اختلاف با همسر به خاطر دفاع نکردن از من

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 188 بازدید

سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بپرسم چیکار کنم مشکلات و مسائلی که با همسرم و خانوادش داشتمو فراموش کنم چون باعث شده نتونم خودمو کنترل کنم و همسرمو سرزنش میکنم و مدام مقابلش قرار میگیرم که چرا از من دفاع کردی تو مواردی که حق با من بود و همسرم هم جاش فقط سکوت میکنه آزارم میده لطفا کمکم کنید؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزیز ✋🏻
ممنون از اینکه مارا انتخاب کردید 
بسیاری از ما در گذشته مانده ایم و یادآوری خاطران و گذشته ایی که آزارمان می‌دهد ،اگر ادامه پیدا کند میتونید تهدیدی برای سلامت روان ما باشد و با ادامه آن به روابط و زندگی مان لطمه بزنیم.
اول از همه بخشش را تمرین کنید ،که هم بخشیدن خود و هم بخشیدن دیگران را شامل میشود ،دست از سرزنش و مقصر دانستن همسرتان و خانواده اش بردارید .اگر بخاطر گذشته مدام با همسرتان بحث و دعوا میکنید ،فقط با خشم و نفرت خودتان را عذاب میدهید ،به خاطر آرامش خودتان او وخانواده اش را ببخشید .
درمورد افکار و خاطراتتان بنویسید، نقاشی بکشید و درموردشان حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید به خاطراتتان احترام بگذارید.با پذیرفتن احساسات و عواطف مربوط به خاطرات تلخ گذشته ، با آنها کنار بیایید. خواهید دید که بعد از آن چقدر احساس آرامش می کنید.. احساسات واقعیتان را با کسی در میان بگذارید. اگر صلاح است به آنها اعتراف کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید احساساتتان را بروز دهید. این را بپذیرید که شما هم اشتباه کرده اید ،وبا اشتباهات خود  کنار بیایید. فراموش کردن گذشته نیاز به تلاش و انرژی بسیار دارد. مطمئن باشید که بعد از پذیرفتن گذشته و اتفاقات آن  بهتر می توانید به زندگیتان ادامه دهید آرام تر، و متمرکز تر خواهید بود. باید بپذیرید که نمی‌توانید برای تغییر گذشته کاری کنید. هر چه در توان داشته‌اید را انجام داده‌اید
 اگر می‌بایست به عقب برگردید، کار متفاوت‌تری نمی‌توانستید انجام دهید زیرا هر چه در توانتان بوده را همان موقع انجام داده‌اید و همه چیز تمام شده است. گذشته را فراموش کنید. 
خودتان را بخاطر اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن به کارهایی که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید، بی‌تاثیر و ناسالم است. مراقب افکارتان باشید. وقتی می‌بینید که مشغول فکر کردن به گذشته هستید، به آرامی افکارتان را به زمان حال برگردانید. به ذات و طبیعت زمان اعتماد کنید. مطمئن باشید به مرور زمان التیام یافته و پیش می‌روید. زخم‌هایتان به تدریج رویه بسته و خیلی زود فقط جای آن باقی می‌ماند البته به شرطی که بتوانید گذشته را رها کنید.با افراد جدید وارد رابطه شوید. لازم نیست دایره دوستانتان را به کل عوض کنید؛ می‌توانید یک دوستی تازه با یکی از همکارانتان برقرار کنید یا همسایه‌تان را برای صرف قهوه دعوت کنید.. برای فراموش کردن گذشته، باید بتوانید از جهت‌های تازه‌ای به زندگی نگاه کنید.
پیشنهاد میکنم گذشته را با تمام بدی هایش بپذیرید و فقط در حال زندگی کنید و به فکر بهتر شدن روابط تان باشید و از زندگی تان لذت ببرید .

                           شاد و موفق باشید 🌷🙏🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha