2777
2789

سلام، وقتتون بخیر

من تیر ماه ۱۴۰۳ عمل کیست مویی انجام دادم؛ طبق پرس و جو ها و تحقیقاتی که قبل از عمل انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که لیزر اصلا خوب نیست و عمل جراحی خیلی بهتره؛ البته توسط یه جراح خیلی ماهر

لیزر کامل ریشه کن نمیکنه و قابلیت بازگشتش خیلی زیاده

اگه این تبلیغات رو میبینی برای لیزر، به خاطر نفع مالیه که انقدر تبلیغش میکنن

خواهرم عمل کرد با لیزر بود

بخیه هم نزدن

قد ی گردو پشتش باز بود  باید با سرم شستشو میدادم و پماد ترمیم کننده میریختم توش گاز استریل میذاشتم

یادم نیست چندماه طول کشبد تا بسته شد و دیگه چه چیزایی استفاده کرد

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

منم نزدیک بود برم لیزر؛ یعنی اول رفتم پیش یه جراح، اون گفت با لیزر برات حلش میکنم؛ بعد با یه جراح خیلی با سابقه تر که مشورت کردیم، گفت نه اصلا انجام ندین و عمل جراحی انجام بدین

خلاصه عمل کردم و زخم رو هم باز نذاشت؛ بخیه زد و چون خیلی دکترم خوب بود، واقعا اونقدر که فکر میکردم، اذیت نشدم؛ البته مراقبت های بعدشم خیلی مهمه؛ مثل تعویض پانسمان و حموم رفتن که دقیقا طبق گفته های دکترم انجام دادم

دوره نقاهتش چقدر بود؟

ببین عزیزم، من ۳ تیر ۱۴۰۳ عمل کردم؛ زخمش رو باز نذاشته بود، بخیه زده بود (بعضی از دکترا بخیه نمیزنن و زخم رو باز میذارن تا به مرور پر بشه که اون مدلی فکر کنم هم دردش بیشتره، هم دوران نقاهتش طولانی تره و عوض کردن پانسمان و مراقبت ازش سخت تره)

من ۲۰ روز بعد از عملم، دکترم بخیه هام رو کشید، ولی هم چنان بعد از بخیه کشیدن هم، باید استراحت میکردم؛ حدودی بخوام بگم حدود ۲ ماه اینا دوران نقاهتش طول کشید برای من

دوره نقاهتش چقدر بود؟

ببین مثلا یه سری چیزا رو باید بعد از عمل رعایت میکردم:

یکی اینکه ایستاده ادرار میکردم؛ حتی اوایلش، دفع مدفوع رو هم ایستاده انجام می‌دادم تا زمانی که بخیه هام رو کشید، آروم آروم روی توالت فرنگی تونستم بشینم؛ تا ۲، ۳ ماه فقط از توالت فرنگی استفاده کردم؛ دکتر سفارش کره بود اوایل اصلا راه نرم؛ فقط برای دستشویی کردن و حمام رفتن از جام بلند میشدم؛

میگفت باید کم راه بری تا زخمت جوش بخوره؛ و چون نمیتونستم زیاد تحرک داشته باشم، ببخشید دچار یبوست شده بودم که هم غذاهایی مثل سوپ و هم قرص ملین گیاهی که دکترم داده بود، مشکل یبوستم رو حل میکرد

دکترم گفته بود بعد از عمل، هر روز یه دوش سریع ۵ دقیقه ای ایستاده بگیرم و محل بخیه رو هم مامانم باید هر روز با سرم شست و شو ضد عفونی می‌کرد و پانسمانم رو عوض می‌کرد

بعد از بخیه کشیدن، دکترم گفت کم کم مثلا یه کوچولو اجازه داری راه بری، یا بشینی؛ قبلش اصلا اجازه نداشتم بشینم؛ خوابیدن فقط به پهلو یا به سمت شکم؛ اصلا نباید روی باسن میخوابیدم

دوره نقاهتش چقدر بود؟

عزیزم، منم خودم قبلش خیلی میترسیدم به خاطر چیزایی که شنیده بودم؛ فکر میکردم دکتر قراره زخمم رو باز بذاره که خدارو شکر بخیه زد؛ ولی باور کن اونقدری که فکر میکردم، عمل سختی نبود؛ چون دکترم واقعا عالی بود؛ میخوام بگم مهم اینه که پیش یه دکتر خوب بری؛ حتی توی عدم بازگشتش هم این خیلی تاثیر داره که دکتر، کامل اون کیست رو از ریشه برداشته باشه به علاوه ی مراقبت های بعدش و در کل رعایت بهداشت، مرتب دوش گرفتن و اصلاح موهای زائد اون قسمت به طور منظم، زیاد ننشستن و تحرک داشتن؛

خلاصه اگه خواستی عمل کنی، یه جراح خیلی خوب پیدا کن؛ قبلش باهاش مشورت کن که بخیه میزنه یا زخم رو باز میذاره؛

برای من، عمقش زیاد نبود، ولی سطحش وسیع بود؛ بعضیا که عمقش خیلی زیاد شده باشه، دکتر مجبوره زخم رو باز بذاره و بخیه نزنه؛ برو پیش یه جراح خوب و ماهر و معاینه شو تا اون تشخیص بده که وضعیت چه جوریه

دوره نقاهتش چقدر بود؟

من هر چقدر که اطلاعات و تجربه داشتم، بهت گفتم عزیزم؛ و دوست دارم که کمکی کرده باشم؛ بازم هر طور که خودت صلاح میدونی همون کار رو انجام بده؛

ایشالا هر چی که برات خیره، اتفاق بیفته

موفق باشی

من هر چقدر که اطلاعات و تجربه داشتم، بهت گفتم عزیزم؛ و دوست دارم که کمکی کرده باشم؛ بازم هر طور که خ ...

مرسی عزیزدلم خیلی لطف کردی،من از بعدش میترسم

میترسم دو ماه نتونم کاری کنم و همش رو جا باشم

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792