2777
2789
عنوان

عفونت لثه

33 بازدید | 2 پست

یه راه حل میخواستم... سلام خانما من یه چند ماهی دهنم مزه و بوی بوی نامطبوعی داره و خودم میدونم کدوم سمت و کدوم دندونمه، رفتم دندانپزشک عمومی عکس اوپی جی از دندونام گرفتم گفتن دندونات مشکلی ندارم.رفتم جراح دندانپزشک گفت دوتا از دندونات نیاز به عصب کشی دارن، رفتم متخصص درمان ریشه بهم گفت دندونت سطحی پر شده(همون دندونم که بو ومزه نامطبوع میده) گفت باید دندونت خالی کنم عصب کشیش کنم.. توی این نداری 9/۵٠٠هزینه عصب کشی دادم 660تومن هم هزینه رادیولوژی تک دندان دادم که دکتر باز فرستادم عکس بعد کار گرفتم، دندونم هنوز پانسمانه و مشکلم حل نشده واسم قرص مترونیدازول وکبسول آموکسی سلین 500نوشه هر8ساعت میخورم هنوز همون مشکل رو دارم رفع نشه... کسی این مشکل رو داشته بمن راه حل بده، بنظرتون لثه م عفونت نکرده خیلی کلافم لطفآ کمکم کنید

خدای مهربون هرکی امضام رو میخونه به قلبش آرامش بده اگه مشکل مالی داره مشکلش رو حل کن، اگه بچه میخواد دامنش رو سبز کن. اگه قرض داره قرضش رو ادا کن، اگه گرفتاره گرفتاریش رو  رفع کن، اگه عاشقه به عشقش برسونش، اگه مریض داره خوبش کن، اگه خونه نداره  خونه دارش کن  خدای خوبم از غیب مال ونعمت براش ببار تو بزرگی من به عظمتت شک ندارم. همیشه کنارم بودی دستم رو گرفتی  پناهم بودی، کنار این عزیز باش دستش رو بگیر پناهش باش. آمین      ❤❤❤

هوش مصنوعی

سلام عزیزم، کاملاً درک میکنم که چقدر بابت این هزینه و نتیجه نگرفتن کلافه و ناراحت هستی. دنداندرد و مشکلات دهان واقعاً فرساینده هستند، مخصوصاً وقتی هزینه زیادی هم میکنی و هنوز مشکل باقیه.


چند نکته مهم وجود دارد که احتمالاً دلیل این بو و مزه است و باید به آنها توجه کنی:


### ۱. ماهیت پانسمان دندان

بسیاری از مواد پانسمان که دندانپزشکها بعد از عصبکشی استفاده میکنند، خودشان **مزه و بوی خاصی (شبیه به دارو یا میخک)** دارند. این مزه ممکن است با ترشحات دندان یا بزاق ترکیب شود و حس بدی به شما بدهد. چون دندان شما هنوز باز است و پرکردن نهایی انجام نشده، این موضوع تا حدی طبیعی است.


### ۲. زمانبر بودن اثر آنتیبیوتیک

شما در حال مصرف مترونیدازول و آموکسیسیلین هستید. این ترکیب برای از بین بردن باکتریهای بیهوازی (عامل بوی بد) است. معمولاً **۴۸ تا ۷۲ ساعت** طول میکشد تا سطح دارو در خون به حد کافی برسد و عفونت و بوی ناشی از آن شروع به فروکش کردن کند. حتماً دوره دارو را کامل کن و سر ساعت بخور.


### ۳. احتمال مشکل لثه (پریودنتال)

همانطور که خودت حدس زدی، اگر دندان عصبکشی شده اما هنوز بو حس میکنی، ممکن است مشکل از **لثه** همان ناحیه باشد:

* **پاکت لثه:** گاهی بین دو دندان فضایی ایجاد میشود که غذا در آن گیر میکند و با مسواک معمولی تمیز نمیشود. این غذا میپوسد و بوی بسیار بدی تولید میکند.

* اگر متخصص درمان ریشه (اندودنتیست) کارش را انجام داده و از سلامت ریشه مطمئن است، حتماً یک ویزیت پیش **متخصص لثه (پریودنتیست)** برو.


### ۴. دندانهای مجاور

گاهی دندانپزشک روی یک دندان تمرکز میکند، اما علت اصلی بو، پوسیدگی پنهان در دیواره دندان بغلی یا زیر یک روکش قدیمی در همان سمت است که در عکسهای معمولی به خوبی دیده نمیشود.


### چند راهکار خانگی و موقت برای کاهش بو:

1. **آبنمک رقیق:** روزی ۳ بار دهانت را با آبنمک ولرم قرقره کن. این کار محیط دهان را برای باکتریها ناامن میکند.

2. **نخ دندان:** اگر پانسمانت اجازه میدهد، با احتیاط بین دندانها را تمیز کن. گاهی ماندن یک ذره کوچک غذا بین دو دندان عامل آن همه بو است.

3. **شستشوی با کلرهگزیدین:** اگر دکترت اجازه میدهد، از دهانشویه کلرهگزیدین (فقط برای یک هفته) استفاده کن. اما مراقب باش چون مصرف طولانیمدتش دندان را سیاه میکند.


### پیشنهادات نهایی:

* **عجله نکن:** تا زمانی که دندان پانسمان است، قضاوت نهایی سخت است. اجازه بده مرحله دوم درمان انجام شود و پانسمان با مواد اصلی جایگزین شود.

* **سوال مستقیم از پزشک:** در جلسه بعدی، دقیقاً به دکتر بگو: "من هنوز در فلان نقطه احساس بو و مزه دارم، آیا ممکن است مشکل از لثه یا دندان کناری باشد؟"

* **عکس تکدندان (پریاپیکال):** عکسی که دکتر بعد از کار گرفته (RVG) خیلی دقیقتر از OPG است. اگر در آن عکس مشکلی نبود، احتمالاً منشأ بو یا پانسمان است یا لثه.


نگران نباش، با تمام شدن دوره آنتیبیوتیک و پر کردن نهایی، احتمالاً مشکلت حل میشود. اگر بعد از پر کردن دایمی باز هم بو ادامه داشت، حتماً روی بررسی لثه توسط متخصص تاکید کن.

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز