2723

فهمیدن علاقه شغلی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 89 بازدید

سلام.من دانشجو هستم و رشته فعلیم رو ازش بدم نمیاد اما علاقه آتشین به اون ندارم.در‌بچگی کار وحرفه خاصی غیر از درس خوندن رو امتحان نکردم تا بفهمم علاقه ام چیه.به شهرت علاقه دارم و دوست دارم تو دید و تشویق باشم و یه جورایی دیده شم و هر شغلی که این خصلت رو داشته باشه منو جذب میکنه.اما خوب نمیدونم شاید مشهورم بشم و بعد از این شهرت بدم بیاد و همین شهرت برام محدودیت ایجاد کنه.یه رشته ورزشی که توش پتانسیل شهرت بود رو چون سنم گذشته ادامه ندادم و برام یه جور حسرت شده الان که چرا اون زمان شروع نکردی چون تواناییشو داشتی و الان میتونستی مشهور شی.بنظرتون چطوری علاقه واقعیمو به کاری پیدا کنم واین حسرت ادامه ندادن اون رشته ورزشی چطوری باهاش کنار بیام؟ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن 23 جنسیت مرد شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

وقت بخیر؛
حتما تا به الان متوجه شدید که با حسرت از گذشته نمیشه سر کرد چرا که چیزی که در گذشته اتفاق افتاده و یا نیفتاده است مربوط به گذشته است اگر می توان برای امروز کاری کرد که عالی ست ام اگر ممکن نیست بایستی رهایش کرد.
به این نکته توجه داشته باشید که یکسری از مسائل تحت اختیارات و کنترل شما هستند و یکسری خیر برای انهایی که تحت کنترل شما هستند کاری انجام دهید و برای آنهایی که تلاش کردید نشد وقت گذاشتید نشد پس تحت کنترل شما نبود هو لازم هست رهایش کنید چرا که از شما انرژی میگیرد که بی نتیجه هم خواهد بود.
برای آن رشته ورزشی اگر می توانید الان شروع کنید مطمئن باشید برای هیچ کاری دیر نیست و یا اگر مقدور هست رشته ای نزدیک به آن را جایگزینش کنید آنچه که مهم است این هست که در شما توانایی حل مسائل باشد 
و مورد دوم اینکه مطمئن باشید به هر کار و حرفه ای که علاقه مند باشید و نه صرفا از سر اینکه کاری کرده باشید علاقه مندی و انگیزه شما بسیار موثر خواهد بود با عشق و علاقه انجام دهید حتما نتیجه خواهید گرفت مکن هست زمان ببرد اتفاقا اگر زمان ببرد ماندگاریش بیشتر خواهد بود اما چون علاقه ی شماست پس ارزشمند هست.
ببینید به چه حرفه ای علاقه دارید با توجه به استعداد ها و توانایی هایتان تا به حال چه کارهایی را خوب انجام دادید و یا به سرانجام رساندید و احساس خوبی نسبت به خودتان داشته اید از آنها شروع کنید کلاس آموزشی بروید برایش وقت بگذارید کتاب های انگیزشی مطالعه کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اولین اقدام بعد از فهمیدن بارداری

پاسخ سلام روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید و بین هفته ۷ تا ۸ بارداری سونوگرافی انجام بدهید موفق باشید.

مشکل نفهمیدن پر شدن مثانه

پاسخ سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با معاینه و انجام آزمایش علت مشکل شما بررسی شود موفق باشید

باتشکرازراهنماییهای شما بله ،اخلاقش قبل ازفهمیدن مشکلمون هم تا یه حدی به این صورت بودتا به یه مشکلی

پاسخ بنظر میاد بخاطر مشکلی که دارند دچار خشم شدند. ودرمرحله انکار هست در این حالت فرد میخواد مسائل رو توجیح کنه به عنوان مثال میگه دوست ندارم تو مادر فرزندم باشی جمله اخر شما بسیار نکته مهمی بود (اگر بهت ...

سلام من26 سالمه وحدود4ماه پیش سقط داشتم البته فقط ازطریق ازمایش خون وسونورحم فهمیدن باردارم اما خود

پاسخ اول ازمایش بارداری داده سپس دارو برای پریود شدن مصرف کرده و در سیکل پریود ازمایش هورمونی دهید.