ا کیلو هویج
یه دونه گل کلم حدودا دو کیلو
نیم کیلو سیر خشک
۴ کیلو گوجه فرنگی نصف لیوان سرکه
سه تا ۴ قاشق غذاخوری سرپر نمک
فلفل سیاه و قرمز نوک قاشق چایخوری
هویجهاا رو شستم و پوست گرفتم ریختم تو غذا ساز که درشت خرد بشه
سیر رو شستم و پوست گرفتم و باز شستم ریختم تو غذا ساز اونم خرد بشه ولی له نشه
گل کلم رو خرد کردم و گل به گل جدا کردم و آب کشیدم
گوجه شسته بشه و بدون پوست له بشن. یا پوستشون رو بگیر بریز تو غذا ساز. یا تو مخلوط کن که کاملا پوست هم ریز و محو بشه. پوست نباید توش باشه.
گوجه رو بزار سر چراغ عین رب سه چهار قاشق پر نمک بریز بزار نرم بجوشه . همونجوری که برای املت می پزی تا خوش مزه بشه بعد نصف لیوان سرکه بریز موادت روهم بریز توش یه هم بزن بزار کمی باهم بجوشن . مواد نباید نرم شه ولی یه چن تا قل بزنه که میکروب و اینا هم نداشته باشه . خیلی هم سفت نباشه. فلفل رو هم بریز .مزه کن باید خوش نمک باشه چون گل کلم بیمزه است. بعد بزار خنک شه و بریز تو ظرف و تو یخچال نگهدار. تو یه ماه باید خورده بشه که کپک نزنه. البته قدیمیا زیاد نگه میداشتن ولی من رمزشو نمیدونم.
نوش جون