سلام خیر بنده تافل ندارم چون قصد مهاجرت نداشتم که بخوام بگیرم ولی ۱۲ شاگرد داشتم که نمرات خیلی عالی توی تافل گرفتن
و حدود ۲۵ شاگرد که نمره بالای هشت توی آیلتس داشتن
و اینکه نه زبان سخت نیست
ممارست و ادامه دادن سخته
و اینکه خیلی متفاوته و بستگی به تلاش فرد داره
منشاگرد داشتم از صفر
یعنی الفبا یادش دادم و ۳۵ سالش هم بوده و بچه داشته و وقت آزادش واقعا کم بوده ولی چون مرتب کارایی که میگفتم رو میکرد توی یک سال من به B2 رسوندمش
شاگرد هم داشتم که خودش A2 داشت ولی انقد تلاش نمیکرد و تنبل بود و ادامه نمیداد و هی کلاس رو قطع و وصل میکرد که توی یک یک سال و نیم تونستم به B2 برسونمش