خب پس بگو :))
چون شما هیچ درکی از ادبیات معاصر جهان ندارید
ریموند کارور رو میشناسی؟ اون جهان پر از نماد و استعاره؟
سیلویا پلات؟ تد هیوز؟ چیزی از نیما و جهان استعاری و تصویریاش خوندی؟ تو ایرانم خانم غزاله علیزاده یکی از بهترینا است که خود بیضایی میگه جامعه و مردم قدرت درک استعداد اون رو نداشت.
شرلی جکسون و میشناسی؟ سیلور استاین و قدرت عجیبش تو استعاره و نماد پردازی..
همینگوی؟ پیشنهاد میکنم مقاله جلال آل احمد در رابطه با دفاع از نیما رو بخون تا ریشه عدم درک آثار نیما توسط بزرگترین ادیبان دوره رو بشناسید!! ویرجینیا وولف؟ امیلی دیکنسون؟
هوشنگ ایرانی؟ کورت ونه گارت؟ توبیاس وولف؟ ویلیام سیدنی پورتر؟ من خودم برفرض اوایل وقتی آثار کافکا رو میخوندم خیلی برام سخت بود باید بیام بگم که اره آثار کافکا ایراد داره؟ بگم آثار بزرگترین نویسنده جهان مشکل داره و نفعمم این از سواد و مطالعه پایین خودم میاد؟
حتی تازه یکم درک سینمایی و هنریات رو بخوام بسنجم هم فکر نکنم درکی از نقاشی و .. داشته باشی؟ ارونوفسکی؟ ادوار مونک؟ دالی؟
بزرگترین ادبیان دوره قدرت درک نیما رو نداشتند
بعد میای میگی منی که ادبیات میخونممم! 😑😂😂😂😂😂
ادبیات خوندن هیچ ربطی به داشتن درک ادبی نداره.. اینایی که میگی هم خیلی مبتدی و سادهان البته اگه همینا رو واقعا درک کنی 😂😂😂
من دارم از یه فرد حرف میزنم که واقعا غرق جهان ادبیات باشه و ورای نویسندگانی که همه میشناسنشون حرف بزنه نه یه آدم عادی و معمولی که با خوندن چهار تا کتاب فکر کرده خیلی بارشه از ادبیات.
الآنم گورت رو از تاپیکام گم کن بی سواد حسود..