همسرم پسرم را تنبیه میکند

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 68 بازدید

سلام خسته نباشین. پسرم اسفند ماه ۵ سالگیش رو تموم میکنه و میره در شش سال. خیلی پسر باهوشی هستش ولی مشکل من و باباش این که وقتایی که کارایی انجام میده ما میگیم نکن اصلا محل نمیزاره و کارشو ادامه میده تا جایی که باباش عصبانی میشه و سرش داد میزنه یا میزنتش البته یه سیلی کوچولو ولی من دلم میشکنه. از طرفی هم باباش هم حق داره ولی نمیدونیم چه رفتاری درسته. مثلا برای کارای بدش هی بهونه میاره هی میگه شیطون گولم زد بعدش عذرخواهی میکنه ولی هی تکرار و تکرار. یادوست داره از صبح تا شب فقط کارتون باشه. شبا وقتی باباش از سرکار میاد تا کانال و عوض میکنه شروع به جیغ و داد و گریه میکنه واقعا دیگه خسته شدم ازتون عاجزانه میخوام کمکم کنین تا پسرم خاطره بدی از من و باباش تو ذهنش نمونه

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۴ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

مادر گرامي سلام
تحقيقات مختلف نشان داده اند كه استفاده از تنبيه حتي به شكل خفيف اثرات خودش را برذهن كودك باقي مي گذارد و همچنين باعث ميشود احترام و علاقه كودك نسبت به تنبيه كننده از بين برود و نكته مهمتر اينكه كودك ياد مي گيرد و الگوبرداري ميكند .
از طرفي دوست عزيز پيشنهاد ميكنم بيشتر برروي مديريت خشم خود كار كنيد ، مطمئنن با تغيير رفتار شما رفتار او نيز تغيير خواهد كرد.
و در نهايت كودك زماني كارتون و سي دي را ترجيح ميدهد كه بازي هاي هيجان انگيز با خانواده را نداشته باشد و به اينصورت ميخواهد نيازش را برآورده كند ، چقدر بااو بازي مي كنيد؟ چه بازي هايي انجام ميدهيد؟ آيا بهتر نيست بيشتر برروي يادگيري بازي هاي كودك و توجه به او زمان خود را برنامه ريزي نماييد.
و در نهايت اينكه كودك براي تغيير رفتارش بهتراست بجاي نكن ها از آنچه انتظار داريد تا انجام دهد با او صحبت كنيد تا مفهوم عذرخواهي را هم درك كند نه اينكه بصورت كوتاه مدت شمارا خوشحال كند. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha