2777
2789
خییلییییی ممنون مادر هامون جون و صدگل جون و شهرزاد جون که وقت گذاشتین و راهنمایم کردین...
میشه بگین چرا وسایل برقی رو نبردین مادر هامون؟ مثل یخچال و ماشین ظرف شور و....؟؟؟

شهرزاد جان ما 2 سال پیش از مالزی برگشتیم (اونجا 3سال 4سالی بودیم)...باز همه وسایل رو مجبور شدیم تازه بگیریم..اخه قبل رفتن به اونجا منم وسایلمو داده بودم اینور واونور جز فرش و چند تیکه رو.....بعدش که از اومدن به کانادا ناامید شدیم و بزگشتیم ایران باز کلی هزینه شد اینحا..منم فکر کردم خوب نهایتا میبرم...چون شنیده بودم از مالزی به ایزان ...یا برعکس فریت کردن....وگفتم لابد میصرفه...بازم مرسی که راهنمایی کردین..

برای بیزنس هم مثلا ساب وی...یا ساخت وساز با کمک شرکتهای پیمان کاری...البته با کمک وام...یعنی شما که اونحایین کسی رو دیدن اینکارو کنه و موفق باشه..روزگارش بچرخه..(البته خودم میخوام درسمو ادامه بدم خدا بخواد.)؟؟؟؟؟


شهلاجون درمورد بیزینس زدن فک کنم با وکیل ها مشورت کنید،بهتره،اونا اطلاعاتشون شاید بیشتر باشه
درمورد وسایل برقی هم خب برق ایران و کانادا یکی نیست.بدرد نمیخوره و درضمن اکثر،خونه ها، یخچال و اجاق و ماکروفر و ظرفشویی و لباسشویی و خشک کن روشه(البته ساختمون ما لباسشویی تو ساختمونه). و فقط باید جاروبرقی،و سشوار و مثلا همزن و کتری برقی و پلوپز نهایتاً خرید .که اونهم اینجا خیلی راحت میشه تهیه کرد.آف های خوبی هم میخوره.
من 5سال بود ازدواج کرده بودم ،حساب کردم بفروشم ،حیفه چون نهایت اونارو 7-8 تومن بخرن شایدم نخرن! وچون نو بودن و خیلی دوستشون داشتم ، نفروختم
دیدم باید برم اونور برای اینها خیلی بیشتر هزینه کنم از طرفی اینجوری ادم حس غربت هم نمیکنه وقتی تو لیوانای خودت اب بخوری تو کتری،خودت چای دم کنی تو ظرفای خودت از،مهمونات پذیرایی کنی...
البته خب همممه ی اینا سلیقه ایه ها
مثلا همه به من میگفتن خُلی ،برو اونجا و نو بخر
ولی،اضلا دلم نمی اومد. تک تکشونو دوست داشنم

از طرفی مبل و سرویس خوابم رو هم فریت نکردم،چون ابعادشون زیاد بود نمی ارزید.
وسایل برقی و همون مبل و تختمم نفروختم.تو یه اتاق مادرشوهرمگذاشتم هههههه نمیدونم برای کی نگه داشتم!
خب اینم بد نشد هههه باعث شده با اینهمه بریز و ببر و سختی ،عمرا روزی برگشتن به ذهنم نرسه!

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

شهلاجون من 2خانواده رو میشناسم که یکیشون 20 سال اینجاست و دومی 15 ماه اومده و دومی سرمایه گذاری و هردو در ایران در کار ساخت و ساز بودند و دومی مهندس عمران هست الان اینجا در کارrenovate(تبدیل خونه وآپارتمانی قدیمی به جدید هستند)ولی این دوستامون در فصل زمستان 4-5 ماهی کاملا بیکارن
وسایل برقی هم اگر مبدل بیاری باز هم خوب نیست و می سوزن چون اینجا ولتاژ برق 110 هست به نظر من به قیمتی که می ارزه بزار به فروش تو نی نی سایت هم تبلیغ کن اگر خربدن چه بهتر اگر نخریدن بزار پیش خانوادتون
2 سال پیش که من میومدم-5-4تا مشتری از همین نی نی سایت اومدن و یکشون بیشتر وسایلم رو به قیمت خوب برای باغ پدرشون گرفت
شما در ضمن کدوم شهر میخواین برین ؟یعنی امکان فریت هست؟اینها رو برسی کردین؟
سلام به همگی
بازم ممنون برای پاسختون مادر هامون جون .
و صد گل جون

