2733
2739
عنوان

تجربه سفر من به کاشان

302 بازدید | 14 پست

سفرم به کاشان رو از روز 29 اسفند شروع کردم تا 4 فروردین. می خوام اینجا تجربیاتی که کسب کردم رو براتون بنویسم. 

اولین نکته ای که باید درنظر بگیرید اینه که اون توقع و تصوری که از شهر اصفهان دارید، کاشان براتون برآورده نمی کنه. کاشان شهر کوچیکیه و به خاطر موقعیت ارتباطیش، اکثر مسافرا بین مسیر از اون هم بازدید می کنن. 

من با قطار مسافرت کردم. ایستگاه راه آهنش بین راهی بود و خیلی معمولی. از اونجا رفتم هتل ثنا و شاید می تونم بگم بزرگ ترین خوش شانسیِ من تو این سفر، رفتن به این هتل بود. 

رفتار پرسنل فوق العاده محترمانه بود، از مدیریت بگیر تا کادر نظافت. همه شون خیلی با ادب و متانت رفتار می کردن. اتاق ها بسیار زیبا و البته به شدت هم تمیز بودن. هتل توریستی بود و اگه تعامل با توریست های خارجی( به خصوص چینی و اروپایی) رو دوست دارید، این هتل گزینه خوبی برای اقامت هستش.

ما دقیقا تو بافت قدیمی شهر که خیلی از بناهای تاریخی وجود داره اقامت داشتیم. چند متر دورتر از مسجد آقا بزرگی. شهر خلوت بود و نمی دونم به خاطر عید بود یا کلا شهر آرومیه. 

بافت شهر کلا سنتی و قدیمیه؛ مگر یه جاهایی که پروژه های نیمه آماده بود و انصافا هم طرح های خیلی بی نقصی داشتن. مردمش خیلی مذهبی هستن و یه خط درمیون تذکر حجاب میدن. اگر این مورد براتون مساله هستش حتما بهش دقت  کنید. قشر جوون که هم سن و سال خودمون هستن بیش تر سعی می کنن تعامل کنن با مسافرها و خوش برخورد تر هستن. 

نکته بعدی آب و هواشه. شبا معمولا بادی بود شهر و روزها نسبتا گرم و آفتابی. برای کسایی هم که آلرژی دارن حتما یک قرص آلرژی همراهشون باشه چون شهر پر از آلرژن و گرده گله و ممکنه مثل من دچار حساسیت بشن. 

کافه های خیلی قشنگی تو حومه شهر و حتی وسط بافت های سنتی وجود داره که هر کدومشون به یک شکل خاصی دیزاین شدن. من طی اون چند روز فقط کافه مون رفتم که انصافا هم غذاهاش خیلی خوشمزه بود هم رفتار پرسنلش عالی بود. 

مورد بعدی اینه که به خاطر مسافر بودن ممکنه بعضی از فروشنده ها، راننده های اسنپ و رستوران دارها بخوان باهاتون گرون تر حساب کنن. حواستون به این موضوع باشه. 

و درنهایت این که برای چند روز مسافرت واقعا ارزشش رو داره که بخوایید به این شهر سفر کنید. 

بوی نارنگی پوست کنده و عطر هل میاد

تشکر میکنم از  به اشتراک گذاشتن تجربتون 🙏🏻🪷❤

کاربری سال نودوهفتم ب چوخ رفت😊روحش شاد.. سرشارم از مشکل.. اینقد مشکلات وحشتناکی دارم ک خودمم میترسم بهشون فکر کنم. دوس داشتی برام دعا کن🙏🏻🌺


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
2740
واقعا ترجیح میدم دیگه این شهر نرم خودم و اطرافیانم هیچ کدوم از کاشان خاطره خوش نداریم از بس مذهبیییی ...

متاسفانه بله. این مشکل وجود داره به خصوص برای ساکنین شهرهایی که خیلی مذهبی و سنتی نیستن. 

من بارها تذکر حجاب گرفتم و تو محوطه باغ فین یه خانومی محکم زدن از پشتم و داد زدن سرم بابت حجاب. 

ولی خب من سخت نمی گرفتم خیلی؛ حداقل تو این مسافرت اخیرم. بالاخره به عنوان یه مسافر تا حدی باید به قوانینشون پایبند باشیم. 

بوی نارنگی پوست کنده و عطر هل میاد
عزیزم  همیشه به شادی و خوشی . همینکه شبی نفری ۶۰۰ ؟؟؟ غذاهاش چطور بود؟؟ واسه خودم میپرسم چون ما ...

ممنونم عزیز دلم. بله شبی برای هر نفر 600 هزار تومان. 

هتل غذا نداشت فقط صبحانه سلف سرویس داشت که معمولی بود. دو نوع مربای پکینگ، 4 نوع مربای انجیر و ... . عسل و کره و پنیر و تخم مرغ و گوجه خیار هم داشت. ما غذا رو بیش تر از اسنپ فود سفارش میدادیم که کیفیت اونم به نسبت خوب بود 

بوی نارنگی پوست کنده و عطر هل میاد
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز