مدام در ذهنم مقایسه میشه.

یعنی نمیدونم چرا منکه اینقدر این اقارو دوست داشتم و علاقه داشتم بهش چرا الان فکر کسی  دیگه رو بايد بکنم یا حتی داشتن رابطه عاطفی با اونا وقتی هنوز در ذهن و قلبم حضور داره؟

یه حس بد میگیرم.

البته در اون مدتی که بهشون علاقه داشتم گاها ممکن بود یهو فکر یک آدم گذرا از ذهنم عبور کنه ولی فقط فکر داشتن رابطه عاطفی با اون اقا تو ذهنم بود نه کسی دیگه.

میشه بهم کمک کنید؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۱ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی

در عشق یکطرفه ذهنی، عاشق در فکرش باور دارد که فرد مقابل هم به او علاقه مند است و رفتارهای فرد را به دوست داشتن او تعبیر می کند اما در واقعیت اینطور نیست و اگر زیاد به این افکار پرداخته شود در نهایت، نتیجه ی آن رنج و ناامیدی است.
بنابراین بهتر هست در حال حاضر که کاملا متوجه این موضوع شدید،، خودتان را دوست داشته باشید و اینکه قبل از شروع شدن این رابطه ذهنی به چه کارهایی علاقمند بودید ؟ به آنها فکر کنید و آنها را به صورت هدف برای خودتان در نظر بگیرید و انجام دهید. 
حقیقت را بپذیرید. قبلا  تصورشما این بوده که ایشان هم شما را دوست دارد اما الان کاملا واقفید که علاقه ای به شما ندارد. اگر واقعیت را بپذیرید می توانید مسیر درستی را برای زندگی آینده تان انتخاب نمایید . 

تمایل داشتید با یک روانشناس، درباره ی احساسات تان صحبت کنید ، درباره اینکه چگونه به زندگی ادامه دهید و برای خلاص شدن از این افکار از روانشناس کمک بگیرید  . 

 برای رهایی از این افکار، خودتان را سرگرم کنید، به مکان های تفریحی بروید. بیشتر از گذشته به ظاهر خود برسید. ورزش کنید،. آهنگهای موردعلاقه تان را گوش کنید و شادی کنید و بپذیرید آینده بهتری پیش رو دارید. 
رویا پردازی نکنید و برای ارتباط واقعی با شخص دیگری احساس گناه نداشته باشید و به این فکر کنید قبلا فقط یک ارتباط عاطفی یکطرفه ذهنی بوده و تمام شده و لزومی ندارد منتظر آن شخص باشید. 
خودتان را در رویاهایی که هیچ امیدی به آن ها نیست غرق نکنید و منتظر نمانید تا محبوب تان هم به شما علاقمند شود و علاقه نداشتن محبوبتان را برای خودتان توجیه نکنید. 
روی موضوع حساس نباشید، با مرور افکار گذشته خودتان را اذیت نکنید و به زندگی و آینده خود بپردازید و برای ازدواج هم بایستی شخصی وارد زندگیتان شود که او هم شما را مانند خودتان دوست داشته باشد. با آرزوی بهترین ها

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

با وجود این مسئله ادامه بدم یا نه؟

پاسخ برای تشکیل زندگی مشترک از مشاور حضوری ازدواج کمک بگیرید و با احتیاط تصمیم گیری کنید چون مساله سالها زندگی هست

مسئله زناشویی

پاسخ اینکه دارو مصرف میکنید یا خیر مهم هست.شما باید به یک روانشناس مراجعه کنید تا علت بررسی بشه و مشخص بشه که از چه تاریخی این احساسو پیدا کردید

آزمايش سقط و مسئله MTHFR

پاسخ سلامیک سقط ارزش بررسی ندارد. نگران نباشید و با یک متخصص ایمونولوژی مشورت کنید تا بررسی های لازم را انجام دهند.‌ روز خوش

چطور بحران عاطفیمو در دوران کنکور مدیریت کنم؟

پاسخ سلام دوست عزیز متوجه عمق ناراحتی شما و احساسی که تحربه میکنید هستم اولین چیزی که بعد از جدایی، افراد سعی به انجام آن دارند مپ «فراموش کردن» است. اما واقعیت این است که در روان ما چیزی به عنوان فراموش ک...