ما برای تورنتو اقدام کردیم....ااا پس وسایل برقی قضیش اینه..اوکی ممنون...حالا با شوهرم که مشورت کردیم احتمالا ما یه خونه کوچولو ایران نگه داریم و اینها رو همینجا بزاریم برا موقع هایی که برمیگردیم ..من فکر میکردم نخردین وسایل اصلی خونه باعث صرفه جویی شه و واقعا به قول مادر هامون حون حس خوبیه وسایل خودتو میبینی اونجا....فقط ریزترهارو به مرور میبرم....بازم ممنون...یه سئوال دیگه..مگه شما مادر هامون جون خونه فرنیش کرایه کردین که روش اینا هست؟ یا نیمه فرنیش؟

صدگل حون وکیل داریم اتفاقا..گفتم اینجا بپرسم قبلش تا ببینم یکی رو شما دوستان میشناسین که تو این کار باشن...ممنون از راهنماییت..

راستی کسی بفرمایید شام شرکت نکرده؟؟؟؟؟؟..
شهلا جان اگر برای ترونتو توفرم اقدامتون نوشتین یعنی فدرال هستید هر کجا بخوایین میتوانید برید به نظر من درباره استان آلبرتا و منیتوبا هم تحقیق کنیدخوب همه چیز بسنجید ببینید کجا براتون بهتره
ببین این سایت هم خیلی مفید هست
http://www.applyabroad.org/forum/forumdisplay.php?146-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7
سلام بچه ها، من لیسانسم آمار و فوقم اقتصاده، شوهرم هم کامپیوتر خونده هر دومون هم از حسابداری سر در می یاریم شما می دونید بازار کار این رشته ها اونجا چه جوریه یعنی با حسابداری و آمار می شه کار خوب پیدا کرد یا اینکه دنبال یاد گرفتن کاشت ناخن و اینا باشم. یه سوال دیگه هم داشتم شما می دونید برای حسابداری بیشتر از چه نرم افزاری اونجا استفاده می کنند
مهربانی را اگر قسمت کنیم،‌من یقین دارم به ما هم می‌رسد.
سحر من میدونم که بازار کار حسابداری خوبه ولی بهتره اینجا بری کالج واین هم یعتی ielts 6 داشته باشی بهر حال میتوانی بازار کار و نرم افزارهاشوکه لازمه از قسمت jobپیدا کنی مثلا:
http://toronto.kijiji.ca
یا http://winnipeg.kijiji.ca/
مرسی صد گل جان که جواب منو زودی می دی انشاالله خیر ببینی خواهر، شوهرم انگلیسیش خوبه و تا یکماه دیگه امتحان آیلتس می ده امیدوارم حداقل 6 رو بیاره ولی رشتش حسابداری نیست فقط چون اینجا کارش تو بانکه دوره های حسابداری رفته و بلده ولی مدرک دانشگاهی نداره با این حساب باز هم می تونه برای حسابداری بره کالج؟ من چی؟ من همه انرژیمو روی زبان فرانسه گذاشتم و انگلیسیم تعریفی نداره یعنی اگه آیلتس نداشته باشم نمی تونم برم کالج ؟ صد گل جان به نظرت برم کاشت ناخن یاد بگیرم مرسی عزیزم
مهربانی را اگر قسمت کنیم،‌من یقین دارم به ما هم می‌رسد.
صد گل جان در مورد معادل سازی مدرک هم اگه اطلاعی داری دریغ نکن خواهر، ما می تونیم از ایران اقدام کنیم یا باید بعد از لندینگ اینکارو بکنیم؟ دختر خالم کانادا دانشجویه یکماهه اومده ایران به نظرت ازش بخواهیم اینکارو برامون انجام بده؟ مرسی عزیزم
مهربانی را اگر قسمت کنیم،‌من یقین دارم به ما هم می‌رسد.
سحر جون چه جالب من هم کامپیوتر بودم و سابقه کاربانکی دارم به شوشو بگو روی زبانش خیلی کار کنه مخصوصا محاوره بعد اینکه باید 2 دوره آن لاین بگزرونه(من خودم مشغول خوندن هستم)و بعد میتوانه وارد بانک بشه
این سایت ایشون ببینند
https://www.csi.ca/student/en_ca/home.xhtml
اسم دورش:Canadian Securities Course (CSC و(Investment Funds in Canada (IFC
خوبی این دورهها اینکهonline هست و تا اومدین اینجا میتوانند شروع کنند و در کنارش کلاس زبان یا ELTبرن
شما هم بهترین کار اینکه حتما معلم خصوصی بگیری و از همین امروز شروع کنی به یادگیری زبان انگلیسی اتفاقا شما سه زبان بلد هستی و این مزیت هست برای استخدامی آخه فوق داری حیف نیست
کالجهای معتبر که مدرکش به درد میخوره و همه قبول دارنilets6 میخوان یا امتحان که اینجا(کانادا)ازت میگیرن همه اسکیلها رو 7 بشی
ببینید خانمها به پولی که به معلم زبان باید بدبد اصلا فکر نکنید اینجا 1ماه زودتر برید سر کار 3000$ که بگیریدتمام پول معلم زبان در مییاد

