عاشق حمیس باقله هستم غذای محلی دزفولی ها خیلی خوشمزه اس باقلا سبز میشوریم بعد میزاریم داخل زودپز
بپزه وقتی پخت میزاریم تو آبکش تا ابشون بره
پیاز 4عدد یا بیشتر خلال میکنیم بعد با روغن سرخ میکنیم
وقتی اماده شدن زیر گازو کم میکنیم
باقالا هارو با پوست میزاریم تو ظرف جدا گونه بعد با لیوان شیشع ای فرانسوی با کف لیوان باقاله هارو له میکنیم
وقتی خوب له شدن با پیاز داغ تفت میدیم نمک+فلفل+
ادویه+کلپر+نارنج هم اضافه میکنیم ملس میشه
وقتی خوب موادمون جا افتاد شعله رو خاموش میکنیم
غذای ما آماده اس نوش جان
هرجاشو متوجه نشدی بگو برات توضیح بدم ببخشی اسی جان اگه طولانی شد