با سلام

پسرم دو ساله و تقریبا نیمه،از صبح تا شب روی اپن آشپزخونه میدوه،چند بارم افتاده که خدا رحم کرده،از اپن راحت میره بالا،دور و بر اپن رو هم خالی کردیم،میترسم خدای ناکرده با کله بیفته طوریش بشه

در ضمن یک لحظه اروم قرار نداره،پرخاشگره و لجباز و ماشاءالله خیلی پرجنب جوش،خستگی نمیدونه چیه،

حتی خواستم رو کف اپن سیم خاردار بزنم که دلم نیومد،

اولا راه حل این اپن چیه و ثانیا باید بچه مو جایی ببرم و دارویی لازمه براش تا آروم بشه؟

با تشکر فروان


اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت مرد شغل ازاد وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

سلام دوست گرامی. 
خیر دارویی لازم نیست. برای یک پسر دو سال و نیمه پر جنب و جوش بودن طبیعی محسوب میشوند. از دو تا پنج سالگی به طور طبیعی کودکان نافرمانی میکنند که این نشانه رشد انهاست و نشانه لجبازی کودک نیست. ادامه رفتار او و چه زمانی این نافرمانی کم شود کاملا وابسته به عکس العمل شماست. در این دوران صبور باشید. 
اولا حتما توجه کنید که دستورات خود را تا جایی که میتوانید کم کنید. دستوراتی مثل بشین/ ندو/ بخور/ بخواب/ و.... . تمام این ها را در قالب بازی و غیر مستقیم به او بگویید. 
دوم حتما در طول روز ساعتی برای بازی فعالیتی اختصاص دهید بازی هایی که تحرک و شادی و خنده داشته باشند. بازی با خانواده بسیار مهم است. پس حتی اگر در شبانه روز با کودکان دیگر بازی میکند مهم نیست. منظور من بازی های پر تحرک و جذاب و شاد با والدین است. 
سوم هر زمان که ارام است ارام بازی میکند به حرفتان توجه میکند و هر رفتار مثبتی که انجام داد حتی اگر کم بود تشویقش کنید. طوری که متوجه شود برای کدام رفتار تشویق شده است. مثلا افرین پسرم که با قاشق غذا خوردی/ افرین که اروم بازی کردی/ و... . 
در برابر رفتار نادرست مثل جیغ زدن، بی توجه باشید. انگار که نمیبینید و نمیشنوید. به مرور این رفتارها کم میشوند. 
شاد و سلامت باشید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha