2777
2789
خب در مورد تربیت فرزند من زیاد خوب نیستم تو این مورد ،مدام میگم کتابی چیزی در این مورد بخونم ولی نمی ...

عیبی نداره ساراجون ،همه ما اشتباهاتی درباره تربیت فرزند داشتیم ،که اون موقع نمی دونستیم .

مثلا من خودم فاصله بین بچه هام ۵ساله که الان فهمیدم زیاده و باید ۳سال باشه تا بچه ها به هم حسودی نکنند .

یه اشتباه دیگه هم داشتم و اون اینکه ، تا چند سال پیش به دخترم که بزرگتر بود می گفتم باید همش مراقب برادرش باشه و احساس مسئولیت بکنه ....در صورتی که الان فهمیدم این کار اشتباهه و این وظیفه سنگینی برای بچه هاست چون دانایی و توانایی این کارو ندارند و بهشون استرس و فشار زیادی وارد میشه.

خوبه که با هم مهربون باشند ولی اگر بچه بزرگتر نقش پدری و مادری پیدا کنه و بهش اجازه بدیم که مدام بچه های کوچکتر رو امرو نهی کنه و مثلا بگه درست رو بخون و یا اتاقت رو مرتب کن ..این به بچه بزرگتر آسیب میزنه و حتی خیلی از این بچه ها وقتی بزرگ بشن از کودکی و کودک بدشون میاد و حتی دوست ندارن بچه دار بشن .

سلام بچه ها جون  صبحبخیر🥰🥰🥰 متاسفانه من کلی عقب افتادم از تاپیکها و جز دو سه صفحه آخر اصل ...

شستن ظرف و لباس خودت نمبکنی با ماشینه این کارایی که گفتی نمیدونم خونتون چه قدر بزرگه ولی اگه یکم سرعت ااعمل داشته باشی و سریع باشی اینا دوساعت بیشتر نمیشع که 🤔

همه این کارا رو منم هرروز انجام میدم ولی من هرروز چون خونه هستم از ساعت ۸ بیدارم هرروز با خودم تایم میبندم مثلا تا ۱۱ کارخونه باید تموم شه و خورشتمم اون تایم حاظر میکنم و فقط برنجم میمونه 

شبا هم موقع خواب ظرفارو میشورم و لباسشویی رو هم همون تایم رو ۳۰ دقیقه تنظیم میکنم یعنی ۱۲ به بعد شستن ظرف شام و میوع و چایی اینازو میکنم

اگه فک میکنی با طلاق اوضاعت بدتر میشه پس بین بد و بدتر ،بد رو انتخاب کن ،کر و کور و لال شو تا حداقلش ارامش داشته باشی شاید دراینده اوضاعت تغییر کرد 💢دکتر هلاکویی💢خداوند از همه نسبت به بندگانش مهربانتره من اینو به چشم خودم دیدم 😍😍😍😍😍عاشقتم خدااااا

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


سلام بچه ها جون  صبحبخیر🥰🥰🥰 متاسفانه من کلی عقب افتادم از تاپیکها و جز دو سه صفحه آخر اصل ...

سلام شیلان جون .

عزیزم چون تو شاغلی وقت کمتری نسبت به ما که خانه دار هستیم داری و این طبیعیه  ،همه خانمها مجبورند که هرروز این کارها رو انجام بدن ولی یه نکته توی حرفات بود و اون اینکه بلافاصله بعداز هروعده ظرفها رو می زاری تو ماشین و یا هر روز لباس ها رو میریزی تو ماشین .

گذاشتن ظرفها تو ماشین ظرفشویی رو روزی یکبار انجام بده مثلا شبها.

ریختن لباسها توی ماشین لباسشویی و جارو کردن و گردگیری هم هفته ای یکبار کافیه.

نمیشه که تا دو لباس کثیف شد سریع بندازی تو ماشین .

یادته گفتی کمال گرا هستی ،حالا هم دلت می خواد همه کارها رو همون لحظه انجام بدی و کاری رو به فردا نندازی ولی به نظرمن یکم ریلکس تر باشی بد نیست .

