2777
2789
عنوان

عمل کیست مویی

305 بازدید | 4 پست

سلام شبتون بخیر 

همسرم پنج روزه کیست مویی بصورت باز عمل کردن و همینجور رخمش رو باز گذاشتن تقریبا حدود ده سانت برش خورده

دو روز اول با سختی درمانگاه پانسمانش رو عوض کرد اصلا قبول نمیکردن برای تعویض که روز دومم یجوری عوض کردن که فرداش کلی عفونت کرد یعنی فقط گاز روش رو برداشت و یه جدید گذاشت

حالا سه روزه خودم عوض میکنم و بهتر شده 

سوالم اینه موقع تعویض پانسمان باید داخل حفره برش خورده هم گاز گذاشت ؟ شستشو با سرم شستشو کفایت میکنه یا بار اول باید بتادین زد 

اخه هر سری یجوری پانسمانش رو عوض کردن

اینم بگم شرایط گرفتن پرستار هم نداریم 

ممنون میشم کسایی که نجربه دارند نحوه شستشو رو بگید

خب کاش از پزشکش بپرسی اینجا ما نمیتونیم در مورد این موضوع حساس کمکت کنیم چون زخم خیلی خطرناکه 

تو از کی عاشقی این پرسش آیینه بود از من خودش از گریه ام فهمید مدت هاست مدت هاست🥀🍃التماس دعا برای دلهای بی قرار🤍

خب کاش از پزشکش بپرسی اینجا ما نمیتونیم در مورد این موضوع حساس کمکت کنیم چون زخم خیلی خطرناکه

پزشکشون فقط یکشنبه ها مطبه و قراره یکشنبه بریم پیششون 

این چند روز اصلا نوبت نداشتن

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

خواهرم عمل کرد مثل چاه بود بیچاره بار اول که گاز رو از داخلش درآوردیم اینقد گریه کرد مامانم داخلش بتادین می‌ریخت اشکش درمیومد اولاش داخلش چیزی نمزاشت فقط سطحشو باند پیچی میکرد بعد جمع شد و بسته شد داخلش چیزی نزار تا جمع بشه زودتر 

بعد از عمل کیست مویی (پیلونیدال سینوس)، وقتی زخم باز گذاشته شده و بخیه نخورده، مراقبت درست خیلی مهمه تا عفونت نکنه و زودتر بهبود پیدا کنه.

  1. شست‌وشو با سرم نمکی (نرمال سالین):

    • ابتدا زخم را با سرم شست‌وشو (نرمال سالین) بشوره تا ترشحات و باکتری‌ها از بین برن.
    • بهتره از سرنگ برای فشار ملایم سرم به داخل زخم استفاده کنه تا تمیز بشه.
  2. استفاده از گاز استریل داخل زخم:

    • معمولاً پزشکان توصیه می‌کنن داخل حفره رو با گاز استریل پر کنن تا زخم از داخل به بیرون ترمیم بشه و حفره بسته نشه قبل از اینکه از عمق پر بشه.
    • گاز رو نباید خیلی فشرده داخل زخم گذاشت، بلکه باید طوری باشه که فضا رو پر کنه ولی فشاری نیاره.
    • برای جلوگیری از چسبیدن گاز به زخم، می‌تونه از گاز وازلینه یا گاز مرطوب‌شده با نرمال سالین استفاده کنه.
  3. آیا بتادین استفاده کنه؟

    • نه! بهتره از بتادین استفاده نکنه، چون بتادین باعث تأخیر در بهبود زخم و آسیب به بافت سالم می‌شه. شست‌وشو با سرم کافی هست.
  4. بستن پانسمان:

    • بعد از گذاشتن گاز داخل زخم، یه لایه گاز استریل روی زخم بذاره و با چسب یا باند ببنده.
    • پانسمان باید روزی یک تا دو بار عوض بشه، یا اگر خیس و آلوده شد، زودتر.

✔️ بعد از هر تعویض پانسمان، دست‌ها رو کاملاً بشوره.
✔️ از نشستن طولانی‌مدت خودداری کنه، مخصوصاً روی سطوح سفت.
✔️ اگر زخم بوی بد گرفت، ترشح چرکی زیاد شد، یا تب کرد، سریع به پزشک مراجعه کنه.

اگه سوال دیگه‌ای هست، بپرسید!

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز