2737
2734

سلام دوستانِ عزیز

اول از هرچیزی بگم که من خودم دو عزیزِ سفرکرده دارم، چند سالِ پیش برادرِ عزیزم در سن 32 سالگی و چهار ماه پیش هم  پدرِ نازنیم، هر دو بار هم به طورِ ناگهانی و در عرضِ چند ساعت اتفاق افتاد بدونِ اینکه بیماریِ خاصی  داشته باشن . ولی بیداریِ معنویِ من بعد از رفتنِ پدرم به وجود اومد و من همیشه افسوس می خورم که چرا سالها قبل که برادرم به رحمتِ خدای مهربون رفت من با این مطالب و دنیای بعد از مرگ آشنا نشدم (شاید به این علت که اون زمان هنوز به اندازه ی الان سهولتِ دسترسی به اطلاعات و اینترنت وجود نداشت یا اینکه من هنوز در اون لایه از پذیرش و آگاهی نبودم ).

دقیقا یک ماه بعد از فوتِ پدرم در عین حال که فقدانِ پدرِ عزیزم برام خیلی سخت بود و هر روز کارم گریه و شیون بود  به طوریکه حتی به درستی به بچه هام که  یکیشون هم یک و نیم ساله بود نمی رسیدم و روالِ عادیِ زندگیم مختل شده بود  اما برام سوال بود که الان عزیزانم کجا هستن؟ در چه وضعیتی هستن ؟ واقعا مرگ آخر زندگی هست ؟ اونا الان منو می بینن و از حالم خبر دارن ؟ وخیلی سوالای دیگه راجع به اینکه بعد از مُردن چی میشیم و کجا می ریم ؟در اینترنت جستجو کردم با پدیده ای به اسم NDE  که مخففِ Near-death Experience  هست آشنا شدم یعنی (تجربه نزدیک به مرگ) .

یعنی افرادی که به دلیلِ تصادف یا ایستِ قلبی یا جراحی برای چند دقیقه مردن و روحشون از بدنشون جدا شده حتی دکترها مرگشون رو اعلام کردن ولی دوباره به زندگی برگشتن و زنده شدن.

طی جستجوهام با تجربه ی نزدیک به مرگِ آقای محمدِ زمانیِ قلعه  آشنا شدم. ایشون یکی از عمیق ترین و با جزییات ترین تجربه ی ایرانی رو داشتن  که به گواهیِ پزشکان حدودِ ۳۲ دقیقه مرده بودن، گواهی فوتشون صادر شده و حتی روحشون اصطلاحاتِ پزشکیِ نوشته شده در گواهی فوتش رو دیده بوده و بعد از برگشتن به دکترها گفته بودن.

تجربه ی ایشون در صفحه ی 7 این تاپیک هست. همینطور مشاهدات و گفته هاشون در موردِ افرادِ خودکشی کرده، شب اول قبر، ارواحِ سرگردان، چگونگیِ مشاهده ی روح و... در لابلای این تاپیک هست.


به یاری و خواستِ خدای مهربون با مطالعه ی این تاپیک اطلاعاتِ خیلی جالب و زیادی پیدا میکنید که خیلی از سوالاتتون رو جواب میده و نِگرش شما در موردِ زندگی و مرگ تغییر میکنه  و ان‌شاءالله به ٱرامشتون خیلی خیلی کمک میکنه .

البته من الان هم دلم برای پدرم و برادرم تنگ میشه با این تفاوت که این دلتنگی از جنسِ دلتنگی که برای عزیزانمون وقتی در سفر هستن یا در کشورِ دیگه ای اقامت دارن و ما می دونیم در امنیت و آرامش و سعادت به سر می برن هست، من هنوز هم  به  یادِ خاطراتی که با اونها داشتم  میافتم ولی کاملا به زندگی برگشتم و شادابی و سرزندگیمو دوباره پیدا کردم.


