خب سلام
پیشاپیش سال نوتون مبارک و امیدوارم که سالی پر از خوشی ، پول ، سلامتی و سالی پربرکت داشته باشید
چهارشنبه سوری مواظب خودتون باشید
----------------
ایندفعه میخوام درمورد ناراحتی و غم حرف بزنم
خب ببینید دوستان من ، غم و ناراحتی افکارین که به خاطر یه سری اتفاقات بد ، ممکنه که برامون بوجود بیان / چندتا مثال بزنم: غم و ناراحتی یه بچه کوچیک ۵/۶ ساله مثلا اینه که فلان ماشین فلزی اسباب بازی فروشیو نداره یا هم بدتر از اون ، جر و بحث خانوادگی
به طور کلی نباید تو خونه جر و بحث خانوادگی باشه اونم از نوع شدید و هوار کشیدن و پرت کردن لیوانی چیزی ، نباید اصلاا اینجوری باشه چون هم اون مثلا زن شما خیلی ازتون بی توقع میشه و نسبت به شما سرد میشه
بحث خانوادگی باید اروم باشه مثلا اون زن و شوهر بشینن عین ادم حرف بزنن که بچه هم حالا هرچند سالش بود ، ناراحت نشه
یه سری غم و اندوه هستن که همینجوری الکی الکی حس میکنیم تو ذهنمون هستن مثلا میتونه به خاطر زیاد فکر کردن( اورثینکر) باشه ، به خاطر عذاب وجدان(مثلا انجام ندادن کاری ، یا نرسیدن به کاری یا ناراحت کردن یکی و...) میتونه به خاطر زیاد تو خونه موندن باشه میتونه به خاطر بی اعصاب بودن باشه یا حتی میتونه به خاطر این باشه که روابط اجتماعی ندارید یعنی معاشرت ندارید مثلا میرید سوپری جایی معذبید خب؟ اره & یکی دیگشم همینطور الکیتره ، مثلا صبح از خواب پا میشید ، بی حوصله کسل همون اول صبح میگید چرا بیدار شدم حوصله ندارم کاری کنم و ....
بیرون کردن افکار الکی و بی دلیل یا حتی همه چیز ، به خودمون بستگی داره
منظورم از همه چیز ، دنیای خودمونه ، ذهنمونه ، نوع رفتارمونه نوع مثلا خوابمونه نوع عبادتمونه و همچین چیزایی ؛ تمام اینها به خودمون بستگی داره ^ به خودمون بستگی داره که چجوری باشیم چجوری نباشیم
—شما خودتون میتونید و باید چیزهای بد رو از زندگی بندازید بیرون
نباید اورثینکر باشید چون طبق تحقیقات انجام شده ، به قسمتی از مغز اسیب میرسونه
اورثینکر نباشیم چی میشه؟ قسمتی از غم و ناراحتیای الکی که داریم از بین میره ، وقتمون از هر نظر بیشتر میشه ، مغزمون راحت میشه ، خودمون آروم میشیم ، زندگی برامون عوض میشه! من خودم اینجوری بودم ولی الان خودمو تغییر دادم پس شما هم میتونید
این خیلی بده که الکی الکی ناراحت و غمگین باشید
پس عزیزان من خودتون رو تغییر بدید تا یه زندگی خوب و آروم داشته باشید
← به یه سری چیا هم نباید اهمیت بدید چون اونم باعث میشه ناراحت باشید دوباره
این یه سری چیا هم که میگم ، برا هرکس متفاوته خودتون باید پیداش کنید
-البته قبل اینکه خودتون رو از اورثینکری در بیارید ، پیشنهاد میشه:
۱_قشنگ فکر کنید به همه چی مثلا چطور پدری باشید ، رفتارتون چطور باشه پیش هرکس مثلا تو مثلا ۲ سال دیگه ۲۰ سال دیگه
۲_رفتارات بد خودتون و عادت های بد خودتون رو پیدا کنید و از بین ببرید که این خیلی بدرد میخوره تو زندگیتون چه در اجتماع چه زندگی شخصی زناشویی مثلا
۳_رفتار های بد و زشت پدر و مادر رو شناسایی کنید و چیکار کنید؟ تصمیم بگیرید که مثل اونا نباشید تو اون کار یا رفتاراشون یعنی مثلا پدر یه رفتار زشت زشت داره مادر هم همینطور ، شما اونارو میبینید و میگید که نه ، من نباید این رفتارو داشته باشم چون زشته و بعداً براتون مشکل میشه تو زندگی
امیدوارم متوجه شده باشید
به چشماتون استراحت بدید
عزت زیاد
(ثبت: ۲۵/۱۲/۱۴۰۳)