من یه وسیله که خراب بود رو توی دیوار فروختم و گفتم نیاز به تعمیر داره.
یه نفر از شهر دیگه مشتری شد و پرسید مشکلش چیه منم توضیح دادم که کار نمیکنه ولی نمیدونم دقیقتر.
بهم گفت فلان شهر میفرستی؟ گفتم نه چون تعمیریه و بعد که بفرستم ممکنه مشکلی پیش بیاد
اونم گفت نه انشاالله مشکلی نیست و منم دارم ریسکی میخرم.
منم دیدم مشتری دست به نقد هست و عجله داشتم فروختمش.
حالا زنگ زده میگه من دو جا دادم برای تعمیر و هزینهی تعمیرش خیلی زیاد شده و پس بگیر یا قسمتی از پول تعمیرشو بده.
فرض کنین اگر قیمت نوش ۲۰ تومن هست، من پنج تومن فروختم و با تعمیر برای این یازده تومن دراومده.
من نمیتونم قبول کنم و بهش گفتم اگر تعمیرش نمیکردی من وسیلهم رو پس میگرفتم ولی الان که تعمیر کردی من باید هزینهی تعمیر رو علاوه بر قیمت خودش بهت بدم و اینم بمونه تا کی فروش بره یعنی وسط مشکل مالی یه هزینه اضافه شده به من درحالیکه ریسک کار رو تو قبول کردی نه من. قسمتی از هزینهی تعمیر رو هم نمیدم چون این پولی که دست من اومده خودش چیزی نیست که باز بخوام همینم کمتر کنم.
اونم از قیمت نهایی راضی نیست.
الان شما فکر میکنین مدیونشم؟