بر اساس اصول علمی روانشناسی اجتماعی، رفتار مصرفکننده و دینامیکهای بازار فعلی،
ميخوام بگم چرا لبوبو اينقدر متقاضي داره:
١-اثبات اجتماعی (Social Proof): تمایل افراد به تقلید از رفتار دیگران، به خصوص وقتی چیزی ترند ميشه.
٢- رفتار گلهای (Herd Behavior / Bandwagon Effect): به خاطر حس فشار اجتماعي يا فرض بر درستي يه كاري، اكثر مردم به اون جريان و روند ملحق ميشن.
٣-ترس از دست دادن (FOMO - Fear Of Missing Out):اضطراب ناشی از عقب ماندن از یک تجربه یا ترند محبوب.
٤-تقویت از طریق شبکههای اجتماعی (Social Media Amplification): نقش زياد پلتفرمهایی مثل اینستاگرام و تیکتاک در انتشار سریع و گسترده ترندها كه ميدونين چقدر عامل تقليد ميتونن باشن.
٥-مدل فروش "جعبه شانسی" (Blind Box Model):ایجاد هیجان، حس کلکسیونی و افزایش ارزش درک شده به دلیل عنصر شانس و کمیابی.
٦-زیباییشناسی "زشت-بامزه" (Ugly-Cute Aesthetic): جذابیت ظاهري بخاطر طراحی خاص و متناقض شخصیت. شكل هيولاي بامزه.
٧- نمادی برای هویت و بیان فردیت:استفاده از محصول به عنوان ابزاری برای ابراز سبک زندگی و هویت شخصی و اينكه تعلق به گروه دارن .
لبوبو بدون كاركرد خاصي در معناي سنتي، اينجوري محبوب شده،
بیشتر از اونكه به خود محصول مربوط باشه، به نحوه تعامل انسانها با هم، با رسانهها و با مفاهیم اجتماعی مانند ترند و محبوبیت مرتبطه.
اكثر انسانها، فرمانِ زندگيشون دست هيجانات و احساساتشونه.😉