صدگل جون اگه دخترت میره پیش دبستانی یا کلاس اول یه لحظه هم صبر نکن و حتما مدرسه فرانسه ثبتِ نامش کن. مخصوصاً که شما مدتی هست اینجا هستید و استیبل شدید. نیازی نیست والدین فرانسه بدونند. تمامِ مکاتباتشون با والدین به انگلیسیه. تکالیفِ ریاضی که میارن خونه هم انگلیسیِ ولی تو مدرسه فرانسه کار میشه با هاشون. واقعا ارزشش رو داره. واسه ما ۲ ماهه اول سخت بود ولی الان که میبرمش مدرسه و با معلمش فرنچ صحبت میکنه که من هیچی نمیفهمم چی میگه کلی حال میکنم :) مخصوصاً که شما وینیپگ هستی و فرانسه زبان هم زیاده اونجا و پارسال که من سرچ میکردم تعداد خیلی زیادی هم مدرسه فرنچ داره. اگه تصمیم گرفتیو فرنچ ثبتِ نامش کردی من میتونم در طول مدرسه راهنماییهای لازم رو بکنم. این فرصتِ یادگیریِ زبانِ سوم رو ازش نگیر، پشیمون نخواهی شد.