دلیل موجه ای داریم ک مورد کمی نماز یا روزه نمیخونن
نماز در دین ما هیچ ثواب و یا پاداشی نداره
صرفا کسی ک نماز میخونه برای ارامش خودشه
برای خشنودی اهورامزدا هست و خیلی موارد دیگه
نماز ینی سپاس
سپاس ینی چی؟ ۳پاس هوخت ، هورشت ، هومت
گفتار نیک کردار نیک اندیشه نیک باید این سه مورد رو پاس بداریم
نماز ینی مرتو برای داده های نیکی ک خدا ب اون داده سپاسگزاری میکنه
به سوی روشنایی دستاشو بالا میبره
پادیاو قبل از خوندن نماز و پس از برخاستن از خواب پادیاو اجباری هست و در حین پادیاو ستایش هایی هستش ک باید خونده شه و این در دین به معنیه پاکیزگی تن و بدن هستش
پادیاو زمانی تموم میشه ک خود مرتو حس پاکیزگی داشته باشه
گاه های نماز به این صورته
نیمروز تا ۳ بعدازظهر
۳بعدازظهر تاغروب
غروب تا نیمه شب
نیمه شب تا طلوع
قبله سمت نور و روشنایی هست بالا هم عرض کردم
وضو هم شستن دست و رو
روزه چهار روز در ماه روزه گرفته میشود.
روزهای دوم، دوازدهم،چهاردهم و بیست ویکم هر ماه
در هنگام نماز حتما باید پوشش داشته باشیم (سر)