 من ماشین ظرفشویی دارم ولی از ساعتی که توی آشپزخونه می گذرونم نهایت استفاده رو می کنم.و روزی یکبار همه ظرفها رو با دست می شورم نه اینکه هر دقیقه پای سینک وایسم . چون وقتی بچه ها می بینند مشغول کارم هستم هر دقیقه منو صدا نمی زنند و من از این فرصت استفاده می کنم.

قبلا گفتم ضبط صوت بزرگی داریم که بردم توی آشپزخونه و همزمان که آشپزی می کنم یا آموزش زبان صوتی داره پخش میشه یا آهنگ می زارم و دارم ورزش می کنم باهاش و همزمان ملاقه تو دستمه و غذا میپزم 😅😅 یا ویسهای مفید و آموزنده گوش میکنم .

هفته ای یک بار هم جارو گردگیری و نظافت کل خونه.

خیلی هم وسواسی نیستم .🌹



سلام بچه ها جون  صبحبخیر🥰🥰🥰 متاسفانه من کلی عقب افتادم از تاپیکها و جز دو سه صفحه آخر اصل ...

سلام شیلان جون بهتری ان شالله؟

حق داری خب اخه شاغلی و ی مقدار از کارات جمع میشه رو هم و میمونه برای روزای بیکاریت. 

اهدای عضو، اهدای زندگی🌹🌹🌹                                         من حامی اهداء عضو هستم. برای ثبت نام به سایت ehda.ir مراجعه کنید.♥️♥️♥️
شستن ظرف و لباس خودت نمبکنی با ماشینه این کارایی که گفتی نمیدونم خونتون چه قدر بزرگه ولی اگه یکم سرع ...

خونمون از نظر من بزرگه برای رسیدگی

خب ببینه مثلا ماشین رو که روشن میکنم تا یه کاری تموم نشده باید برم رخت پهن کنم 

ظرفارو من یک دور کامل آب میرنم بعد میزارم تو ماشین

آخه من فقط پنجشنبه جمعه فول تایم خونم

در طول هفته سرکارم عصرا بطور فشرده باید همه اینارو انجام بدم تا میرم تو تخت خوابم میبره از فرط خستگی

لباس رو هفته ای سه بار میشورم 

چون هم خودم هم همسرم زیاد لباس عوض میکنیم 

خوشبحالت با اینکه سرعت عملم بالاس باز کم میارم

کسی چه می داند شاید جای دیگری مرده ایم و این دنیا جهنم ماست
خب من دقیقا هدفم اینه به خودش بگیره..یعنی با دست بزنم و با پا پیش بکشم..😜 من الان ازش فقط تعریف کنم ...

آخ در این مورد چقدر منی 😂😂

من اگر غذایی بخورم خوشمزه نباشه عمرا بگم خوشمزه بود😂 خیلی زیاد تشکر میکنم و میگم زحمت کشیدین ولی الکی نمیگم خوشمزه بود 

غذای خودم رو هم اگر خوب در نیاد اولین نفری که غر بزنه و ایراد ازش بگیره خودمم😆🤣🤣


ولی در مورد همسرم عموما خریدها رو خودش میکنه مخصوصا اقلام ضروری من بیشتر تفننی میرم خرید حالا با برا تره بار که کیف میکنم طراوتشون رو میبینم و یا تنقلات و خوراکی و خریدهای خودم. 

معمولا هم ازش تشکر میکنم و تعریف ولی مثلا اوایل که از یه چیزی خیلی زیاد می‌گرفت اولش خوب تشکر و تعریف از تازگیش میکردم و بعد میگفتم خوب عزیزم این همه زیاد هست برامون تا کم کم عادت کرد به مدل خریدی که من دوست دارم. 

البته هنوزم سر بعضی چیزا مثلا مواد فست فودی ما با هم مشکل داریم 🤣🤣 که قرار شد اون رو هم کلا من بخرم هر وقت میخوایم. 


نور خواهی مستعد نور شو.... 
سلام شیلان جون . عزیزم چون تو شاغلی وقت کمتری نسبت به ما که خانه دار هستیم داری و این طبیعیه   ...

