سلام خسته نباشید.

بعد از نزدیکی حتماً باید غسل جنابت انجام داد؟ حتی وقتی که ارضا نشده باشیم؟

اینکه فقط شوهرم ارضا شده باشه و مایع منی داخل واژن مونده باشه ، بازم غسل به من واجبه؟


پاسخ مشاور

مشاور مذهبی

سلام
یا باید دخول صورت بگیرد یا مایع منی خارج شود‌. در هریک از این دو صورت، غسل جنابت واجب می‌شود. یعنی هریک از اینها به تنهایی باعث می‌شود غسل، واجب شود.
اگر دخول صورت بگیرد حتی اگر منی خارج نشود، غسل واجب می‌شود.
اگر دخول صورت نگیرد و منی خارج شود باز هم غسل واجب می‌شود. 

تجربه شما

login captcha

سلام

غسل جنابت تا زمانی که برای انجام فریضه نماز یا روزه فرصت باشه لازم نیست فورا انجام شودولی مستحبه که زوجین بعد از رابطه جنسی غسل جنابت را انجام دهند. اگر آلت مرد به اندازه حفشه داخل واژن یا مقعدخانم بشه حتی اگر هیچ کدام از طرفین هم ارضا نشوندغسل جنابت بر هر 2 واجب میشه.در رابطه دخولی غسل جنابت ارتباطی با ارضا شدن یا نشدن نداره ولی در رابطه غیردخولی اگر طرفین با معاشقه کاری کنند که طرفین ارضا شوندیعنی اقا یا خانم هرکدام به ارگاسم برسندغسل جنابت برانان واجب خواهدشد.

درمورد سوال آخر که در رابطه شوهرتون ارضا شده وشما ارضا نشده باشی باز غسل برشما هم واجب میشه حال در مورد مایع منی در واژن اگر منظورتون این است که بعد از غسل مایع منی ازتون خارج بشه آیا باز غسل برشما واجب میشه ؟خیر در این صورت که شما یک بار غسل کردیدخارج شدن مایع منی از واژن باعث غسل مجددن می شودفقط آن قسمتی از لباس زیرشما که آلوده به منی شده باید تطهیر شده وو اژن خود را هم باید تطهیرکنید.