سحر جان اختیاج به معادل سازی نیست مگر اینکه اینجا بخواهید یک کار دولتی بگیرید
سحر جون من هر کمکی ازدستم بر بیاد به هم و طنانم میکنم و دریغ ندارم
خانمها یک تجربه بگم البته لطفا بقیه هم که کانادا هستند نظرشون رو بگن
خوب بهترین حالت اینکه اینجا کار پیدا کنید ولی اگر نشد به نظر من از همون روز اول برید کلاس ELTکه بهتون رزومه نویسی یاد میدن و بعد هم یکجایی براتون پیدا میکنند که برین ولیتنری در رابطه با رشتتون کار کنید
در این زمان هم مدام بررسی کنید که برای شغلتون به چه مهارتی احتیاج دارید وآیا باید برید دانشگاه یا کالج شاید با گذروندن یک یا دودوره کالج موفق بشید که کارتون رو شروع کنید
و مهمترین چیز اینکه نا در ایران هستید زبان بخوانید
این سایت هم برای زبان خیلی خوبه
http://www.newsinlevels.com/
نه شهلا جان خونمون فرنیش نیست.من قانون خونه های کانادا رودقیق نمیدونم ولی تااونجاییکه دیدم، همه ی خونه ها یخچال و اجاق و ماکروفر و ظرفشویی رو حتما دارن.
مگه حالا یه شرایط خاصی باشه که نداشته باشه که من برخورد نکردم نمیدونم.
شهلاجون هروقت قضیه رفتنون قطعی شد ،یک کسیکه کارش فریت کردنه ،بگید بیاد وسایلتونو نشون بدید ،خودش میگه بهتون که چیا رو می ارزه ببرید چیا نه.
مثلا گفتم که ،من مبلامو و تختمو نبردم چون سایزشون یکم خارج از استاندارد بود. ولی بقیه چیزاییکه بردیم جوری بود که هزینه بالایی نشد.می صرفید
من خودم سرویس خواب بچگونه.ی کاناثا رو خوشم نمی اومد و وقتی دیدم هزینش زیاد نمیشه ،فریت کرذم.خصوصا که نو هم بود.
ولی بازم میگم.هممممه ی اینها سلیقه ایه.بستگی به خودتون داره
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

کمککک

آیکاله | 1 دقیقه پیش
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز