@yagnur و اون دوست عزیز ناشناسمون....
عزیزم همه ما یه جاهایی تو تربیت اون جوری نبودیم که میخواستیم. اشکالی نداره
بنظرم در تربیت فرزند فقط اینکارو بکن یا اون کارو نکن مهم نیست.
اولین چیزی که باید به بچه ها بدیم آغوش گرممون و محبتمون و اینکه بدونن هر طوری که هستن برای ما عزیزن.
بعد دادن اعتماد بنفس و عزت نفس هست به موقع ازشون تعریف کنیم و بهشون افتخار کنیم و بگیم که دوسشون داریم. تو جمع خوردشون نکنیم. همپاشون باشیم و گاهی کودک بشیم. اگر کار اشتباهی میکنن نگیم از تو ناراحتم یا تو بدی بلکه بگیم کاری که کردی بد بود🌹
برای کارهای بد اول توصیه و بعد تنبیه درست و بجا داشته باشیم مثل محروم شدن از یه خوراکی که دوست داره
مسئولیت به بچه ها بدیم و اون ها رو لوس بار نیاریم.
رفتار پدر و مادر خیلی مؤثر هست ما نباید توقع داشته باشیم سر هم داد بزنیم و یا سر بچه داد بزنیم و به بچه بگیم اینکارو نکن.
پدر و مادر در همه حال باید تو یه تیم باشن.
🌱کتاب های تربیت بدون فریاد.... شادترین کودک محله.. هنر حرف زدن مؤثر با بچه ها اینا مفید هستن.
با تمام این ها گاهی پیش میاد که بخاطر شرایط نامتعادل روحی و یا خستگی اون جوری پیش نمیریم که باید شاید یه دادی بزنیم و دعوا کنیم... اشکالی نداره و برای همه پیش میاد عزیزم
مهم اینه تلاش میکنیم که این کارها رو انجام بدیم 🌱