حتما براتون پیش اومده که یه چیزی از خودتون به کسی بگین و بعدش پشیمون بشین!
این اتفاق ممکنه به خاطر
خودافشایی زیاد (Oversharing) باشه.
یعنی وقتی اطلاعات شخصی زیادی درباره خودمون به اشتراک میذاریم؛ احساسات، خاطرات، یا مشکلاتی که شاید گفتنش به هر کسی درست نباشه.
خودافشایی وقتی متعادله، صمیمیت میسازه
ولی وقتی زیاد میشه، ممکنه احساس پشیمونی، آسیبپذیری یا فاصله گرفتن دیگران رو بهدنبال داشته باشه.
چرا زیادی از خودمون میگیم؟
دلایلش میتونه اینا باشه:
ترس از طرد شدن، نیاز به تأیید، نبود مرز سالم در گذشته، تنهایی، یا حتی هیجان زیاد.
چه کار کنیم؟
قبل از گفتن هر چیز، از خودت بپرس:
آیا این آدم قابل اعتماده؟
آیا لازم اینقدر توضیح بدم؟
بعدش قراره چه حسی داشته باشم؟
یاد بگیریم صمیمیت رو مرحلهبهمرحله بسازیم، مرزهامون رو تنظیم کنیم و بدونیم با کی، چی و چقدر حرف بزنیم. اینطوری هم رابطههامون سالمتر میمونه، هم حال خودمون بهتره.