عزیزممم چقدر خوبه که انقدر خوب و با آرامش پیش میری 

ممنونم از راهنماییت

آره کمال گرایی خیلی بده

امتحان کردم چندبار ظرفارو میذاشتم تو سینک جمع بشن همسرم میگفت چه وضع آشپزخونس همیشه بهم ریخته😢

بخدا نمیدونم دقیقا چیکار کنم 🤔


کسی چه می داند شاید جای دیگری مرده ایم و این دنیا جهنم ماست
سلام شیلان جون بهتری ان شالله؟ حق داری خب اخه شاغلی و ی مقدار از کارات جمع میشه رو هم و میمونه برای ...

سلام گلم 

خیلی بهترم 

ممنونم از احوالپرسیت

راستش با این حجم کار تو خونه و شاغل بودن 

جرات اقدام برای آی وی اف رو ندارم

با اینکه سن خودمو همسرم داره میره بالا

دلم میخواد بچه داشته باشم بیشتروقت آزادمو با اون بگذرونم

کارگر هم میخواستم بگیرم که متاسفانه خیلی تمیز کار نمیکنن

و من بع آشپزخونه و ظرف و ظروف و لوازم غذا حساسم دوس ندارم برن تو این محیط

کسی چه می داند شاید جای دیگری مرده ایم و این دنیا جهنم ماست
آخ در این مورد چقدر منی 😂😂 من اگر غذایی بخورم خوشمزه نباشه عمرا بگم خوشمزه بود😂 خیلی زیاد تشکر م ...

منم دقیقا اینجوری ام اصلا بازیگر خوبی نیستم که بخام الکی بگم وای چه خوشمزه بود و...😒😅از غذاهامم زیاد ایراد میگیرم😂

اهدای عضو، اهدای زندگی🌹🌹🌹                                         من حامی اهداء عضو هستم. برای ثبت نام به سایت ehda.ir مراجعه کنید.♥️♥️♥️
سلام گلم  خیلی بهترم  ممنونم از احوالپرسیت راستش با این حجم کار تو خونه و شاغل بودن&nbs ...

😘😘🌹🌹

شاغل بودن کل وقتت رو میگیره. بعدم که خسته و کوفته ایی.

منم حساسم اصلا کار کسیو قبول ندارم. اشپزخونه که خط قرمزمه😅

اهدای عضو، اهدای زندگی🌹🌹🌹                                         من حامی اهداء عضو هستم. برای ثبت نام به سایت ehda.ir مراجعه کنید.♥️♥️♥️
سلام گلم  خیلی بهترم  ممنونم از احوالپرسیت راستش با این حجم کار تو خونه و شاغل بودن&nbs ...

سلام شیلان جان عزیزم 

یه مقدار باید از حساسیتت کم کنی عزیزم بگرد و پرس و جو کن یه خانومی که نتیجه کارش رو اطرافیانت دیدن بیار تا کارت سبک تر بشه 

شما شاغل هستی و این خیلی عادی هست که اون تایم منزل رو هم خسته باشی 

شایدم سرعت عملت خیلی بالا نیست و یا وسواس داری رو انجام کار... بگرد ببین ایراد کار کجاست 

چون دو نفرین انقدر نباید کار داشته باشی 😂


خودم صبح که بیدار میشم اولین کاری که میکنم صبحونه جوجه ها رو میدم و صبحونه میخوریم. 

بعد ناهار میذارم و کارها رو انجام میدم... شام رو معمولا سبک میخوریم و کار چندانی ندارم 

جارو برقی هر دو روز یه بار و لباس ها هم هفته ای یه بار یا دو بار


یه کاری که مادرشوهر من انجام میده و منم باید همون کارو کنم به محض اینکه ظرفی کثیف میشه میشوره. 

البته من خودم روزی دو بار نهایت ظرف میشورم. 

شما هم میتونی اشغال ظرف ها رو بگیری و بچینی تو ماشین  ظرف شویی تا سینک شلوغ نباشه. 


یه مدت هم خودم اینکارو میکردم که هر روز هفته یه کار مهم خونه رو انجام می‌دادم مثلا شنبه ها شستن اساسی سرویس ها.... یک شنبه ها مرتب کردن تمام کشوها.... دوشنبه ها گردگیری خونه و همین بقیه روزها.... 


این جوری علاوه بر کار روزمره که انجام می‌دادم یه کار اساسی هم میکردم و همیشه خونه مرتب و تمیز بود

نور خواهی مستعد نور شو.... 

