2777
2789
عنوان

میشه نظر بدید

164 بازدید | 22 پست


احتمالا این آخرین نفس های عشق ما است 

با اینکه این مدت ضربانش تند تر از همیشه زد، تندتر از همیشه..

ولی مثل سقوط یه دیکتاتور میمونه

همیشه وقتی فکرش رو نمیکنی وقتی همه چی تو بهترین حالته

وقتی طبل قدرت پرشورتر از همیشه فریاد میزنه

وقتی زنجیرهای بردگی خفه کننده تر از روزهای پیشنین میشه، 

همون موقع است که دیکتاتور سقوط می‌کنه

و درست وقتی عشقم اوج میگیره

و از طلب پا‌تا سرت ایثار میشه

همونجا اگه دستهای‌ منطعف معشوق نباشه،

عشق میمیره.


می‌خوام از نردبون بی اعتنایی بالا برم و برم کنار ماه تو آسمون بایستم

و ببینم آیا عشقم اون قدر ارزش داره که از رو زمین بخاطرم دستهای مهرورزیت رو کش بدی و ابرهای تیره و تار قهر و دوری رو کنار بزنی و من رو بنشونی تو آغوش خودت!

اونقدر دوسم داری؟


از منظر نگارشی و دستور زبان یکسری ایراداتی داره و واقفم بهش، فقط میخواستم از منظر ادبی بررسی بشه می‌خوام به عنوان یه نامه قرار بدمش، در این نامه عاشق میخواد بفهمه چقدر برای معشوق ارج و اهمیت داره و از بی اعتنایی اون به ستوه اومده

لطفاً از لحاظ ادبی بررسی کنید ممنونم

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

اووووووووپس 

منی که ادبیات خوندم حوصلم نکشید دوخطشو بخونم 

حرف باید از دل بربیاد تا به دل بشینه نه  کپی پیس کانالا و کتابا

ﮔﺎﻫ ﮕﺎﻫﯽ ك ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ،ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢﺩﺭ ﺩﯾﺎﺭﯼ ك ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ،ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟ﺑﻪ ك ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟ﺑﻪ ك ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ؟ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ:ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼك ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ؛ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟ﺗﻮ خدا  ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ،ﻭ 'ﺧﺪﺍ،ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁخر ﺑﺎ ﺗﻮﺳﺖ🌱 ›
اووووووووپس منی که ادبیات خوندم حوصلم نکشید دوخطشو بخونم حرف باید از دل بربیاد تا به دل بشینه نه کپ ...

اتفاقا حرف دلم بود..

کپی پیس کانال؟ همش از خلاقیت خودم بود

بعد پر از تصویر و تشبیهه 

اگه قرارخ حاصل کتاب خوندن و ادبیات خوندن این قدرر بی ملاحظه بودن و ظریف نبودن و عدم درک هنر و زیبایی باشه، صد سال سیاه ملت لای کتاب و باز نکنند بهتره.

تو ادبیات خوندی؟ 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ممنونم ازت خیلی وقت بود نخندیده بودم.

اووووووووپس منی که ادبیات خوندم حوصلم نکشید دوخطشو بخونم حرف باید از دل بربیاد تا به دل بشینه نه کپ ...

آره چون ادبیات صعب و پیچیده خوندن فرق داره با اون چیزایی که تو میخونی.

 آدم باید عاقل باشه تو این سایت وسط یه مشت زن بی سواد که تنها هنر و دغدغه‌شون شوهر داری و خیت کردن مادر شوهر نکرده.

اووووووووپس منی که ادبیات خوندم حوصلم نکشید دوخطشو بخونم حرف باید از دل بربیاد تا به دل بشینه نه کپ ...

خانم غزاله علیزاده عزیزم میگه

تو یک فرهنگ متعالی و درست همواره آثار خوب مورد توجه قرار میگیره و در یک فرهنگ عقب افتاده و سطح پایین آثار خوب مورد بی توجهی قرار میگیرند و بعد افتخار می‌کنه به اینکه آثارش تو ایران خونده نمیشه و چندان مخاطب نداره منم همینم الان :)))

افتخاره برام که نظرات تو نی نی سایت اینه 


خانم غزاله علیزاده عزیزم میگهتو یک فرهنگ متعالی و درست همواره آثار خوب مورد توجه قرار میگیره و در یک ...

آثار خوب!

آثار خوب از نظر من آثار سیمین دانشور..صادق هدایت..گلستان..فروغ...وحشی بافقی...و.و.و.

ﮔﺎﻫ ﮕﺎﻫﯽ ك ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ،ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢﺩﺭ ﺩﯾﺎﺭﯼ ك ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ،ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟ﺑﻪ ك ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟ﺑﻪ ك ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ؟ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ:ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼك ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ؛ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟ﺗﻮ خدا  ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ،ﻭ 'ﺧﺪﺍ،ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁخر ﺑﺎ ﺗﻮﺳﺖ🌱 ›
آثار خوب!آثار خوب از نظر من آثار سیمین دانشور..صادق هدایت..گلستان..فروغ...وحشی بافقی...و.و.و.

خب پس بگو :)) 

چون شما هیچ درکی از ادبیات معاصر جهان ندارید 

ریموند کارور رو میشناسی؟ اون جهان پر از نماد و استعاره؟

سیلویا پلات؟ تد هیوز؟ چیزی از نیما و جهان استعاری و تصویری‌اش خوندی؟ تو ایرانم خانم غزاله علیزاده یکی از بهترینا است که  خود بیضایی میگه جامعه و مردم قدرت درک استعداد اون رو نداشت. 

شرلی جکسون و می‌شناسی؟ سیلور استاین و قدرت عجیبش تو استعاره و نماد پردازی..

همینگوی؟ پیشنهاد میکنم مقاله جلال آل احمد در رابطه با دفاع از نیما رو بخون تا ریشه عدم درک آثار نیما توسط بزرگ‌ترین ادیبان دوره رو بشناسید!! ویرجینیا وولف؟ امیلی دیکنسون؟ 

هوشنگ ایرانی؟ کورت ونه گارت؟ توبیاس وولف؟ ویلیام سیدنی پورتر؟ من خودم برفرض اوایل وقتی آثار کافکا رو میخوندم خیلی برام سخت بود باید بیام بگم که اره آثار کافکا ایراد داره؟ بگم آثار بزرگترین نویسنده جهان مشکل داره و نفعمم این از سواد و مطالعه پایین خودم میاد؟

حتی تازه یکم درک سینمایی و هنری‌ات رو بخوام بسنجم هم فکر نکنم درکی از نقاشی و .. داشته باشی؟ ارونوفسکی؟ ادوار مونک؟ دالی؟ 

بزرگترین ادبیان دوره قدرت درک نیما رو نداشتند

بعد میای میگی منی که ادبیات میخونممم! 😑😂😂😂😂😂

ادبیات خوندن هیچ ربطی به داشتن درک ادبی نداره.. اینایی که میگی هم خیلی مبتدی و ساده‌ان البته اگه همینا رو واقعا درک کنی   😂😂😂 

من دارم از یه فرد حرف میزنم که واقعا غرق جهان ادبیات باشه و ورای نویسندگانی که همه میشناسنشون حرف بزنه نه یه آدم عادی و معمولی که با خوندن چهار تا کتاب فکر کرده خیلی بارشه از ادبیات.

الآنم گورت رو از تاپیکام گم کن بی سواد حسود..

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

🤌

saliteh | 1 دقیقه پیش
2791
2779
2792