به یاریِ خدای مهربون، پنجره ی جدیدی از آگاهی و معنویت به روی من باز شد و فهمیدم مفهومِ مرگ، زندگی، خداوند ، دنیای بعد از مرگ، جهنم، بهشت و... اون چیزی نیست که از بچگی به ما آموزش دادن و همیشه ما رو از خدای مهربون ترسوندن.

در تجاربِ نزدیک به مرگی که مطالعه کردم و یا در آپارات افرادی رو که خودشون از تجربه ی مرگشون گفتن رو دیدم ( یه مستندِ چند قسمتی از شبکه یکِ سیما  سالها قبل پخش شده به اسم " نسیمی از حقیقت" که در موردِ افراد ایرانی و خارجی هست  که تجربه ی مرگ رو داشتن ) همشون حسِ سر خوشی، شادی، زندگی، آرامش و عشقِ فوق العاده زیاد و بی پایانی داشتن .

بیشترشون این احساس رو داشتن که به خونه برگشتن درست مثلِ دانشجویی که برای تحصیل به یک شهرِ دیگه ای رفته و حالا بعد از فارغ التحصیلی به خونه ی اصلی برگشته، در واقع همه ی ارواحی که به زمین اومدن واردِ یک دانشگاهِ جهانی شدن که بعد از گذروندنِ چالشها و آزمونها و مراحلِ شیرین یا تلخش، یک روزی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهند شد . در قرآن هم همیشه خداوند از کلمه ی ارجعی و ترجعو و رجعت یعنی بازگشت استفاده کرده . (انا لله و انا الیه راجعون). همگی می دونیم که واژه ی "بازگشت" زمانی به کار میره که ما به جایی بریم که از اونجا اومده باشیم یعنی قبلا در اونجا اقامت داشته باشیم.


مطالبی که متوجه شدم خیلی زیاده ولی چکیده ی همه ی اونها این میشه که ما قبل از تولد، وجود داشتیم و بعد از مرگ هم وجود خواهیم داشت، روحِ ما برای مدتِ کوتاهی داره روی زمین "بشر" بودن رو تجربه می کنه، مرگ، فاجعه نیست، فقط بلیطِ برگشتِ ما به خونه هست.


ان‌شاءالله که به یاریِ خدای مهربون، مطالعه ی این تاپیک به دلِ همتون آرامش و تسکین بده  .


هر کسی که از طریقِ این پُست و با مطالعه ی این تاپیک، جوابِ سوالاتشو گرفت و به آرامش رسید، خواهشا دونسته هاشو به دیگرانی هم که در رنجِ از دست دادنِ عزیزشون هستن انتقال بده تا به لطفِ خدای مهربون، این زنجیره ی تسکین و همدلی و آرامش همینطور ادامه پیدا کنه و به افرادِ بیشتری کمک بشه و نور و برکتِ این کارِ خودتون رو به عزیزانتون هدیه بدید .


✨✨✨من هم، برکت و نور و شادیِ این تاپیک رو هدیه می کنم به روحِ پدر و برادرِ عزیزم و همینطور همه ی افرادی که در زمانِ زندگیشون در این دنیا با اونها ارتباط و نسبت و آشنایی داشتم و خواهم داشت ✨✨✨



ٱقای زمانی در قسمتی از خاطره مرگشون اینطور میگن که : 


