ببین مثلا یه سری چیزا رو باید بعد از عمل رعایت میکردم:
یکی اینکه ایستاده ادرار میکردم؛ حتی اوایلش، دفع مدفوع رو هم ایستاده انجام میدادم تا زمانی که بخیه هام رو کشید، آروم آروم روی توالت فرنگی تونستم بشینم؛ تا ۲، ۳ ماه فقط از توالت فرنگی استفاده کردم؛ دکتر سفارش کره بود اوایل اصلا راه نرم؛ فقط برای دستشویی کردن و حمام رفتن از جام بلند میشدم؛
میگفت باید کم راه بری تا زخمت جوش بخوره؛ و چون نمیتونستم زیاد تحرک داشته باشم، ببخشید دچار یبوست شده بودم که هم غذاهایی مثل سوپ و هم قرص ملین گیاهی که دکترم داده بود، مشکل یبوستم رو حل میکرد
دکترم گفته بود بعد از عمل، هر روز یه دوش سریع ۵ دقیقه ای ایستاده بگیرم و محل بخیه رو هم مامانم باید هر روز با سرم شست و شو ضد عفونی میکرد و پانسمانم رو عوض میکرد
بعد از بخیه کشیدن، دکترم گفت کم کم مثلا یه کوچولو اجازه داری راه بری، یا بشینی؛ قبلش اصلا اجازه نداشتم بشینم؛ خوابیدن فقط به پهلو یا به سمت شکم؛ اصلا نباید روی باسن میخوابیدم