@yagnur   و اون دوست عزیز ناشناسمون.... 

عزیزم همه ما یه جاهایی تو تربیت اون جوری نبودیم که می‌خواستیم. اشکالی نداره 

بنظرم در تربیت فرزند فقط اینکارو بکن یا اون کارو نکن مهم نیست. 

اولین چیزی که باید به بچه ها بدیم آغوش گرممون و محبتمون و اینکه بدونن هر طوری که هستن برای ما عزیزن. 

بعد دادن اعتماد بنفس و عزت نفس هست به موقع ازشون تعریف کنیم و بهشون افتخار کنیم و بگیم که دوسشون داریم. تو جمع خوردشون نکنیم. همپاشون باشیم و گاهی کودک بشیم. اگر کار اشتباهی میکنن نگیم از تو ناراحتم یا تو بدی بلکه بگیم کاری که کردی بد بود🌹 

برای کارهای بد اول توصیه و بعد تنبیه درست و بجا داشته باشیم مثل محروم شدن از یه خوراکی که دوست داره   

مسئولیت به بچه ها بدیم و اون ها رو لوس بار نیاریم. 

رفتار پدر و مادر خیلی مؤثر هست ما نباید توقع داشته باشیم سر هم داد بزنیم و یا سر بچه داد بزنیم و به بچه بگیم اینکارو نکن. 

پدر و مادر در همه حال باید تو یه تیم باشن. 

🌱کتاب های تربیت بدون فریاد.... شادترین کودک محله.. هنر حرف زدن مؤثر با بچه ها  اینا مفید هستن. 


با تمام این ها گاهی پیش میاد که بخاطر شرایط نامتعادل روحی و یا خستگی اون جوری پیش نمیریم که باید شاید یه دادی بزنیم و دعوا کنیم... اشکالی نداره و برای همه پیش میاد عزیزم 

 مهم اینه تلاش می‌کنیم که این کارها رو انجام بدیم 🌱



نور خواهی مستعد نور شو.... 
عزیزممم چقدر خوبه که انقدر خوب و با آرامش پیش میری  ممنونم از راهنماییت آره کمال گرایی خیلی ب ...

ای بابا ،بگه عزیزم،مهم نیست .فکر کنم از بس همیشه خونه رو مرتب و تمیز دیده با کوچکترین ایرادی ،سریع به روت میاره .چون به این سبک زندگی خیلی منظم و خیلی مرتب عادت کرده.

آخه ما هم آدمیم ،ربات که نیستیم که همیشه اخلاقمون ثابت باشه و همه کارها از روی برنامه انجام بشه.

واقعا بعضی اوقات آدم احتیاج داره که کمی بیخیال باشه و یا کاری که حوصله نداره رو انجام نده.

دوست خوبم نمیگم شلخته باش ولی روزی یکبار تو ساعت هایی که سرحالی کارات رو انجام بده نه از روی اجباری که خودت برای خودت گذاشتی.

 آرامش تو از همه چیز مهمتره ،اگر مدام به خاطر انجام دادن به موقع کارهات ،حرص بخوری و اضطراب داشته باشی ،خسته میشی و از پا در میای .

اگه همسرت هم چیزی گفت ،بگو حتما انجامش میدم .الان یکم خسته ام .

کم کم  او هم عادت میکنه .نظم و انضباط خیلی خوبه ولی از یه حدی که بگذره میشه وسواس.🌹




@yagnur     و اون دوست عزیز ناشناسمون....  عزیزم همه ما یه جاهایی تو تربیت اون ...

درسته عشقم ،ممنون عزیرم بابت معرفی کتاب حتما دان میکنم

اگه فک میکنی با طلاق اوضاعت بدتر میشه پس بین بد و بدتر ،بد رو انتخاب کن ،کر و کور و لال شو تا حداقلش ارامش داشته باشی شاید دراینده اوضاعت تغییر کرد 💢دکتر هلاکویی💢خداوند از همه نسبت به بندگانش مهربانتره من اینو به چشم خودم دیدم 😍😍😍😍😍عاشقتم خدااااا
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   ثودک  |  14 ساعت پیش
توسط   آنشر_لی  |  12 ساعت پیش