چه می دونم واکسنی که ایمنی ۱ دوزش بشه دو دوز بعد بشه ۲ هفته بعد دوز دوم بعد ۷۰ درصد جامعه بعد تازگیا می گن ۳ دوز قرار باشه خفیف بگیری ولی شدید باشه برای شدید توجیهشون این باشه که از مرگ جلوگیری می کنه وقتی هم بمیری بگن خودش سیستم ایمنیش ضعیف بوده و.......خلاصه تا اونموقع پیک سیر نزولیشو طی می کنه و به واکسن ربطش می دن دیگه حرفی نیست