من در جائی از تجربه ام از یک تونل عبور کردم و با سرعت به سمت نوری درخشان حرکت کردم، ولی نمی دانم دقیقاً در چه نقطه ای از تجربه ام بود زیرا زمان برایم معنای خود را از دست داده بود. من به مکانی نورانی و دلنشین رفتم که احساس کردم خانه و وطن حقیقی من است و من به طور کامل به آن جا تعلق دارم و زندگی من در دنیا مانند تبعید یک نفر به جزیره ای دورافتاده و ناسازگار است. در این مکان گذشته و آینده و دور و نزدیک و تاریک و روشن معنائی نداشت وخاصیت خود را از دست داده بود. همه چیز عالی و در حد کمال به نظر می رسید. ارواح دیگری نیز آنجا بودند و می دیدم که بعضی نور و امکان بیشتر و بعضی نور و امکان کمتری نسبت به من دارند. ولی من نسبت به آنانی که از من پیشرفته تر و نورانی تر به نظر می رسیدند ذره ای احساس قبطه نمی کردم. کاملاً برایم روشن بود که آنها ظرفیت و رشد خود و من ظرفیت و رشد خود را دارم و هرکدام از ما در جا و موقعیتی هستیم که باید باشیم.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ما فقط میتونم دلتنگ بشیم اشک بریزم فاتحه بخونیم و بقیه زندگی برسیم،، بقیش میش کفر میش تو کار خدا دخالت کردن،،،،، ما هنوز عزیزانی داریم ک با دنیا عوضشون نمیکنیم پس به شکرانه وجود اونها،،،، به تصمیم خداوند احترام می‌گذاریم،،،،  این جور نگاه کنیم،،، ک فقط اونها چند ایستگاه زودتر ما پیاده شدن ما هم آب زندگانی نخوردیم پیاده میشیم روزی 

2728

یکی از تاثیر گذار ترین تجربه های خارجی هم مربوط میشه به خانم بتی جین ٱیدی نوبسنده کتاب معروف در آغوش نور . توصیه می کنم کتاب صوتیش رو حتما گوش کنید واقعا عالیه

ما فقط میتونم دلتنگ بشیم اشک بریزم فاتحه بخونیم و بقیه زندگی برسیم،، بقیش میش کفر میش تو کار خدا دخا ...

من بعد از دونستن این مطالب متوجه شدم اونا از نظر ما مردن ولی زنده واقعی اونا هستن همونطور که تو قرآن هم اومده

2738
من بعد از دونستن این مطالب متوجه شدم اونا از نظر ما مردن ولی زنده واقعی اونا هستن همونطور که تو قرآن ...

منم مادرم و دوتا از بردارانم و شوهر خواهرم ک برام حکم برادر داشت و بیشتر بردار براش ناراحتم از دست دادم،،، ولی بازم میگم خداوندا شکرت،،،، اونها قطعا جاشون خوب،،، فقط زمان میبره ملحق بشیم اونها کاملا آگاه،،،، دو هفته قبل از مرگ شوهر خواهرم،،، برادرم رو تو خواب دیذم دویدم سمتش نگاهم نکرد کسی سوار ماشینش شد و رفت صبح صدقه دادم،،،، دو هفته بعد داماد مون ک،، مثل دوست بود با همون برادرم برای همیش پز کشید 

منم مادرم و دوتا از بردارانم و شوهر خواهرم ک برام حکم برادر داشت و بیشتر بردار براش ناراحتم از دست د ...


خدا رحمتشون کنه .

دایی من دو هفته قبل از اینکه ب رحمت خدا بره ، خواب دیده بود یکی از دوستاش ک مرده ، داییم رو برده بود با خودش گفته بیابریم  قبل از اینکه بمیره صدقه داد و ب همه خوابشو گفت

من پدرمو نزدیکه دوساله از دست دادم، نرمی دستاش یادم نمیره، قلبمو با خودش برد صداش تو گوشم، بابا عاشقتم، هنوز باور نمیکنم برای همیشه رفته، خدا همه عزیزای اسمونی رو غرق آرامش کنه. 

کتاب استادان بسیار زندکیهای بسیار رو توصیه میکنم عالیه 

خدا رحمتشون کنه . دایی من دو هفته قبل از اینکه ب رحمت خدا بره ، خواب دیده بود یکی از دوستاش ک مرده ...

آخه،،، من فرداش خیلی نرسیدم،، چون تو مسافرت بودیم،، دو نفر سوار ماشینش شدن همش میگفتم چه خواب بری،، دو هفته بعد یکی از بستگان دور فوت شد بعدش دامادمون 

2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز